Huvudvärk och illamående
Nu har jag haft huvudvärk, illamående och varit stel i nacken i två veckor ungefär, är inne på tredje veckan nu. Huvudvärken varierar en del i styrka, från såpass mycket att jag inte kan annat än ligga i sängen och blunda till att endast mala störande i huvudet. Illamåendet kommer och går men slår då och då till så att jag, liksom med huvudvärken, måste lägga mig ner.
I förra veckan bestämde jag mig för att prova med att använda mina glasögon, som jag använder för sällan eftersom jag inte upplever det som att dom gör någon skillnad, för att se om det kunde hjälpa mot huvudvärken och illamåendet. Men jag upplevde ingen skillnad. Har även hävt i mig mängder med vatten för att bli kvitt huvudvärken, utan resultat.
Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på och skulle behöva lite tips. Jag vill ogärna äta en massa värktabletter…
Hanna
Jag skulle gå iväg och göra ett boreliatest. Just det här med nackstelheten och illamåendet är lite karakteristiskt för borelia.
Har det pågått såpass länge och inte är något du brukar drabbas av så skulle jag söka vård i alla fall.
/Maria
Om du har ett brytningjel som duverkar ha eftersom du talar on glasögon så kandet även bero på synen att du får sådan huvudvärk
Så kontrolera även synen ordentligt