Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 3070 ggr
Jenny7744
0

Konstig lukt?

Hej!

Min son på 5 år svettas mycket o dreglar på nätterna o det har en jätte konstig lukt. Luktar inte svett eller surt utan mer en frän lukt. Det sätter sig i sängkläder o pyjamas.

Någon som varit med om något liknande?

[Tassy]
1

Påminner lukten om aceton? Är han svårväckt på mornarna? hur är humöret innan maten?

Om jag har förstått rätt är det både svett och dregel som luktar fränt?

Jenny7744
0

Ja det stämmer alltihopa!

Han har opererat bort en del av sina halsmandlar¨men det är över ett år sedan..

Jenny7744
0

Kanske ska tillägga att han fick operera bort en del pga stora halsmandlar o att han kanske inte fick tillräckligt med syre på nätterna.. Sömnapne, men har inte blivit någon större förbättring, sover fortfarande mycket. Och hans humör är fortfarande upp o ner..

Känner ingen lukt från urin o tycker inte han dricker mer än andra..

[Tassy]
0

Pojkar (vanligast, men även flickor) som växer mycket fort kan sjunka i blodsockret under natten och får då dessa symptom. Men jag vet inte om det är så, men det är en teori jag har. Min lillebror har samma problem.

Prova att låta honom äta något innan sängåendet, som inte är så sött att det blir en jättesväng i sockret upp och sen ner igen, utan som magen får jobba lite med en bit in på natten. Kanske knäckebröd eller något sånt?

Om det inte hjälper kanske man ska rådgöra med läkare, för att vara säker på att det inte är något.

Jenny7744
0

Tack för tipset!