Svininfluensa vaccinationen
Snart så är det ju kanske snart dags för den så kallade massvaccinationen i Sverige mot Svininfluensan, även känd som mediasensationen (iaf på min arbetsplats som för övrigt distribuerar sjukvårdsutrustning). Alla ska vaccineras sägs det ju… Med ett vaccin som varkens blivit ordentligt testat eller studerat.
Personligen är jag mycket tveksam. Har ALDRIG vaccinerats mot influensa av något slag och har eller aldrig haft en bekräftad influensa även fast det är troligt att jag hade en 1994 eller nåt sånt.
Kända biverkningar från influensa vaccin: Influensaliknande symtom…. Ehhhh… Jag trodde liksom man skulle SLIPPA influensa OCH symtomen med en vaccination. Men jag har hört fler än en säga att de aldrig förr vart så sjuka som de blev efter vaccinationen mot influensa- min egen pappa är en av dom.
Så efter allt det här… Jag tror faktiskt att jag kommer blankt vägra ta vaccinationen mot Svininfluensan!
Fler som känner som jag eller bara vill diskutera årets mediasensation?
Jennie
Ja jag håller med, min dotter är äggallergisk så hon kan nog inte ta den iallafall. Hon har astma så hon borde ju egentligen behöva ha skydd.
//Jile
Jag kommer inte att vaccinera mig, även om jag är en i risk-gruppen.
Jag tycker bara allt har gått över styr totalt. Svininfluensan, eller Influensa A, är ju inte ens lika besvärlig som den vanliga säsongsinfluensan och heller inte lika smittsam. Det dör ju fler i säsongsinfluensor än svininfluensan dessutom. WHO och media snackar pandemi, jag och alla mina kollegor på jobbet snackar MEDIA HYSTERI haha Nu har vi till och med fått upp plakatet om hur man undviker att bli smittad och alla bara skrattade åt det.
Helt allvarligt talat så tror jag massvaccinationen i Sverige riskerar att lamslå landet mer än svininfluensan själv. De som tar vaccinationen kan ju få "influensa liknande symtom" och det är nog många som får det och då blir det massjukskrivningar eftersom de flesta fått vaccinationen ungefär samtidigt. Man vill ju inte precis jobba eller plugga om det känns som om man har influensa
Har man ett fysiskt jobb kan det ju vara rent livsfarligt att jobba med feber dessutom
Jennie

Jag undrar hur mycket dom testar influensavaccinen som är år från år.
Jag har vaccinerat mej mot den vanliga influensan i flera år och jag har varken fått biverkningar eller influensa.
Jag kommer att vaccinera mej mot båda influensorna i år. Även om svininfluensan inte är värre än den vanliga influensan så är den ändå inte bra att för mej med mitt hjärtfel.

# 4 Den "vanliga" influensan är oftast av samma typ med några ändringar så där är väl vaccinet utprovat så man vet att det fungerar och hur det fungerar.
Självklart tycker jag att man ska vaccinera sig när man tillhör riskgrupper. Skulle aldrig förlåta mig själv om jag blev dödssjuk för att jag inte använt de möjligheter som finns för att hålla mig frisk.
# 0 Att man kan få influensaliknande symptom efter en vaccinering är inte alls konstigt. Men man blir inte lika sjuk som man blir av själva influensan.
Många av de som blivit jättesjuka trots vaccin har redan blivit smittade av influensa innan de tog vaccinet. Det är ofta en kapplöpning för det är inte bra att vaccinera för tidigt men inte heller för sent när man redan är smittad.
Sen finns det många som får förkylning som inte alls hör ihop med influensa eller vaccineringen men ändå säger att dom blivit sjuka av vaccinet.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vacciner är en Bio-terror attack mot mänskligheten
Svininfluensan är skapad i labb och inte speciellt farlig ännu. Den kan bli i andra vågen. Detta är den stora bio-terror attack makteliten länge förberett för att eliminera miljontals människor.Attacken består i giftiga vacciner som slår ut immunförsvaret och andra sprutan slutför jobbet. VAD NI ÄN GÖR , TA INTE DESSA VACCINER !!! Det kommer dagligen nya detaljer om hur kriget mot oss som pågått i flera deccenier bl.a. med att förgifta maten med kemikalier. Vacciner är ett lika viktigt verktyg för att eliminera oss. Och nu är tiden alltså kommen. Det var ingen tillfällighet att Baxter i Feb. 2009 blandade h5n1-virus i vanligt vaccin trots säkerhetsprotokoll som omöjliggör korskontaminering. Det hade blivit luftburet och dödat ….kanske 1 miljard om inte det tjeckiska boloaget hade testat vaccinet på de stackars vesslorna som dog. Det var så det uppdagades.En mycket modig kvinna , Jane Burgermeister har nu polisanmält Baxter och WHO…..Googla henne. Illuminati ligger efter i tidsschemat och nu kommer den största attacken mot mänskligheten på tusentals år. Vi lever i historiska tider. Jordklotsväsendet kommer inom ett par år att ta ett kliv i sin andliga utveckling och då kan dessa mörka själar inte vara kvar på Jorden, då deras frekvens inte tillåter detta. Så de kommer att förlora under alla omständigheter Om den andra vågen av svininfluensan skulle vara farlig så använd kollodialt silvervatten som tar hand om virus och bakterier.Man kan göra sitt eget silvervatten genom att skaffa en silvergenerator och destillerat vatten eller köpa färdigt silvervatten
#6 Min åsikt är att det du lägger fram endast är konspirations teorier.
Faran med influensan är inte att man blir svårt sjuk utan att många riskerar att bli sjuka samtidigt, DÄRFÖR är det viktigt att vaccinera sig.
Vad händer ifall alla läkare till exempel blir sjuka eller får stanna hemma för vård av sjukt barn? Alla busschaufförer? Sjuksköterskor? Kassörskor i matbutiken? Postutdelare?
Visst media förstorar upp allting, absolut. Och det innebär en risk att vaccinet inte är färdig testat. Men jag kommer i alla fall att vaccinera mig. Känns så onödigt att åka på det med när jag redan har hög sjukfrånvaro från skolan.
Med vänliga hälsningar
Chess
Om många blir sjuka och får stanna hemma så är väl det bättre än att ta vaccinerna och bli allvarligt sjuk. Vid djupare studier ang. vacciner så visar det sig att att folk dör i tusentals av vaccinerna.
Det är inga konspirationsteorier utan fakta.
Titta på Dr. Rebecca Carleys föredrag i 15 delar här ovan om ni vill veta mer.
Intervjun med Tedd Koren är mycket bra. Det är 4 delar

