Har någon mer haft hjärtinfarkt?
Hej, jag fick en hjärtinfarkt 49 år gammal och det var för drygt 2 år sen, några månader senare blev det en bypassoperation. De flesta jag pratat med i samma situation är mycket äldre, och de har ju samma erfarenhet men inte samma livsperspektiv.
Hade varit trevligt att höra någon i min egen ålder ungefär berätta sina erfarenheter.
Jag har endast en liten skada på mitt hjärta, jag var lyhörd för den lilla känslan av tryck innanför bröstbenet.
Finns så mycket mer att berätta.
Jag hade en som ung
#1 #2 är det länge sen? vad fick ni för behandling?
Hur tänker ni idag, är det något som påverkar er idag?
Jag tror det var 2003 jag hade min. Det blev två ballongsprängningar med galler. Efter den reagerar jag mer på hur min kropp mår och har ändrat min diet samt slutat röka. Känns som jag åldrats en del.
Det kommer att påverka dig resten av livet för det är inget man glömmer bort
Det gäller att man är uppmärksam på vad som händer i ens kropp och ta saker på allvar
Jag hade min för 30 år sedan och det har följt mig sedan dess
Jag håller med er båda, man blir nog mycket mer känslig för det som händer i kroppen.
Och detta kommer säkert att följa mig hela livet.
Jag kan också känna att jag åldrats en del, men jag tänker ibland att jag har blivit klokare, och det har jag säkert.
Man har en helt annan syn på livet efter en infarkt
Det viktiga är att man motionerar efteråt så att man håller sig i form
Absolut är det viktigt att röra på sig, jag försöker ta 30 minuters promenad om dagen, brukar bli bra med promenad till bussen och sen från bussen till jobbet och så hem igen. Lite längre promenad på helgerna.
Jag tycker nog att jag lever mer intensivt nu, tänker efter vad som är viktigt i livet.
Jag prioriterar på ett annat sätt än tidigare, och det känns bra.
Det blir ett helt annnat liv efter en ifarkt man upplever livet på ett helt nytt sätt och inser att man inte är odödlig som man tror när man är ung
Man ser livets små gläjdeämnen på ett helt annat sät och gläds åt det lilla
Min pappa hade något i början av året har jag för mig eller om det var i förra året.
Han kände att det gjorde ont i armen och ett tryck för bröstet, då var pappa 54 han fyller 55 år i år.
Pappa fick åka in till sjukhuset för att kolla det. (ambulans) Jag vet inte om det var en hjärtinfarkt men isf var den liten..
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke