hur påverkar P-piller kropen
Jag har (på grund av, nu övergången ätstörning, är normalviktig) inte haft mens på flera år.
Nu ska jag få p-piller och undrar hur de påverkar kroppen.
Viktupp/ned-gång?
Brösten-påverkas de? större/mindre?
tröttare/piggare?
andra "effekter"?
Mycket beror på vilken typ av P-piller du tar. Själv har jag knaprat Neovletta till och från de senaste åren.
Vikt: Jag märkte ingen större skillnad, möjligtvis gick jag upp två-tre kilo.
**Brösten:
Ingen skillnad alls.
Piggare/tröttare:
Ingen skillnad.**
Andra effekter: Nej, jag kan bara säga bra saker - mensen kom alltid som den skulle, jag blev av med mensvärken, jag kunde själv välja om jag ville hoppa över mensen.
Men det är mycket individuellt! Jag reagerade så här, andra som äter Neovletta reagerar annorlunda. =)
Anledningen till att många går upp i vikt är på grund av att aptiten ökar. Äter du inte mer än vanligt går du inte upp i vikt, oavsett hur mycket p-piller du äter. Så oroa dig inte för det!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jag har inte gått upp….det är nog olika…
#3: Äter man inte mer så går man ju såklart inte upp :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Östrogen ger en ökad risk för bröstcancer. Själv tappade jag all sexlust, så det blev typ dubbel effekt just när det gäller preventionen….
Hatar cancer och älskar vårlökar.

#4 Nej det fattar jag oxå :) men det jag menade var att jag inte blir hungrigare heller som vissa kan bli…
Självfallet påverkas kroppen av p-piller! Men det är ju individuellt vilka biverkningar man drabbas av och vilka man klarar av att leva med.
Sök på olika sorters p-piller på fass så kan du läsa om vanliga biverkningar.
Jag har ätit Yasmin i 1,5 år. Har funkat bra med allt förutom vikten på mig.