Men om det är samma företag som tillverkar vaccinerna som försöker eliminera oss ….ska vi då lita på vaccinerna….skulle inte tro det. Jag syftar bl.a. på Baxters handlingar i Februari 2009 då de blandade h5n1 i influensavaccin då den antagligen hade blivit luftburen.
Hur ser ni på det Mitralis och Chestnut ?

Bra fråga Mitralis.
Jo, Den sk. makteliten med Rockefeller och Rothschild i spetsen har ju länge förespråkat en reducering av folket på Jorden.
De har verkat bakom kulisserna i ett par hundra år. De låg bakom Hitler tillsammans med Prescott Bush(som t.o.m. blev åtalad för det) (farfar till George W) och finansierade hans krigsmaskin.
I deras stora stenmonument "Georgia Guide Stones"kan man läsa att de vill att vi inte ska vara fler är 500 miljoner på planeten.
31 Dec 2009 kommer Codex Alimentarius
Man räknar med att 3 miljarder kommer att dö av codex. Kolla föredragen av Rima Laibow och Ian Crane.
Jag var inne på livsmedelsverkets hemsida…och vad finner jag…en codexavd. De tjuvstartade i vintras med att tvinga EU att höja gränsvärdet på aflatoxin i hasselnötter och mandlar med 150%

Ett UFO…..hur menar du då Mitralis….är det ett sätt att försöka sopa ämnet under mattan eller har du liksom Steven Greer kontakt med våra bröder och systrar i rymden.
Eller tillhör du dem som tror att vi är ensamma i Universum ?

#15 Tror du att UFO't kan plocka upp mig också?
Med vänliga hälsningar
Chess
Men Mitralis och Chestnut,
Det är just den inställningen som gör att makteliten kan härja med människan som de gör. Att försöka skämta bort en så oerhört allvarlig fråga är minst sagt underligt. Avsaknaden av kommentarer och analys gällande Codex Alimentarius och Baxter talar sitt tydliga språk.
Att sopa viktiga frågor under mattan har blivit ett signum för majoriteten av folket.

#17 Mmm, jag har tagit alla vacciner för barn. Jag har tagit vaccin mot lunginflammation och influensa flera gånger. Det har fungerat utmärkt för mej i alla fall.
Det är vissa motståndare till vissa vaccin som gör att dödliga och invalidiserande sjukdommar som har varit väldigt ovanliga är på väg tillbaka.
Hur ser du då på det som Baxter gjorde i Feb. 2009 Mitralis ?

Hallå här, stopp nu. Det är ingen mening med att skrämma slag på folk och skriva propaganda emot något som faktiskt kan rädda liv. Vänligen sluta med det mystiker.
/Tassy - Medarbetare på hälsa
Jag tillhör dem som alltid åkt på influensan och blir jättesjuk. Lunginflammation kommer som ett brev på posten. Blir alltid inlagd på sjukhus. Förra året var första gången jag fick vaccin. Många låg sjuka runt mig och jag blev inte dålig.
Så jag kommer ta sprutan.
Minns både Asiaten och Hongkong. Var inget roligt att ligga i
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

# 22 Du gör helt rätt i att ta vaccin. För kan man skydda sig så ska man göra det anser jag.
Min man tillhör riskgrupp och kommer att ta sprutan och jag kommer också att ta den.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
#22 Klen tröst detta; men det sägs att de som haft hongkong och asiaten är tåligare emot svininfluensan då det sägs att man har en form av grundskydd emot dessa kraftigare influensor. Det sägs vara därför som svininfluensan drabbar hårdast på de yngre (om man bortser ifrån riskgrupperna).
Men jag tycker också att du gör rätt som tar vaccinet om du blir jättesjuk, helt klart.
Jag kommer inte att vaccinera mig. Är mycket skeptisk.
Jag kommer inte att vaccinera mig! Har inte läst ovanstående inlägg med videor men ska göra det ikväll.
Jag tycker det verkar väldigt märkligt med denna hysteri. Influensaepedemier/pandemier har funnits så länge vi har funnits och det kommer att finnas fler, de kommer och går.
Vad ska vi göra, ska vi sluta leva? Ska vi sätta oss i skyddsrum eller vad är det vi ska göra? Min uppfattning är att media hetsar upp.
Men Tassy, Baxter har patent på svininfluensavaccin sen ett år tillbaka……hur kunde de veta?
Baxter blandade h5n1 virus i vanliga influensavacciner så att den kunde blivit luftburen i feb. 2009. De kunde dödat 1 miljard. Vi vet att det inte var ett misstag.
Är det då klokt att ta sprutor från samma massmördare…..skulle du lita på Dr Mengele om han kom med en spruta……
Baxter är nu polisanmälda av Jane Burgermeister för försök till massmord.
De har nu drivit igenom en lag som fritar Baxter från ansvar vid skador som uppkommer av vacciner.
Spanska sjukan startade 1918 genom vaccinationer av amerikanska soldater i slutet av första världskriget.
Ett vaccin tar 2-3 år att färdigställa….vill ni vara experimentkaniner?
Vill du stoppa denna information Tassy
Ett bra sätt att skydda sig är att använda kollodialt silvervatten.

