Brännande känsla på huden?
Jag har brännande känsla på fötterna och upp mot skenbenen, syns inget på huden…
Har haft detta tidigare o även på andra ställen, oftast på händer eller fötter…
Har ont i leder o muskler till o från…
Någon som har eller haft något liknande?
Jäpp, det känns äver svidande .. Min läkare påstår det beror på min fibromyalgi…som allt annat. 
Dito, det känns som när man bränt sig på nässlor. Har aldrig sökt för det.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Har ni båda fått diagnosen fibromyalgi? Min läkare säger att det kan vara det jag har men att det inte går att få diagnos på det?!? Vilket jag har för mig att man kan?
Tack för svaren!!
Jag fick min fibro-diagnos i maj i år. Läkaren lyssnade på min symtomhistoria och kollade triggerpunkterna och sa jag har fibro….
Det tråkiga är att vilka krämpor man än känner av, skylls det på fibro nu. Som om man inte kan ha annat…

Brännande känsla på huden eller andra enstaka symtom räcker inte för att få diagnosen fibromyalgi. Det ska vara flera, men jag minns inte vilka. Reumatikerförbundet har lite information om sjukdomen, så läs på deras hemsida eller gå in på sajten "Reumatism iFokus". Där tror jag att det finns inlägg om det.
Nerver, som kommer i kläm eller retas på olika sätt, kan ge många mystiska känslor. Inflammation är exempel på en sådan faktor, som kan ge brännande känsla. Jag tror att det är ganska enkelt att få ett prov taget på om man har någon bakteriell inflammation i kroppen. Fråga på vårdcentralen.