Någon som har erfarenheter ?
Jag undrar om det är någon som har köpt MBT skor och vad är era erfarenheter och upplevelser av dessa skor?
För er som inte vet vad MBT skor är för något - så är det skor med rundad sula som gör att man får bättre hållning, tränar kroppen på bra sätt m.m.

Jag köpte ett par i juni men har inte använt dom så mycket, musklerna jobbar mest när man bara står stilla, när du går är det nästan som vanligt. Får ta fram dom igen…
Skorna är ju ganska dyra så se till att få rätt storlek. Det har tydligen öppnat ett MBT outlett i Skåne, mellan Höör och Hässleholm.
Okej, intressant att läsa

Jag har funderat på att köpa ett eller flera par då jag är på benen det mesta av dagen. Men priset har fått mig att dra ut på det. Är något lite sned i ryggen, men jag hoppas att det inte gör att jag inte kan ha MBT skor. Kan ibland få något fruktansvärt ont i min vänstra fotled från en skada för snart 5 årsen så har väldigt svårt att hitta skor som inte gör att jag får ont. Bor i Malmö så kanske vore värt att försöka hitta den där outleten.
Jennie
Ja, de är jättedyra. Inte så lätt för en fattig student att punga ut med flera tusen 
Jag är fulltidsarbetare på den danska sidan av sundet, men bor formellt i malmö så för min del är de inte så våldsamt dyra om jag bara köper dom i sverige när svenska kronan är svag
Men det är ju inte precis ett par skor man kan köpa i vilken dinsko som helst. Jag vet helt enkelt inte var man kan köpa dom heller
Men jag måste verkligen få tummen ur och köpa ett par snart. De verkar så himla sköna! Ett extra plus är ju att det finns med stålhätta också- snart införs krav på skyddsskor på jobbet, så jag ska nog köpa ett par MBT säkerhetsskor tror jag, men de går lös på en 2500kr om jag minns rätt.
Jennie
#8 Det måste jag prova! Tack!
Jennie
#4 Men det har ju många.. olika längd på benen. Bra att veta att de inte är bra då. Jag tror att det skiljer en cm på mina ben.