Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettläkemedel-vitaminer-mineraler
Läst 1959 ggr
Mitralis
0

Vanliga influensavaccinet

Är det någon som vet om det är kvicksilver i det vanliga influensavaccinet eller om det bara är i vaccinet mot svininfluensa?

RuiXue
0

Anar det inte. Men skulle nog våga tro att vaccinerna liknar varandra på många sätt. Har aldrig tagit influensa vaccin dock.

Jennie

[GunillaR]
0

Jag sökte på FASS och fick detta

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19980417000108&DocTypeID=7&UserTypeID=2

Scrolla lite neråt så kommer innehållsdeklarationen. Vad jag förstår så odlar man ny vaccin från gamla stammar som man här hänvisar till.

Men om det ingår samma som den aktuella vaccineringen……….tja…..jag tror inte det. Men ni kanske blir klokare!

RuiXue
0

Kikar man in på FASS för förskrivare, vilket alltid har mer information, så står detta bland innehållet för det vanliga influensa vaccinet:

Bufferlösning: Natriumklorid, kaliumklorid, dinatriumfosfatdihydrat, kalium­divätefosfat, vatten för injektioner

Jennie

[GunillaR]
0

dinatriumfosfatdihydrat

- användes bla a i näsdroppar (Nezeril)

kalium­divätefosfat

- Har sökt på diverse sajter men inte kommit fram till vad man direkt ska ha det till, men att det är giftigt!

RuiXue
0

Är det inte typ en hög dos av kaliumklorid som används för att avrätta fångar i USA?

Jennie

RuiXue
0

Slog precis upp på Wikipedia, och nog är det kaliumklorid alltid som används för att stoppa hjärtat på fångar i USA… Låter ju som rena hälsokosten det där, även fast det nu är fråga om pyttepytte dos av det i ett vaccin så är det nog nåt jag helst skipparFörvånad

Jennie

RuiXue
0

SkämsOops, dubbelpost

Jennie

[GunillaR]
0

# 6 - Ja jädrans!!!!!! Det stämmer.

Varför dessa gifter?

RuiXue
0

Jag reagerade bara på namnet. Så var tvungen att kolla upp det. Förvisso är det helt ofarligt i de pyttesmå mängder det handlar om i en vaccination och det lagras säkert inte i kroppen heller. Så vill verkligen inte skrämma upp folk eller nåt. Men personligen ser jag ingen anledning för MIG att ta olika "säsongsvaccinationer" för jag har ett immunförsvar ifrån yttre rymden. Kan umgås med folk med flusan utan att få det, har vart nära folk med kräksjukan utan att bli smittat. Är förkyld ett par gånger per år kanske. Men för personer med nedsatt immunförsvar av en eller annan anledning så finns det starka skäl till att vaccinera sig mot det som går att skydda sig emot.

Jennie

mongu
0

# 6 Kanske att det behövs för att ta död på de virus som vi vaccinerar mot.

Det är ju främst riskgrupper som bör vaccinera sig. Övriga klarar som regel av att få influensor. Sen det klart att om man lever ihop med eller har mycket kontakt med infektionskänsliga personer så bör man ju också vaccinera sig. För att inte sprida smittan vidare till dom.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

RuiXue
0

#10 Jo det är säkert nåt sånt. Och så är det ju otroligt höga doser som ges i de amerikanska fängelserna också. Allt är ju ofarligt i tillräckligt små doser, med få undantag såklart. Jag tror inte vaccin skulle ges om det var farligt, speciellt med tanke på att målgruppen för just säsongsvacciner är främst riskgrupper som kan vara försvagade redan innan. Men själv hör jag varkens till riskgrupp eller har någon omkring mig som tillhör en riskgrupp.

Jennie