Vi har olika uppfattning om saker och ting och det måste vi få ha.
Det finns ingen anledning att hålla på med propaganda som skrämmer och får människor att tvivla på sin egen uppfattning/tro.
Mystiker din åsikt har vi nog alla fått helt klar för oss.
Men var så snäll och låt oss andra ha våra egna åsikter.
Finns ingen anledning att du ska hela tiden komma tillbaka till ungefär samma som du sagt i tidigare inlägg i den här tråden.
Så gör som Tassy bad dig nämligen sluta upp med skrämma slag på folk och att skriva propaganda.
Mongu
Ha en bra dag! Mongu.
Mongu…du skriver att vi måste få ha olika uppfattningar….men ändå vill du inte att jag försöker varna folk från att begå ett stort misstag genom att ta vacciner.
Jag har inte hört någon form av analys av alla de detaljer du kallar för propaganda.
Det är väl bra om man kan väcka folk från den hjärntvätt som pågått så länge och gjort så många så sjuka.
Varför tror du att det finns så mycket sjukdomar? Det är ingen tillfällighet. Att sticka huvudet i sanden och säga att man till varje pris vill behålla sina åsikter är kanske inte så klokt. Åsikter är ivägen för insikter.
Du kallar det skrämma….jag kallar det väcka. Om jag vill hindra folk från att bli sjuka och dessutom presenterar ett alternativ så presentera gärna en analys på vad som ni inte tror på i beskrivningen av Big Pharma och deras agenda och dess ägare.
Varför tror ni att läkemedel är den vanligaste dödsorsaken i världen.
Varför ska man kriminalisera naturtillskott….som utgör ett hot mot profiten hos läkemedelsbolagen och ohälsan med codex som tas i bruk 31 dec 2009 ?
Är inte ett forum till för att debattera?
Att studera historien och se vad som försegått gör att man blir knäsvag när man nu ser deras plan aktiveras.
Det kan mycket väl vara så att infuensan kommer att bli värre än spanska sjukan , då den är en kombination av alla.
Man grävde nyligen upp ett lik i Alaska från en by där av de 80 innevånarna så dog 72 .
Man hittade ett lik med lungvävnad så man fann hela dna-sekvensen för spanska sjukan. Man har alltså återuppväckt den….vilka dårar. Men deras vacciner kommer inte att rädda oss….det är heller inte meningen. Det är samma folk som skapat influensan som skapar vaccinerna. Både influensan och vaccinerna kan skörda många offer.
1976 kom en lindrig svininfluensa i USA där 1 dog….vaccinerna dödade 1000-tals.
Men som sagt….silvervatten.
# 30 Det där har jag också läst om. Det var på en kyrkogård i en by där det är tjäle året om och därför bevaras vävnaderna på de som är begravda. De fryses helt enkelt. Vad jag kommer ihåg så var där ingen som kunde svara på varför man hade satt igång och producera vaccin för spanska sjukan. Men det skulle inte vara det enda de gjorde eftersom de tog vara på och isolerade det helt dugliga viruset. Detta virus finns på en del ställen i världen. Det heter att det är vaccin.
Tyvärr så kommer jag inte ihåg källan till denna information. Det var i en tidskrift, kan det ha varit någon av vetenskapstidskrifterna?
Jag tycker inte man ska låta sig skrämmas. Ta istället själv reda på hur det ligger till.
Det finns något som man kan kalla för "Trygghetsillusionen". Folk i allmänhet avskyr när någon kommer och stör deras trygghet och "frid".
Man ska inte tro på allt man läser, ser och hör. Man ska undersöka hur det ligger till och sedan själv ta ställning genom att känna efter vad sanningen är, din egen sanning.Detta gör du under tiden du tar reda på din information.
Vad betyder innebörden i denna video ?
Mystiker: Jag har varnat dig en gång, nästa gång åker du på skrivförbud eftersom du inte respekterar min varning.
Ja, jag vill gladeligen hindra propaganda som kan hindra behövande ifrån att skydda sig, definitivt. Jag tror inte du förstår vilken skada du kan ställa till? Det är liv som kan stå på spel, och dina påståenden är tyvärr en smula befängda och inte realistiska. Det låter som ren paranoia faktiskt. Ett inlägg till med propaganda eller tjafs och du blir bannad.
Spanska sjukan har sitt ursprung i fågelinfluensan.
Att jag tar sprutan är för att mitt immunförsvar är lika med noll och jag är less på att hamna på sjukhus.
Bara för att jag har haft hongkong och Asiaten, innebär inte att jag inte åker på årens influensor. Har fått dem nästan varje år.
Väl mött, Tatsja
Tassy….På vad sätt är mina påståenden befängda och paranoida.
Jag har kunnat presentera bakgrundsmaterial och analyser för det mesta jag påstått.
#35 Bara det faktum att du påstår att det handlar om någon form av enormt massmord klingar ganska galet tycker jag. Man spenderar inte så mycket pengar på att forska fram ett "läkemedel" för att ha ihjäl folk med, som i sin tur kommer leda till en ännu större ekonomisk kris (bland annat) än den vi har nu. Det finns ingen rim och reson i det du säger, källor eller ej.
Som någon annan sa här, googla på de som säger sig ha blivit bortrövad av ufon etc, samma sak där. Du kan få ett helt hav av "bevis" om du så vill. Det handlar om att vara källkritisk och inte tro på allt man läser/hör.
Att kommentera och lägga fram sin åsikt är givetvis okej, alla får tro det man vill, men du trampar över gränsen när du försöker förmedla vidare ditt budskap på andra och försöker avskräcka ifrån att ta läkemedel, vilket är ganska allvarligt i mina ögon. Det är det jag reagerar mest på.
Ditt liv, ditt val, men försök inte lägga över samma sak på andra. Hade det varit ens ett litet uns av sanning i dessa påståenden så hade det spridit sig som en löpeld över hela världen vid detta laget. Ingen har väl missat massmedia och hur dom älskar att gotta sig i sådant här? Konstigt att det är helt knäpptyst på den fronten?
Men nu är det nog med sidospår här.
Tassy,
Jag förstår att detta verkar som en dålig skräckfilm…och jag önskar det var sant.
Som avslutning ska jag bara nämna att anledningen till att media tiger om detta är att de ägs av denna maktelit som vill reducera oss till 500 miljoner, som det står på deras monument "Georgia Guide Stones "
Factor 8 var ett läkemedel som innehöll gulsot och Aids….det blev förjudet i USA….men…..Beyer fortsatte att sälja det i Asien, Latinamerika och Europa….och dödade 1000-tals barn….det kanske kan få polletten att trilla ner …eller inte. Med dessa ord avslutar jag mina inlägg i denna tråd
Kanske mystiker vill göra ett nytt forum för att kunna presentera sina idéer och förmedla sitt budskap.
Jag tror att det finns en del som man måste bli vaksam om.
Jag kommer i alla fall inte att vaccinera mig och jag kommer att leva som vanligt när denna sk "svininfluensa" kommer. Och det hade jag beslutat göra långt innan mystiker visade sina videor här. Jag litar nämligen inte på "överheten" - inte så länge världen ska styras av ekonomiska intressen. Men det där ska vi kanske inte diskutera inne på denna sajt 
#37 Ja, det verkar verkligen som en dålig skräckis.
Tiden får väl utvisa vad som är sant och inte, och tills dess kan vi lägga detta på hyllan.
Personligen har jag mycket svårt att tro att så mycket info skulle få läcka ut på bland annat youtube(!) om det nu låg ett uns av sanning i det hela. Det borde nog ha tystats ner bättre?
Nu släpper vi detta.
Var på akuten igår med väldigt, väldigt kraftiga influensasymptom och andningssvårigheter, har varit helt förstörd sedan i måndags natt när jag började bli sjuk på riktigt.
Eftersom jag uppvisat väldigt tydliga tecken på just en svininfluensa har jag blivit rådd att hålla mig isolerad i ytterligare sju dagar för smittoriskens skull, men också för att mitt immunförsvar skall hinna repa sig någorlunda för att inte åka på någon annan infektion som följd - vilket är den egentliga faran med svininfluensa, om man inte har någon ursprungsåkomma som riskerar att förvärras dvs.
Nu är febern och muskelvärken på väg bort, men dock kvarstår hostan och andningsvårigheterna och kommer så göra i ett par dagar till.
Eftersom jag redan åkt på det kommer jag nog välja att inte vaccinera mig, då jag helst inte proppar i kroppen en massa i onödan och vill bygga upp mitt immunförsvar på egen hand, men jag tycker absolut att man skall vaccinera sig själv och sina anhöriga om dessa inte åkt på det redan med tanke på hur handikappad man är de första dagarna - blir hela familjen sjuk så blir det kris, i alla fall om man får sådana muskelsmärtor som jag fick.
Tycker det är lite dumt att det hela blivit så hajpat med tanke på att det i grund och botten inte är värre än en vanlig "flunsa", men som sagt - är kroppen ur fas efter ett ordentligt virus är det nog bättre att vara safe than sorry.
(Kan tillägga att även alla mina anhöriga som vistats i närheten av mig den närmaste veckan också råtts att stanna hemma vid minsta symptom. Hoppas bara inte att jag smittat min svägerska, hon och min bror gifter sig nu den tolfte!
)
#40 Usch vad hemskt det lät, är orolig för min 14-åriga dotter om hon får detta hon har ju astma också.
Det värsta är ju om man själv blir sjuk och inte kan hjälpa de andra i familjen. Att alla blir liggande. Ja man fasar, men vad ska man göra. Man får bara flyta med strömmen…
Hoppas du blir frisk snart.
kram Jile
#41, Tack så jättemycket! Det är verkligen ingen hit, men eftersom man inte kan göra så mycket åt det kan man lika gärna koncentrera sig på att "njuta av ledigheten", hur krasst det än må låta. :)
Det enda man egentligen kan göra är att tvätta händerna ordentligt (Gnugga minst 20 sek. med flytande tvål) och hålla koll på eventuella snorpapper/nysningar/hostningar. Håller tummarna för att din tös slipper åka på det innan vaccinet är ute!
Jag tycker att kommuner och landsting ska sätta ihop team som gör hembesök vid ev. svininfluensa. Detta för att människor inte ska behöva ge sig iväg till mottagningar och både där och kanske på vägen smitta ner andra.
Detta tror jag skulle vara mycket ekonomiskt på sikt och dessutom minska smittspridning en del.
/Maria

