Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 19317 ggr
Emelie-E
2009-01-18 20:25
8

Röd prick i ögat

Vet inte om detta passar in här. Men nu är det tredje gången på mindre än en månad, som en röd liten prick kommer fram på ögonvitan, väldigt nära kanten till iris.
Den sitter på samma ställe hela tiden. Och den försvinner efter någon dag.

Första gången jag såg att jag hade denna prick, var runt den 25/12 -08. Sen dök den upp igen för mindre än en vecka sedan. Och idag har jag fått en ny.
Kollade ögat på morgonen när jag vaknade, men den var inte där. Men en timme senare, så var den där igen.

Funderar på vad det kan vara? Någon som har någon idé?

[SvenA]
2009-01-18 20:35
0

Har du inget obehag av den så kan du avakta någon dag tycker jag men fortsätter det så ska du låta en ögonläkare titta på det för det kan vara en blödning och påverkar det din syn ska du kontalta läkare omedelbart

Emelie-E
2009-01-18 23:01
0

Nej, såvitt jag vet, så har jag inget obehag av det. Men då det har kommit upp tre stycken på mindre än en månad, och dessutom på samma ställe, så tänkte jag fråga.

Vi har en granne som är ögonläkare, så vill det sig illa så är det bara att ringa henne.

mongu
2009-01-19 08:24
0

Är du orolig så ska du kolla med läkare.

Men en fråga, är du säker på att din granne uppskattar att du tar upp detta? Även sjukvårdspersonal behöver få va privata.

Fast ni kan ju ha den relationen, det vet jag inget om. Vet bara att jag själv väljer att inte ta upp mina problem när jag är privat med mina läkare, vilket händer då o då.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Emelie-E
2009-01-19 13:18
0

#3 Hade hon inte velat att man kom med frågor till henne, så hade hon nog sagt till. Mamma har frågat henne några grejer innan.
Hon är sveriges bästa ögonläkare, så hon får helt enkelt stå ut tycker jagTungan ute
Nä, men jag tror inte det är några problem alls. Hon hjälpte mig med en sak som inte alls hör till ögon en gång.

[SvenA]
2009-01-19 14:47
0

Då har du tur som har en sådan bra granne

mongu
2009-01-19 17:45
1

Ja då har du en bra granne.

Fast ändå tänk på att även Sveriges bästa ögonläkare måste få va privat o ledig när hon inte arbetar.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Emelie-E
2009-01-19 18:05
0

Det är ju inte precis så att man går dit varje dag för att fråga henne något. Utan man passar mest bara på när hon är här och fikar eller liknande.
Sen tycker jag att det är bra mycket lättare att fråga henne en sak, istället för att boka tid hos en läkare och det inte visar sig att det inte är något.

VAASHii
2010-01-05 15:08
0

Fick du reda på vad det var för något?

[Tassy]
2010-01-05 15:34
0

Jag kan få såna prickar och till slut blodsprängda ögon om jag överbelastar ögonen. För mycket datorsittande är väldigt jobbigt för ögonen till exempel. Försök skriva ner vad du har gjort strax innan pricken kommer fram.

Emelie-E
2010-01-05 17:00
0

Oj, gammal tråd :P

Nej, det är inget jag har fått något svar på och pricken dök aldrig upp mer efter den gången.

VAASHii
2010-01-05 20:57
7

Jag fick nämligen en sån prick idag och googlade och hittade den här tråden :O Blev nyfiken på vad det var!

Maria
2010-01-05 21:09
0

Om man gnuggar sig i ögonen kan ett litet blodkärl spricka så det behöver inte vara och är oftast ingen fara.

/Maria