Kramp i bröstkorg
Det hugger och svider i bröstkorgen. Vet inte vad detta kan vara. Om det kan vara panikattack som jag har.
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier
Det kan komma från magen och orsakas av stress…
/Maria

En panikattack är bland det värsta man kan drabbas av och de allra flesta tror sig dö och det är inte ovanligt att man åker akut in på sjukhus. Hjärtklappning, ångest, tunnelseende, kräkning, kallsvettning, kramper efter hyperventilering och så vidare.
#0 Därför menar jag att om du funderar över att det eventuellt är panikattack så kan jag garantera att det inte är det. För skulle det vara det så skulle du trott att du skulle dö.
Många gånger kan bröstsmärtor relateras till magen och det är inte ovanligt att man till och med kan misstänka hjärtinfarkt när det i själva verket är magen.
Stress är en jättestor bov i många av våravardagskrämpor och med det menar jag inte att man inte ska ta det på allvar men man kanske inte behöver bli så rädd utan se om sitt liv och försöka ändra där det är möjligt.
Hoppas det löser sig för dig…
Sjukvårdsupplysningen är alltid bra att ringa. Dessa sjuksköterskor som svarar är oerhört kompetenta.
/Maria
Jag fick en sådan känsla för två veckor sedan, det blev nästan tungt att andas och ont gjorde det. Hukade mig på något sätt, orkade inte stå rakt. Berodde på en del stress, så jag grät ut och började skriva en planering för att lugna ner mig lite.
Hoppas det löser sig!

Panikattacker kan ju se olika ut. Jag trodde inte att jag skulle dö av det då jag fortfarande var så klar att jag efter en sekund fattade att det var psykiskt. Men det var obehagligt som fan, började med att det började sticka i hela ansiktet sedan skenade hjärtat och jag fick en hög puls. Detta som en biverkning av en antidepp medicin, dock har jag fått en attack till efter detta trots att jag slutat med medicinen. Men jag vet inte den kanske väckte upp ngt ångestcentrum i min hjärna.
Dock har jag känt vanlig ångest innan. Då får jag ont i bröstet, känns inte som att jag får tillräckligt med luft. Som att ngn sitter på mitt bröst och jag måste gäspa eller ta ett extra andetag för att känna att jag får luft.
Gå till en läkare och kolla, vare sig det är fysiskt eller psykiskt så kanske du behöver hjälp.
Ja, det kan vara en mildare panikattack, men som många andra här skriver är det mer troligt att magen inte är helt kry. Detta kan göra att man känner som en oro i hela kroppen.
Man får inte en svidande känsla av panikattack, däremot kan magkatarr eller liknande ge sådana symptom som du beskriver.
Magsäcken sitter ungefär där revbenen går ihop, om du utgår ifrån naveln och drar fingret rakt upp tills revbenen möts, i det området, stort som en knytnäve ungefär.
Annars kan det vara tarmarna som är irriterade också, då kan det vara lite vart som helst i magen.

Jag var på vdc förra veckan, sökte för att det gör ont i "lungorna" när jag andas. Läkaren sa att det är bröstkorgen, som är inflammerad. Kan vara min reumatiska sjukdom som gör sig påmind även där.