Svårt att äta nog proteiner.
Jag såg grönsaks tråden och skall erkänna att jag har det andra problemet, jag är inte vegetarian men har svårt att få in proteiner i min kost, mycket för att jag har fått för mig att det är svårt att laga proteiner.. medans grönsaker inte alls tar särskilt lång tid. Har ni tips på protein rika och goda recept som är ganska enkla och bra när blodsockret är lågt?
Bönor av olika slag innehåller proteiner.
Varför inte göra en Chili con carne som innehåller både kött och bönor.
/Maria

Nog kan du väl äta proteinrik mat? Vill du inte laga till kött och fisk kan du köpa och äta skaldjur, ägg, mejeriprodukter (mjölk, ost, fil, youghurt), bönor, ärter och linser.

Ägg är super, sojabönor innehåller ganska mycket protein. Sedan behöver man väl inte äte sååå mycket protein om man inte tränar? Rätta mig om jag har fel.

Kan inte äta mejeriprodukter, laktosallergiker…eller kan och kan men mår inte bra av det så använder enbart låglaktos mjölk, men sen är det för att jag har ökat på träningen som jag vill faktiskt börja äta mer och mer protein. Gjorde kostanamnes för ett tag sen och det enda som inte stämde var proteininnehållet..

Alla måste äta protein, det är livsnödvändigt för kroppen, vare sig man tränar eller ej.
#0 Färs går ju rätt snabbt stt tillaga; biffar, köttfärssås, lasagne, olika lådor. Och att steka några skivor bacon tar ju ingen tid, du kan göra det i micron med perfekt resultat. Eller att steka några korvar, kräver inte heller någon tid eller kunskap.
Ägg är en ypperlig proteinkälla också. 

mm jag och ägg har ett komplicerat förhållande, jag tycker inte om det och de tycker inte om mig…men jag äter det, precis som bananer…

#6 - ojdå, kanske bäst att ta det lugnt med äggen då. ;-)
Men de andra förslagen då? Korv, färs, bacon etc…

Det är ju där det kommer in med tillagningen, jag slipper det om jag äter mer grönsaker, när jag är hungrig behöver jag ofta mat ganska fort och är ganska lat, så proteinet som smiter ner här ja okej Bacon används, men färs nja det kräver planering av mig, korv har jag dåliga broskiga erfarenheter av så de lämnar jag åt Anna Anka. Men jag ska göra ett försök med seriös kostplanering, får hem 25 kg älgkött i övermorgon både färs och annat så någon måste äta upp det, och det lär inte bli hunden..
En personlig favorit för mig är "Proteinbomben" med stekt bacon, äggröra och en burk vita bönor i tomatsås. Tar väl 5 minuter att laga och allt går i samma stekpanna. Först bacon, sen äggen och sen bönorna. Inget stekfett behövs ens.
Jennie
Quinoa är rikt på protein och snabblagat
/Maria

#9 - Åh, en redig cowboy-måltid! :-)
Marinelady - ja, är man lat är det ju lite besvärligt. Då är det ju ägg i alla former, äggröra tar 5 min drygt. Eller se till att ha kallskuret hemma, tunnskivad kassler, kalkon eller skinka är ju inte dumt.

Mm något jag har hittat som är toppen är ju självklart rökt fisk :) bara att sätta till tallriken och äta…eller gravad också för den delen men det är dyrt tyvärr :(

#12 Det är ju toppenmat! Fet fisk är nyttigt, det borde vi äta mer av.
#13 Håller med. Det är både nyttigt och gott.
#12 Grava kan man göra själv…
/Maria

Hm fundering hur nyttig är sill och makrill på burk..inte så komplicerad mat…men är de nyttigt?

Makrill är bra mat! Sill på burk innehåller rejält med socker däremot…

Räkor är alltid gott