Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 3930 ggr
Chestnut
0

Inflammerad nervrot i nacken

I våras domnade min vänstra arm bort, blev kall med rejäl värk. Alla läkare/arbetsterapeut/sjukgymnast hade olika teorier. En läkare ansåg att det var psykiskt, en annan änkestöt etc.. Har bestämt för mig att jag har skrivit om detta tidigare.

Men igår var jag på återbesök hos läkaren som jag hade på avdelningen. Denne läkare är helt övertygad om att det var en inflammerad nervrot i nacken som orsakade mig dessa besvär. Varför den var inflammerad är dock osäkert, eventuellt kan det vara trauma bakom.

Detta tillstånd har ofta en ganska dyster bild då det sammankopplas med diskbråck eller någon neurologisk sjukdom (MS, neuroborrelios, TBE infektion).

De undersökningar som jag har genomgått tyder dock inte på något sådant.

Läkaren blev glad över att det hade läkt så bra, är helt frisk i armen dryga halvåret efter insjunknandet.

Känns riktigt bra att få ett svar. Dessutom var det ett givande besök i övrigt, fick remiss till sjukgymnast med frågeställningen; "överrörlighet?", fick smärtstillande till mitt knä så att jag slipper jaga ortopederna konstant och en remiss ska skrivas till hudkliniken för att en hudläkare ska bedöma om jag behöver pencillin mot min akne samt titta på flera fula ärr jag har. Skrattande

Lämnade dessutom lite blodprover för att kolla hur levern mår i och med att jag ätit Alvedon i över ett år. Antagligen är det inget men känns bra att kolla upp det för säkerhets skull.  

/A

Med vänliga hälsningar
Chess

[SvenA]
0

Det låterbra att det är något som har fungerat för dig

fibro
0

Jätteskönt att det funkat så bra för dig…

Jag hoppas det fortsätter så Glad