Hudkräm till känslig hy?
Det enda som jag kan använda är Canoderms hudlotion.. Vad använder ni som har superkänslig hy?
Jag kan reagera på det mest oväntade ämnen i hudkrämer med utslag, acne, rodnader, klåda mm. Är mkt förtjust i Dr Hauschkas hudvårdsserie, finns på hälsokosten. Min hud mår jätte bra av den.
Det har också kommit en ny serie som heter Secuvie och är helt fri från parfym och färgämnen, rekomenderas bl.a för känslig och allergibenägen hud. Funkar ocså mkt bra för min hud.
Vad ligger priserna på i dessa serier? Jag får mitt utskrivet på recept så det blir billigt! Har använt denna i flera år, och rynkorna lyser med sin frånvaro! 
Mellan 200 - 300 kr
Uj.. 
För att inte göra reklam så har hälsokostbutikerna olika serier med naturliga krämer som ofta inte ger några reaktioner.
Sedan kan man smörja sig med ex. olivolja efter bad eller dusch.
OM man nu måste smörja sig.
/Maria
Jo, jag måste smörja ansiktet varje dag..
Då tycker jag fortfarande att du ska köpa krämer utan onaturliga tillsatser och prova dig fram.
/Maria
Jag har provat en hel del olika sorter genom åren, men detta passar mig utmärkt!
Canoderm är ju mjukgörande, och den blir inte fet eller kladdig.
#8 Så bra
/Maria

Min dotter använder Faxmas Soft Aloe Vera gel (osäker på om namnet är helt rätt) och det är det som fungerar bäst i hennes ansikte. Hon har väldigt lätt för att bli röd och irriterad, samt har förstås också lite tonårsacne.
I hennes fall har den här gelen varit som ett trollspö nästan. Från röd och prickig, till len och slät. Dock har jag ingen aning om hur gelen fungerar om man är allergisk.
Jag har testat Aloe Vera tidigare i olika krämer, men jag har en hopplös hy tydligen. Jag är ju allergiker också, med blandhy..

Fast hudkrämer med Aloe Vera har inte min dotters hud tålt. Det är den här Soft gel som fungerar.

Jag har Kanebos serie. Jag fick prover först och de fungerade på mig. Jag har eksem och har haft det sedan babytiden.
Vissa Kicks har Kanebos men inte alla.

Känslig hy ska väl inte ha kräm med tillsatser? Det där med oljor som täpper till porerna brukar inte vara så lyckat heller. Enkla krämer som är fuktighetsbevarande brukar vara skonsamma.
Vill man ha fuktgivande/mjukgörande hudvårdsprodukt så är tack och lov de asdyra märkena inget att ha.De ger bara guldkant på bekymret.Vanlig mjukgörande lotion/salva från Apoteket är bäst.Prata med din distriktsköterska som kan skriva ut,det blir kanske billigare..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Jag kör med Derouge - Bioline, en väldigt dyr serie, men den fungerar jättebra till min känsliga hy. Provade ut den med hjälp av hudterapeut.
Ja, eftersom jag har eksem, (vilken jag har hållit i schack ett tag nu..) så får jag mitt utskrivet på recept. Annars blir den dyr.. Har en tub i handväskan, lotionflaskor hemma och på jobbet, samt även kräm i pumpflaska. Jag måste alltid smörja händerna efter tvätt..
Apoteket har en jättebra serie som heter Eucerin.