Träna bort celuliter?
Jag har börjat att få celuliter, dock är jag inte tjock. Min pojkvän sa att det kunde vara för att jag har slutat träna, kan det stämma?
Jag vill få fastare och slankare lår ocg rumpa, samt få bort celulitera. Tror ni att det räcker att jogga, eller ska jag lägga till övningar?
Vilka i sådana fall?
Jag funderar även på att sluta med p-plåster, för när jag tränade 3 dagar i veckan (styrketräning) så blev det inget märkbart resultat. För p-plåster bromsar ju.
Skulle behöva lite hjälp! :)
Celuliter går inte att träna bort. Det är bindväv som lägger sig så att det blir gropar. Så jogging etc hjälper inte och vad jsg vet finns det ingen behandling för att få bort dem man redan har. Finns mycket krämer som sägs förebygga celuliter men jag är tveksam om det fungerar. Man får helt enkelt acceptera sitt utseende och din pojkvän ska acceptera att du ser ut som du gör och värdesätta vad som finns på insidan. 
Med vänliga hälsningar
Chess
Min pojkvän värdesätter mig verkligen! Han trodde bara att det kanske var något sådant, för jag är verkligen nedstämd över det. Han älskar hur jag ser ut, jag därimot hatar det!
Om man äter mycket salt, kan det orsaka gropar då salt binder vatten. Testa dra ner på saltet.
#3. tack, ska testa
#1 det där låter konstigt.. Jag har celluliter på låren och rumpan. Det får jag så fort jag slutar träna. Men börjar jag promenera varje dag och kör något jympa pass (Friskis & svettis) i veckan så har nästan allt försvunnit. Så jag rekommenderar träning. Det funkar för mej. Fort går det också! 
Till viss del kan man minska dem med träning. Men de finns där och är ett arv vi kvinnor har. Ett fettlager som ska skydda oss helt enkelt.
Vi människor måste lära oss att acceptera oss som vi är och inte jämföra oss med kändisar som opererar sig, sprutar in botox, och lägger in silicon i brösten. Vi måste få lov att vara människor.
Sen är ju inte träning fel, tvärtom. Men träna för att må bra och inte för att bli vacker!
Jag tror det är såhär att man kanske inte kan träna bort celluliterna i sig självt, men man kan alltid träna upp sig så man får en fastare och finare figur, vilket jag gissar leder till att celluliterna inte syns på samma vis.
#5. åh, vad bra! :D
#6. jag måste träna för att hålla konditionen uppe, men jag "går sönder" lätt dessvärre
Naturligtvis får man en fastare kropp genom träning 
Absolut, celluliterna försvinner putts väck också 
Krama om era celluliter istället. Det är naturligt!
I love mine :) Nästan i alla fall hehe. Jag skäms inte!

Celluliter kan tränas och masseras bort och med avgiftning av kroppen, detox, blir det ännu snabbare effekt. - har man stora problem kan man åka för en längre behandling på Ayurvediskt sjukhus i indien. Kolla in Amala Ayurvedic center i Kerala. Lycka till.
#12. Tack! :D