Bästa motionsformen?
Vad är den bästa motionsformen tycker du? Motivera!
Promenader för det naturligt att gå och man behöver det
Simning på en ketogenkosthållning…Därför slitaget på kroppen blir fysiskt minimal och förbränningen maxas. 
Bassängträning och promenad..rörelserna är lättare i bassäng, promenad är avkopplande

Promenader tycker jag om. Det som är bra med det är att det bränner lika mycket fett som om man joggar samma sträcka. Skillnaden mellan att jogga 5 km och gå 5 km är bara att det går fortare att ta sig runt när man joggar. När jag joggar så känns det som att jag behöver en bh (bakhållare) till rumpan som skumpar runt=)
Promenader med stavar och vikter gör jag också.
Linedance tycker jag är roligt. Det brukar hålla på mellan 1,30 och 2 timmar. Lite lagom puls på sisidär i runda slängar 125. Länkar finns på min personliga sajt.
Simma tycker jag är skönt och det ger en genomkörare av kroppen.
När jag känner för att ta ut mej totalt så kör jag Bodycombat där jag har fått en maxpuls på 222. Brukar av förklarliga orsaker känna mej lite mer slut efter ett sådant pass, och ibland är det det man behöver =)
Själv så uppskattar jag gruppaktiviteter som sker en viss tid en viss dag. Om jag själv styr när det ska hända så blir det gärna att jag skjuter upp det hela tiden. Om jag däremot vet att det är Linedance tisdag och söndag så är det bara att pallra sig iväg för annars så kanske man missar en ny dans. Dessutom så brukar man känna sej nöjd att man gått, fast man kanske kände sig lite lat den dagen.
En annan fördel med gruppaktiviteter, om man ser som exempelvis Bodycombat eller BodyPump, är att det är ett väl genomtänkt program där alla muskler gås igenom. Annars så blir det lätt att man bara tränar de muskler som man vet hur man tränar och det bara blir en hel radda med situps.
Åh jösses så trött jag blev..Näärå, jag önskar att jag oxo kunde och fick träna sådär..
Men tyvärr sätter artros, fibro och rygg stopp för det..Just nu har nåt hänt i ryggen så sjukgymnasten förbjöd all träning utom promenader tills det tagits magnetröntgen..bassängen har semester..så det känns lamt nu 
Gå och springa tycker jag är skönast. Oftast går jag, men ibland känner jag för att springa och då gör jag det.
Tränar jag på gym, blir det gruppträning. Dels för att jag blir peppad av instruktören och de andra deltagarna. Dels för att träningen inte alls blir av om jag INTE går på gruppträning. På gym tränar jag det mesta bodypump, step, core, yoga m.m.
I våras sprang jag vårruset, ett tag cyklade jag från där jag bor till tåget 1,6 km enkel väg och NU har jag semester från all träning. Jag tycker om att variera min träning och att det ska kännas roligt att träna.

Jag tycker också att promenader är den bästa träningen. Dels kan nästan alla göra det, det är billigt och man kan bestämma själv hur mycket man vill ta ut sig. Man bestämmer tempo och sträcka själv ju.
Sen detta med stavar är ju toppen för vissa, har även testat att gå med vikter i händerna, det ska inte vara tunga vikter då, och inte om man har problem med axlar tex.
Promenera kan man göra året om, och man får komma ut och se lite natur. Helt enkelt toppenbra!
(nästan alla: jag menar att har man dåliga knän eller fibro tex så kan det vara svårt)
Sajtvärd för mitt eget liv
Personligen föredrar jag en så kallad roddmaskin, men gillar även att jogga om jag inte är ensam. Promenad är också bra. Sedan går jag fyra trappor upp till lägenheten varje dag. Däremot inte ned. Detta är hur jag själv gör och tycker.
Har man ont och problem med kroppsdelar till exempel rygg eller knän gäller det att hitta på träningsrörelser som ger motion utan att det ska göra ont på de dåliga delarna eller förvärra eventuell skada. Har man ont i knäna kan jag tänka mig att det kan fungera att göra situps eller liknande.
Var positiv -må bra
Ligga i hängmattan o käka praliner 
Mitt mesta motionerande, förutom när jag går och hämtar kunderna på jobbet är att ligga på soffan och kolla en spännande match på teven. Det blir en hel del uppflygande när det är på väg att bli mål till exempel. Är ju helt slut efter matchen

#10 säkert superbra magträning 
Sajtvärd för mitt eget liv
Bästa motionsformen är varierad träning tycker jag! Blir aldrig trist och man väljer själv :)
Gå med hunden
det är mycket roligare än att gå ensam, och man får liksom gratis motion på köpet av att man har roligt. Det tycker jag är en perfekt kombination!
#10 Jag gillar din träning. Jag var så trött efter friidrotten på TV nu senast.
/Maria

#10 Det är roligare att åka Vasaloppet framför tv:n istället 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Att räkna längder i simbassängen!
Man kan göra det året runt, oavsett väder och utan sällskap (jag föredrar att träna ensam). Man behöver ingen dyr utrustning. Det ger ökad smidighet, bättre kondition, fastare kropp.
Men min främsta motivering är att jag älskar att simma och att jag mår superbra av det både fysiskt och psykiskt. Jag har helt enkelt hittat min grej.
Cykla kommer på en andraplats. Jag brukar dock kombinera cykling och simning eftersom jag oftast cyklar till och från simhallen. Och det är några kilometer dit.

Den bästa träningen är den man fortsätter med!!!
För mig är detta ändå:
Styrketräning absolut favorit- du får en snyggare hållning och form på kroppen. Du bränner mer kalorier än något annat i längden, eftersom muskler bränner fett. Det är super roligt och det känns i kroppen efteråt.
Men
boxning av olika slag är också kul. för att man blir så himla trött och tar ut sig max
Simning gillar jag för att man tränar utan att tänka på det
Och självklart promenader som alltid finns att ta till.

Stavgång, ger frisk luft, går omedvetet fortare än vanlig promenad, tränar muskler i ländryggen som man annars inte kommer åt, stavarna gör det lättare att hålla balansen, bättrar på flåset.
Jag tror det varierar väldigt mycket från person till person, precis som med allting annat. Det viktigaste är att man tycker att motionsformen är rolig 
Den motionsform jag tycker är bäst är kendo. Det är en induviduell sport, men man får ändå en lagkänsla. Kendo är otroligt roligt och väldigt jobbigt och det är är lätt att pusha sig till gränsen av vad man orkar (och ofta lite längre än så) eftersom de flesta övningar är parövningar och man kan uppmuntra varandra, särskilt under ji-geiko (sparring).
Simma i saltvatten (tål inte klor)
cykelturer och promenader i naturen,inte gå på asfalt för mycket (får ont i knäna)
Jag gillar inte att träna,för mej ska motion innebära frisk luft och natur som gör själen glad.
~ mayolica ~
Ridning; det är kul, kan anpassas till vad man har för natur, det är varierad träning (fråga alla som provat på en gång var de har träningsvärk ;) ) och man kan komma ut och andas frisk luft och se naturen :)
Promenader ligger inte långt efter; naturligt, enkelt och avkopplande men ändå effektivt :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Ridning är givetvis bäst.
Promenad med hund är ett annat bra alternativ.