# 42 Hoppas också att du kryar på dig snart. Att bygga upp immunförsvaret själv är bra när det går. Så det ska ju inte va nån mening med att du vaccinerar dig.
Det man själv kan göra är ju inte så mycket. Blir man smittad så blir man och var det sker det kan va precis var som helst. Såvida man inte är ensam hela tiden och aldrig träffar nån eller besöker affärer. Men det är ju inte så troligt.
Men med sunt förnuft, tvätta händerna noga, hosta och nysa i armvecket osv.
Jag tror fortfarande inte att detta är ett dugg farligare än alla influensor som vi brukar ha. Men tyvärr så har det skrivits upp så fruktansvärt mycket.
Det är sorgligt när informationen blir sån.
Ha en bra dag! Mongu.
Ang vaccinet så kommer jag inte att låta vaccinera mig o min dotter eftersom jag inte kommer att jobba på ett par år utan vara hemma med min dotter. Min sambo hoppas jag tar vaccinet eftersom han behöver jobba.
(Redigerade inlägget /Tassy)
#43, i Helsingborg har de lagt upp det på så sätt att man först och främst kontaktar 1177, de hänvisar en sedan vidare till akuten om problemen verkligen är akuta. Där möts man sedan upp av en sköterska i munskydd, går in i ett separat rum där de sedan tar sänka, kollar syresättning osv. Behövs det får man även träffa en läkare direkt på plats, så att man slipper förflytta sig runt i sjukhusets lokaler onödigt mycket. Jag fick även med mig munskydd hem, rätt praktiskt när man åker bil och inte kan vädra ut ordentligt.
Folk som tillhör riskgrupperna och uppvisar symptom skickas däremot direkt till infektionskliniken som ligger i en separat del av sjukhuset med egen ingång, vilket också minskar smittoriskerna för övriga sjukhusbesökarna.
Säga vad man vill om Helsingborgs lasarett, jag har själv klagat mycket på organisationen där, men det här tycker jag faktiskt att de ordnat på ett toppensätt - så en eloge till dem! Kan dock hålla med om att det faktiskt hade varit bra med krispersonal som kan komma och hjälpa till när te.x en hel småbarnsfamilj blir sjuk eller liknande, inte direkt så att man kan kalla in mormor med tanke på infektionsrisken hos äldre :/
#46 Det låter ju faktiskt som om de har fixat till det riktigt bra får jag säga.
/Maria
#46 Fast jag tänkte inte en krisgrupp som skulle hjälpa sjuka hemma utan mer ett team av läkare/sjuksköterska som ev. kan ta prover ställa diagnos och skriva ut medicin om det behövs.
Så att människor håller sig hemma och inte smittar andra i onödan.
Man behöver ju oftast inte åka till sjukhus för att man får influensa utan den läker normalt ut själv hemma med sedvanlig behandling.
Däremot så blir ju det en slags hysteri nu med svininfluensan så jag tror att många kommer att besöka läkare i onödan och då hade ett sådant team kunna fungera.
/Maria

