Hälsa iFokus

Hälsa

Etiketthuskurer-egenvård
Läst 3130 ggr
lina-pina
2009-11-15 11:50
0

akne

jag har hört att man kan få finnar av mjölkprodukter…det är det enda jag inte prövat med..att utesluta..kan det vara något?? vad har ni för erfarenheter? //mvh L

Meddo
2009-11-15 14:11
0

Hej. Enligt forskning så påverkas inte acnen av det man äter, dvs att du inte får acne pga av det du äter. Sedan vet jag att det finns en del som tror att en kostomläggning kan göra så att du blir av med acnen men eftersom acnen beror på hormoner och inte mat så vill inte jag påstå att fallet är så. Har du mycket acne? Vad har du testat för produkter tidigare?

Betty
2009-11-17 09:05
0

Enligt min läkare kan man få ojämn hy av mjölkprodukter om det visar sig att man inte tål dem. Dock får du inte grov akne utan får mer "små skit" framförallt på käkbenen.

Annars spelar det inte så stor roll vad man äter tydligen.

Lill-Kisse
2009-11-21 21:20
0

Åjo, viss betydelse har det vad man äter på så sätt att det bör vara vitaminrik mat, så att det inte uppstår en brist. Nu minns jag inte vilken vitamin som anses viktig för bra hy, men en del tar öljäst-tabletter för att få bättre hy, hår och naglar. Finns på Apoteket.

Det där med mjölkprodukter handlar väl om feta, kryddade ostar, som en del kan få utslag eller finnar av. Lätt att avstå ifrån.

nyborjare08
2009-11-24 09:28
0

Akne är väl hormonstyrt har jag förstått. Många som äter en hormonreglerande kost har blivit mycket bättre eller har helt blivit av med sin akne.