Träning efter nageltrång?
Förra året opererade jag båda stortårna mot nageltrång, kollade igenom min gamla blogg. 19 dagar efter operationen klarade jag av att spela tennis. 37 dagar senare kunde jag vara med på skolidrotten. AJ! Jag måste operera ena tån igen då jag fått ngn tagg, dvs. en "extranagel" vid sidan om nageln. Och detta är mitt första år på gymnasiet, inte bra.
Av ren nyfikenhet, ni som tidigare opererat mot nageltrång genom att ta bort en del av nagelroten, hur lång tid tog det innan ni kunde träna igen?

Du menar ett sånt ingrepp när man filar i tåbenet?
I så fall så tog det väl.. tja inte så lång tid. Först antibiotikakuren ut och sen någon vecka eller två till.. när det såg bra ut helt enkelt.
#1 Jag tror vi pratar om samma ingrepp, de skrapade i alla fall. ;) Brr…

#2 Låter som samma då=) Finns två olika vad jag vet, ett där dom bara klipper längs med nageln ner till nagelbandskanten ungefär och sen tar dom en tång och rycker och så den där dom går in och filar… hualigen vad ont det gjorde.
#3 Jaså? Jag fick bedövning (dock för lite så det gjorde väääldigt ont när de klippte upp) sedan skrapade det lite, det var väl mest ljudet som var obehagligt.
Nageltrång är sådan onödig sak här i livet alltså…

Jo bedövning fick jag med men efteråt…