Förkylningshuskurer
Hej.
Nu börjar hösten att närma sig, därmed förkylningar. Mig har det redan drabbat tyvärr.
Skulle vara roligt och höra vad ni har för huskurer på lager just mot fökylning.
//Maria
Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.
Haha jag hör nog till dom där som inte gör något. Jag lever som vanligt. Är inte överdriven med hygienen eller så. Blir jag förkyld så fortsätter jag leva som vanligt och gör allt jag brukar. Det är min huskur. Jag krånglar inte till det utan låter min kropp bestämma själv om den vill bli sjuk. Brukar väl vara förkyld max en gång per år.
Jag gör inte heller något speciellt, åker ofta på lindriga förkylningar och stannar hemma de dagar det känns lite för jobbigt.
Med vänliga hälsningar
Chess

Ett tips jag fick en gång och jag tänkte ALDRIG att jag tar det. Men sen kröp jag till korset och testade.
Det är att ta varm mjölk ha i honung och sen som kronan på verket pressa i rejält med vitlök.
Kan ni tänka er det hjälpte!
Inte blev det så otäckt som jag hade trott heller. Gillar inte varm mjölk med honung i vanliga fall. Men det här gick bra när jag var förkyld.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Jag dricker te med ingefära. Ingefära ska stärka immunförsvaret.
Det fungerar på mig! Förr om åren hade jag förkylningar i princip varje månad, men sen jag börjad peta i mig ingefära på olika sätt är jag förkyld några gånger om året. Det är stor skillnad!
#3 Tur man är laktosintolerant och slipper prova! 
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Min man brukar ta sig en "teknekt" Ganska starkt te med rent brännvin i och honung. Sedan tar han ett bad (eller bastu) och påstår att han svettas ut hela förkylningen.
Har aldrig provat själv, skulle väl dö på kuppen, haha.
/Maria
# Ja bara han inte har feber, för varm bad eller bastu kan ju vara riktigt farligt om man är sjuk med feber.
Men annars är det ju skönt.
//Maria
#6 Jag vet men oftast är det bara i början när han känner att förkylningen är på gång. Annars skulle han nog inte orka bastu hoppas jag.
/Maria
Varm mjölk med honung men utan vitlök är min bästa huskur. Smakar underbart och gör underverk när man har ont i halsen eller är irriterad i halsen efter mycket hosta
Jennie
tack för alla tipps, någon som har något för just hosta, känns som jag provat den mesta, men ligger endå halva nätterna och hostar =(
//Maria
Kinesisk örtmedicin
Funkar jättebra mot hosta! Men haken är att det som funkar bara finns i Kina
Jennie
ja, tyvärr blir det nog till att överge huskurerna och ringa doktorn om cocolina eller hur det stavas. Hostan blir bara värre.
//Maria
vila!
varm jokk vinbärsdryck är bra mot halsont/täppt näsa/slem i halsen..
och glass i stora lass :)
mvh Lisa
Omplaceringshemmet: http://raddadjuren.zoomin.se
Medarbetare på Kattpolisen

Sniffa ammoniak, bakterierna stendör direkt.
Var noga med hygienen, använd handsprit.

Äsch lev som vanligt men träna inte och drick Te och honung eller om du börjar bli uttorkad bara varmt vatten och honung! Minst 5 koppar om dagen..
Så gör jag också, drogar te och strepsils! :P