I de allra flesta fall så klarar man av en influensa, oavsett om det är en svin- eller en vanlig influensa.
Bara man försöker att se på de symptom man har. Blir det så man känner att detta reder inte kroppen ut, Då ska man söka men inte innan.
Vi klarar som regel mer än vad vi tror.
# 45 Men tänk om ni får besök som redan är smittade utan att de vet om det? Då kan ju du och dottern bli smittade den vägen.
Vore det jag skulle jag ta vaccinet ändå. För du kommer väl att gå ut nåt med din dotter eller hur?
Förmodar att du har en liten dotter och i så fall så är det ju besök på BVC som ska göras.
Smittan finns och kan man skydda sig mot den så gör i alla fall jag det.
Ha en bra dag! Mongu.
#42 Tack själv, ja fast man är inte så säker på vaccinet heller. Är rädd att det ska ge några biverkningar. Min dotter har ju allergier så det räcker redan. Det är även ägg i vaccinet så vi måste ta på en allergimottagning ifall hon får reaktion, eftersom hon är allergisk mot ägg.
Hur fort fick du besvär med andningsvägarna? Fick du åka in akut?
Det var alltså svininfluensan?
Kramiz
#50, förstår att det måste kännas väldigt jobbigt, nu är jag ju inte mamma själv men man vill ju aldrig skada sitt eget barn - och om det då skall komma en allergisk reaktion som ett brev på posten.. ush. Finns ju annars vacciner som odlas på ett annat sätt, läste jag i en artikel. Skulle vara i någon form av cellodlingar, men i och med att det inte är lika kostnadseffektivt är ju den stora frågan om Sverige över huvud taget kommer ta in den typen av vaccin.
Jag började få ont i luftvägarna i går morse/tisdags natt, men då jag helst inte vill belasta sjukvården i onödan bestämde jag mig för att vänta och se så att det inte var någon slemklump som hamnat på sned eller något åt det hållet. Var i kontakt med sjukvårdsupplysningen redan i tisdags då febern började gå uppemot 40, och då sa sköterskan att det var lugnt och att jag skulle vila (Jag tillhör som sagt inte riskgrupperna) men vara vaksam på bröstsmärtor/andningsproblem och i så fall uppsöka vården.
När det sedan började göra riktigt ont och jag inte kunde andas i liggande tillstånd längre ringde jag till 1177, satt i kö med dem ca. 15 minuter innan jag fick tag i en sköterska. I och med att jag hostade upp orangefärgade slemklumpar i storlek med vindruvor och mådde så pass dåligt tyckte hon ändå att jag skulle söka in akut för att säkerställa att jag inte fått lunginflammation som följd av den pågående virusinfektionen.
När vi sedan kom till akutmottagningen tog de CRP (Snabbsänka), syresättning och blodtryck samt lyssnade på lungorna. CRP:n var förhöjd och syresättningen var låg, samma med blodtrycket, men i och med att mina blodvärden inte gått "upp i taket" och att jag var frisk i övrigt kunde de dra slutsatsen att det med största säkerhet var svinis, av sjukdomsförloppet och symptomen att döma dvs.
Helt säkert vet man inte förrän man tagit en odling, men i och med att jag inte tillhör riskgruppen, är ung och uppvisar så pass tydliga symptom får jag helt enkelt ta och isolera mig enligt riktlinjerna för en smittad, för att inte andra som är "känsligare" skall bli sjuka och få komplikationer, samt för att mitt eget immunförsvar inte skall haverera och belasta sjukvården onödigt mycket, när det i mångt och mycket kan återställas genom vila och en miljö fri från "främmande bakterier".
Skall vara hemma i en vecka nu, blir jag sämre igen får jag åka in, men annars går den mest akuta sjukdomsperioden över på ca. en vecka från och med insjuknandet enligt den informationen jag fick - sen skall man successivt börja bli bättre även om man är trött och hängig i x antal veckor efteråt.
Långt inlägg det här (Hehe, kanske lite upprepning också, ni får ursäkta), men tycker att det är bra att dela med sig av sina egna erfarenheter så att andra slipper oroa sig alldeles för mycket i onödan. 
Det är inte alla uns att ha ett immunförsvar. Mitt är otroligt nedsatt. Minsta förkylning leder lätt till lunginflammation. Så jag har blivit rådd att ta sprutan. Då kanske jag slipper ligga inne på sjukhus.
Väl mött, Tatsja
Det vår tråkigt att höra Tatsja, hoppas allt går bra för dig med vaccinationen nu då *hålla tummarna* så du slipper bli dålig! :/
Tack Nuttinell. Jag vill absolut inte ha någon influensa, då jag vet hur jag reagerar.
Det räcker med att någon bara kommer över och nyser, sen ligger jag sjuk.
Men eftersom jag har dessa skador i kroppen och äter massa mediciner för att kunna leva, så är immunförsvaret lika med noll
Väl mött, Tatsja
#49 Eftersom influensan beräknas vara mildare än vanliga influensan så spelar det ingen roll om vi blir smittade eftersom hon behöver ju bygga upp imunförsvaret.
Varje år dör människor av vanlig influensa, men om viruset muterar och blir mer aggressiv så sitter nålen i armen på oss.

