Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 16065 ggr
Kaninisen
1

Blödning mellan mens

Är det normalt att ha en blödning mellan varje menstillfälle? Säg 2 veckor efter avslutad mens och 2 veckor innan.

Jag har på sistone fått det mer och mer. Kan ej vara könssjukdom/graviditet då jag fortf. är oskuld. ;)

Maria
0

Äter du några preventivmedel?

/Maria

RuiXue
0

Jag har det inte mellan varje mens, men någon gång ibland kan jag ha en mellanblödning som kan vara i ett par dagar ibland. Har du det mellan varje mens och inte tar några preventivmedel tycker jag att du ska gå till ungdomsmottagningen och prata med dom. Det är inte normalt att alltid ha mellanblödningar.

Jennie

Kaninisen
0

#1 Nej jag tar inget preventinmedel.

#2 Får väl ringa imorgon och fråga… brrr inte alls redo för att gå dit!

RuiXue
0

De bits inte :)

Jennie

Kaninisen
0

#4 Jag tror dig. Har bara svårt för att sätta mig och flasha upp de delar jag så väl döljer varje dag. ;)

RuiXue
1

Inte ens säkert de behöver göra en gyn undersökning juGlad Kanske räcker med att prata med dom.

Men jag kan av egen erfarenhet säga att gynstolen är rätt bekväm bara man lyckas kravla sig upp i den. När man väl sitter där tänker man inte ens på att nån tittar där nere. Och de som tittar tänker inte heller på det. De gör bara sitt jobbGlad

Jennie

Maria
0

Oftast så brukar mellanblödningar vara ofarliga. Kroppen reagerar vid stress, infektioner m.m.

Vissa kvinnor har en liten blödning som mer är som "fläckar" någon vecka före mens och det är helt normalt.

Självklart ska man söka om det återkommer regelbundet.

/Maria

Kaninisen
0

#7 Det är det det gör, alltså återkommer regelbundet. Jag vet inte om det räknas som fläckar, det är mycket flytningar blandat med blod. Är i ca en vecka… Så får väl försöka ringa till ungdomsmottagningen, tänkte bara höra om någon visste här först.

mongu
0

Alltid bättre att höra med en barnmorska om vad detta kan va. Det är aldrig bra att gå och oroa sig.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Mitralis
1

Kan ha att göra med ägglossningen. Men gör som du tänkte och hör med ungdomsmottagningen.

Kaninisen
0

#10 Ja jag läste att det kunde vara något sådant om det är regelbundet. Men ska ringa ändå och dubbelkolla, nu kan jag inte ringa förän på måndag då de har stängt på helger… :/

[kvasthilda1972]
0

vissa kvinnor kan få en liten blödning i samband med ägglossning.

Kaninisen
1

#12 Jo det var det jag läste så "hoppas" det är det, även om det är ltie jobbigt allt! Såklart glömde jag ringa… :/

Cathy
0

Vet inte hur gammal du är.Men mens kan ju vara oregelbunden ett antal år efter man har fått den första gången. Fråga någon, du kan ju bara prata med sköterska eller läkare om råd. Ringer du dem ett samtal så skickar de dig vidare om de tycker du behöver prata med någon annan.

[chriistina]
0

Jag har också blödningar precis som du beskriver dem, mellan varje mens. Fast de håller bara på runt 2 dagar.
Jag har dock inte oroat mig så mycket för det.

Cathy
0

Känner ni yrsel och illamående i samband med de blödningarna? Har en kompis som har en tonårsdotter hon har också rikliga blödningar mellan. och har också då och då känt sig yr. går snabbt över men händer då och då.

Kaninisen
0

#15 Precis så har jag men det håller i sig någon dag mer.

#16 Nej, jag känner mig inte yr. Mår som vanligt, dvs. som om jag inte har mens.

[chriistina]
0

#16 Jag har haft ordentlig järnbrist och blodbrist så jag svimma till och från innan såfort jag hade mens eller blödde mellan dem.
Först nu börjar jag ha okej blodvärden så får se hur det är nu, om jag kan må bra.

Cathy
0

# 18 . Var du och kollade det hos läkare?