Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: smärta-och-värk
Läst 2682 ggr
marinelady
0

När ska man söka akuttandvård?

Ja när ska man söka akuttanvård, jag har tidigare varit in akut och då var det under verkligt stora AKUTA problem, dessa ledde till en lagning på vänster sidan. Nu känner jag av mindre ilningar med jämna mellanrum på höger sidan  vid en viss tand som undersöktes samtidigt men inget hittades, jag hade jämna plågor i hela munnen. Visst gick problemen ner efter lagningen på vänster sida men jag har haft ilningar till och från även från vänster även om min tandläkare aldrig kunde finna en anledning när jag var in första gången. Nu när de återigen har börjat bli mer noterbart så funderar jag, akut eller beställa tid?

Grejen är nämligen den att jag normalt går till "tandläkarstudenter" och har två temporära lagningar som skall ordnas till gud vet när och lite var tanken att de skulle få göra en hel koll då, men nu när de blir mer noterbart så vet jag inte riktigt hur jag ska göra.. Vad säger ni?

Chestnut
0

Jag skulle nog ringa till mottagningen jag går till och ordna tid snarast. Blir det värre under väntetiden så ringa akut.

Med vänliga hälsningar
Chess

Anders 50
0

Enkelt svar: Ring tandläkare, antingen så bedömer de att du får komma direkt eller så får du en tid.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

marinelady
0

Nja tyvärr kan de bli snarare, "Du kan få en tid hos de ordinarie, eller så ber jag din ansvarige tandläkarstudent kontakta dig" om dem nu ens har börjat arbeta…och slutar de som sist, undersöks petas och pillas men ingen reaktion så kommer jag bli tokig..men då kanske dem kan få klart mina provisoriska lagningar som jag väntat på att dem ska reda upp..

marinelady
0

Dock har den här ilningen återgått till sitt vandra runt i munnen stadie, alltså den förflyttar sig från höger till vänster, och från tänder i över och under käken, enda gången som jag får solklart utslag från en tand är vid väldigt varm mat..men då sitter ju de provisoriska precis brevid så det kan lika väl vara dem som "läcker" och ger utslag..men som ni säger man ringer och hör.