Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsmärta-och-värk
Läst 2867 ggr
ulraxe
0

Konstig känsla i lederna...

Jag har sedan några dagar(har även haft det någon gång tidigare)haft en konstig känsla i lederna..främst så är det vid fotlederna,men även vid handlederna..

Jag har inte ont..men det lixom kryper i dom..inte som när foten sover utan mer längre in i lederna…svårt att förklara en känsla så..men jag håller på att bli tokig på att känna det där hela tiden..

Är det någon som har en aning vad det kan vara?

Maria
0

Det är jättesvårt att gissa vad det kan vara men eftersom du uppenbarligen lider av detta så skulle jag söka vård.

Ofta brukar man ju avvakta men du har ju tidigare haft känning av detta. Det kanske kan vara resless legs du har.

Det lär även kunna kännas i armarna.

Här kommer en länk:

restless legs

Hoppas du hittar någon förklaring.

/Maria

[SvenA]
0

Det finns en mängd orsaker men det bör utredas

Om du har en annan sjukgom så kan det vara en följdsjukdom av denna sjukdom

Men jag skulle kontakta en läkare för vidare utredmib´ng

yogflame
0

Kan det inte vara när man har dålig blodcirkulation det heter nåt karpattelsyndrom eller nåt. ja säkert felstavat och kanske fel ord.

det är förmodligen och förhopningsvis inte det.

[SvenA]
0

Även det med dålig cirkulation ska man beakta när man utreder vad felet beror på

yogflame
0

#4 ja karpattel vad det nu heter beror ju på dålig cirkulation.

Är man rökare kan det ju vara dålig cirkulation pga detta.

Maria
0

#5 Karpaltunnelsyndrom om man nu ska vara petigFlört

Dessutom så förekommer bara det i händerna om jag inte har fel.

/Maria

yogflame
0

#6 tack vad bra nu vet jag vad det heter igen, jag  hade ju glömt bort det :)

asvensso
0

Det later som Restless legs. Ofta far man ett starkt behiv av att rora pa benet och flexa musklerna. Detta ar en neurologisk storning och man kan fa mediciner mot det. Viktigt att ocksa sakerstalla om du i sa fall ocksa har PLS - muskelspasmer pa natterna under djupsomnen. Det stor somnen och du vaknar upp och kanner dig inte utvilad.