# 55 Ja det är sant att den räknas som mildare. Men det är just barn och unga som är mest drabbade.
Då vi som är lite äldre ofta haft nån influensa som gett oss visst skydd.
Ha en bra dag! Mongu.
#51 Tack så mycket för din info, det är lite tryggare att höra hur det kan se ut för dem som blir sjuka.
Detta med att få slem klumpar som ev kan hostas upp får ju min dotter med vid förkylningar. Du fick ju också ont.
Det ligger en gravid kvinna inne nu i Solna och får konstgjord lunga. Det är ju inte vanligt vad man hört vid vanlig influensa. Så man börjar ju undra när inte så många ännu är smittade och det är nästan fullbelagt att få konstgjord lunga.
Ja man får väl vänta och se.
kram och tack för info..
Kram Jile
Är 16 och kommer INTE vaccinera mig. Har en vän som är sjuk i svininfluensa (hon säger så i alla fall) och hon är nu efter en vecka nästan helt bra.
Gillar inte att vaccinera mig mot saker som är nya, om det visar sig att det inte är bra för kroppen, ska man pumpa ut allt blod då? Nej, det går ju inte att gå ut…
Likadant med Gardasil (vaccin mot livmoderhalscancer) det har funnits vissa dödsfall som har tystats ner, så jag vågar inte ta några risker.
Andra vågen av influensan kan bli farlig som var fallet 1918.
Det här är en Amerikansk långfilm från 2006 i 9 delar på youtube.
Den beskriver hur det kan gå till när en fågelinluensa bryter ut. Den ger inte uttryck för någon konspirationsteori,men den är bra.
#Samtidigt har vi bättre vård och hygien nu än om man jämför med 1918. Men jag hoppas vi slipper epidemi!
Hur tänker du du då bumbleboo….vad i inlägget ger uttryck för en konspirationsteori?
Jag skrev "Den beskriver hur det kan gå till när en fågelinluensa bryter ut. Den ger inte uttryck för någon konspirationsteori,men den är bra."
Hur tolkar du det….nu blir jag verkligen förbryllad….?
Kolla på filmen på helskärm på youtube !
Tack för filmen Staffan!
Man blir lite ödmjuk. Blir också lite fundersam på om hur detta scenarie skulle se ut under svenska förhållanden.
Om det nu hade brutit ut en pandemi så hade väl svenskarna käbblat om vem som skulle betala allting istället för att agera………….
Hur ni än diskuterar för eller emot vaccinering så är det upp till var och en att göra som den vill.
Är det någon som påstått något annat Leffe….ja, förutom de länder där det blir tvångsvaccinering.
Finns det länder där man tvingar alla att vaccinera sig mot svininfluensan
Bra att du frågar Leffe. Ett tag så sades det att Norge skulle tvinga folket att ta sprutorna….de verkar ha ändrat sig.
Jag har inte riktig koll på vilka som ska göra det för det ändras hela tiden.I England har jag hört att det ska bli tvång…men det är nog inte säkert.
WHO vill att alla ska ta sprutorna….men hur det blir i slutändan är för tidigt att säga.
Jag kommer i alla fall inte att gå med på det….den saken är klar.
Just nu låter det som USA ska ge de ovilliga alternativet att spärras in, vilket inte är så kul…men det väntas komma ett förslag om att man frivilligt ska få vara hemma om man inte går ut….kongressen har inte tagit ställning till det ännu.
Det ska inte vara tvång utan det ska vara upp till var och en. Om anledningen till eventuellt tvångsvaccinering skulle bero på att det skulle kunna bli höga sjukhuskostnader så ska vi förbjuda rökning, bilåkande med flera saker som kostar sjukvården massor.
De som påstår att det är läkemedelsbolag som skapat svininfluensan för att få sälja vaccin och tjäna pengar tror jag bara är ute för att döva sitt eget samvete. Både de som säger så och jag vet mycket väl att det är vi i framför allt industriländerna som skapt dessa sjukdomar genom vår förstöring av miljön genom bland annat miljögifter. Det känns kanske bättre och enklare att skylla på läkjemedelsindustrin.
När det gäller detta att läkemedelsbolag har vaccin till svininfluensan redan innan den blev känd är inte ett dugg konstigt. Till och med jag känner till att bakterier och liknade blir immuna mot vaccin som finns. Se på pencillin och dess behandling av sjukdomar. Så självklart forskar läkemedelsbolag fram starkare och annorlunda vaccin för att vi ska ha mot kommande och kraftigare influensor. Sedan spelar det ingen roll vad denna nya influensa heter. I detta fall fick den namnet svininfluensa.
Jag tror att personer med hjärt- och lungsjukdomar bör vaccinera sej. Vidare kanske yngre personer bör göra det då det av någon anledning verkar vara de som drabbas hårdast. Däremot tror jag kanske att de som arbetar med och bland barn likaså föräldrar behöver inte behöver vaccineras. De har så pass mycket motståndskraft mot olika sjukdomar. Jag vet en kille som började köra skolskjuts och var aldrig bland barn innan. Han blev jättesjuk i "daghemssjuka". Han var sjuk i åtta veckor och gick på tre olika antibiotikakurer innan han blev frisk.
SteffanM jag ber om ursäkt till dig för det jag skrev, men det var bara av välmening till dig.
MVH Kvastis!
#69 Nu har jag inte läst överdrivet mycket biologi, men du säger ju att bakterier kan bli resistetna? Är det då inte bättre att vänta med vaccinering om de kommer en inlfuensa man dör av direkt? Eller något i alla fall räknas som värre än svininfluensan…
Kan låta dumt, det kanske inte kommer något värre men jag tror personligen det kommer göra det. Dessutom har jag en vän i skolan som fått svininfluensan, hon var illamående och spydde men nu efter 5 dagar mår hon mycket bättre. Så ärligt talat vet jag inte vad jag ska tro…
Bra skrivet Eva. Sen håller jag med LeffeD. Den som känner sig osäker och vill ha sprutan, ska få den.
Då jag är svår astmatiker och ofta får lunginflammation, sen inte har något immunförsvar att tala om, så kommer JAG att ta sprutan. Allt för att slippa ligga inne på sjukhus
Väl mött, Tatsja
#71 Hur vet du att det var svininfluensan och inte den vanliga influensan som kommer varje år vid den här tiden? Symptomen du nämner låter ju som den vanliga
#73 Tänker på det innan svininfluensan kom och det bara var den vanliga influensan så hade ju alla den även om det bara var en förkylning.
#71 Det kommer alltid att komma något som är värre. Visst kan ditt resonemang vara riktigt att man ska vänta till något ännu dödligare. Samtidigt hur säker är du på att du får uppleva nästa pandemi om du inte vaccinerar dig mot denna som också är dödlig tydligen? Vad räknar du som dödlig pandemi?
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#73 Det vet jag inte, utan det är hon som sagt att hon har svininfluensan efter att ha ringt vårdcentralen och blev tillsagd att stanna hemma då hon troligen hade svininfluensan.
Men nej 100% säker är jag inte.
#74 Jag vet faktiskt inte vad som räknas som dödlig pandemi. Jag har bara fått uppfattningen NU som att svininfluensan är uppstorad i media, efter att ha läst Egoina.blogg.se och sedan min vän då. Men som sagt, jag vet inte utan får bara uppfattning av vad andra säger..

