Svin eller annan influensa?
Allting har gått så jäkla snabbt.
På lördagens eftermidag börjar jag känna mig väldigt hängig och känner att jag börjar få feber. Direkt på kvällen så blir man magsjuk och fick hälsa på toan ca 5-6 ggr under natten. På söndagen har illamåendet gett sig men febern blir allt värre och hela kroppen gör ont. Hade 39,2 i natt och det gör ont i hela kroppen men messt i hals och öron . Halsen är svullen och det är svårt att dricka.
Ska jag göra en vanlig hemmakur eller tycker ni att läkare ska uppsökas?
Det låter som vanlig flunsa i mina öron.
Man behöver inte gå till läkare om man nu råkar ha svininfluensan heller, utan bara om man är rejält sjuk och behöver vård om kroppen inte klarar att läka ut det hela själv. Får du uppåt 40 i feber så skulle jag råda att söka läkare om febernedsättande inte hjälper.
Men det är jättesvärt att svara såhär över nätet, du känner nog bäst själv om/när läkare behövs. Är du osäker så ring sjukvårdsrådgivningen.
#1 Håller med Tassy.
Normalt så behöver man inte uppsöka läkare vid svininfluensa eller annan influensa utan de flesta läkare rekommenderar att man ska stanna hemma för att undvika smittspridning såvida du inte tillhör någon av riskgrupperna.
/Maria
Vanlig influens och svinvarianten ger samma symptom, så vilken det är vet man inte och det har ju inte någon direkt betydelse.
Håll dig hemma, blir du orolig ring hälocenralen eller sjukvårdrådgivningen.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Hur går det?
Hur har det gått med era influensor? Själv var jag sjuk i influensa mitten av oktober.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Det låter som vinterkräksjukan blandat med vanlig influensa eller något. Jag hade den förförra vintern. Så hemskat. Men jag hade smärtan i kroppen samtidigt som jag hade 39-40 i temp och spydde och var dålig i magen. I 1,5 dygn var jag riktigt sjuk. Fast jag hade inte ont i halsen dock.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
För min del spydde jag inte men den andra ändan av kroppen hade till en början "full fart".
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Jag har samma problem utom att mitt är nu inne på 9 :de dagen.Diarre, feber upp till 39.5.Det är väl inte vanlig magsjuka eller vad tror ni? Ska ringa VC på måndag morgon.
Har du haft diarré och feber så länge så tycker jag du ska söka vård eller åtminstone ringa och får råd.
Glöm inte att dricka mycket. Bra är att dricka en klassisk blandning av vatten med lite salt och frukt/druvsocker i. Lagom lite salt/socker så att det inte smakar för illa all dricka.
Krya på dig.
/Maria