Det är nog bra att vaccinera sig. Slipper man få denna influensa är bättre.
Visst blir en del bara lite sjuka ungefär som vanlig förkylning, men sen finns de som blir så sjuka att dom kämpar för sitt liv.
Men man kan aldrig tvinga nån till vaccinering. Däremot så måste vi alla ha sunt förnuft och försöka att inte smitta andra om vi misstänker att vi fått influensan.
Ha en bra dag! Mongu.
Vi misstänker faktiskt att min storasyster åkt på svininfluensan nu. Hon har alla symptomen.. Hoppas innerligt att jag inte smittas!
Med vänliga hälsningar
Chess
#77 Gå på hårt med handspriten, undvik att ta på näsa, ögon eller mun och se till att din syster håller sig hemma och hostar, nyser och snörvlar i en näsduk eller armvecket för att undvika att partiklar sprids. Men blir du smittad så blir du. Inte mycket att göra åt. Se till att få ordentligt med sömn och vitaminer så immunförsvaret håller sig starkt så ska det nog gå bra. Hoppas din syster mår mycket bättre snart och att ingen annan i familjen blir smittad :)
Min fästman hade influensa liknande symtom för några veckor sen nu, efter att ha arbetat ett pass på flygplatsen, men jag klarade mig. Vi vet inte om han bara var förkyld eller om han hade en mild släng av flunsan med eller utan gris. Men han blev bättre efter några dagar i alla fall.
Jennie
Jag har haft en släng av influensa nu några dagar, vet inte heller om det var någon gris inblandad. Har haft feber och mått allmänt dassigt plus extra mycket muskelvärk.
Jag ställde i alla fall in besöket till min sons familj eftersom där finns två barn, om i fall att.
#78 Handsprit finns inte att få tag på här, är slut överallt. Men i övrigt håller vi oss i från varann så mycket som möjligt. Mitt immunförsvar är tyvärr inte det bästa, blir ofta sjuk.
Med vänliga hälsningar
Chess

Men tvål och vatten då när inte handsprit finns att köpa. Det har ju blivit hysteri där med.
Sen finns det våtservetter som man kan använda. Fast det kan va slut på dom med.
Det är väl så att får man det så får man det. Det enda vi kan göra är att använda sunt förnuft, som alltid.
Tror att vi inte ska oroa oss bara för då tappar man faktiskt mycket annat.
Ha en bra dag! Mongu.
Ja man kan ju hamstra lite mat så det finns hemma, det var en som gjort det på astma-och allergiforumet. ifall man blir utslagen så kan det vara skönt att ha mat.
Det hjälper nog inte mot smittan med sprit, den smittar ju 4ggr mer än en vanlig influensa sa smittsskyddsläkaren på tv.
Jag har varit hemma en hel vecka nu. Rejält dålig som vid en influensa. Hosta, ont i kroppen, feber, snuva och allmänt risig.
Ska till jobbet imorgon.
Visst har jag funderingar om svininfluensan men ingen i min omgivning har varit sjuk eller blivit smittad.
Det var i alla fall länge sedan jag varit så kass så visst funderar man…?
/Maria
#59 Såg att det inte var en konspirationsteori. Sorry…
/Maria
Just ja. Glömde att Svenskarna hamstrat handsprit :P På jobbet har vi bokstavligt talat tonvis av det, och alla anställda har fått en liten flaska alcogel att använda när tvål och vatten inte finns tillgängligt. Vi torkar även av alla tangentbord med ytdesinfektionsservetter innan arbetet påbörjas då vi ofta står vid olika datorer och arbetar om man inte kör runt på lagret. Än så länge inga flunsafall på min avdelning på jobbet, men halva kundservice låg hemma eller var hemma för ett par veckor sen, vet inte om det var flunsan eller annat för det är ju mycket skit i luften i största allmänhet när skolorna börjar igen efter sommaren.
Jennie
Intressant inslag i Aktuellt
Äntligen!
Där fick han huvudet på spiken i sista meningen!
Kunde inte se hela inslaget :/ Stannade vid "När det gäller så kallade pandemivaccin vet vi aldrig om de kommer att fungera." både här och när jag öppnade i nytt fönster. Men det verkar verkligen som om den forskaren vet vad han snackar om!
Jennie
Tror att de flesta forskare vet vad de pratar om även om de säger olika. Det är som statestik man kan tyda saker som man själv vill. En sak är klar om inte allt är lögn att fler har dött i svininfluensan än i den vanliga influensan under samma tidsgräns
Jag kommer nog att vaccinera mig, då jag tilhör riskgruppen.
Min son kommer också få en spruta, iaf om det känns just nu.
Skulle aldrig förlåta mig själv om han blev sjuk och försvann från mig om jag kunat göra ngt för att förindra det.
De yngsta barnen 0-3 år verkar inte ligga i riskgruppen för denna flunsa, däremot lite äldre barn samt unga vuxna (30-årsålder)
StaffanM>> Om jag har förstått dig korrekt, så menar du alltså att vacinet innehåller ngt sorts gift som kommer ta död på alla som vaccinerar sig med det?
Verkar mycket långsökt tycker jag, borde inte vaccin testas både 10 och 20 ggr av olika institut innan det hamnar på marknaden?
Jag har hittills aldrig vaccinerat mig för influenser och, peppar peppar, jag har aldrig haft någon ännu. Däremot har jag haft förkylningar under dessa tider.
Den här gången lär jag nog vaccinera mig då jag tydligen har både hjärt- och lungsvikt
exitingsvillemo….jag tror inte att alla som tar det kommer att dö.
Vaccinet inehåller kvicksilver och Sqaulene som är ett ämne vi redan har rätt gott om i kroppen.
Det fungerar bra om man intar det oralt eller på huden. MEN….om man injecerar det så kommer immunförsvaret att angripa det OCH även att angripa det Sqaulene som redan tidigare fanns där(Gulf War Syndrome )
Kvicksilver behöver jag knappast tala om varför det inte är bra….tror att alla vet det.
Jag har fått lära sig att man injecerar för att immunförsvaret ska vakna och sätta igång och jobba så att inte sjukdomen får övertaget
Försiktighet krävs vid administrering av vaccinet till personer med känd överkänslighet (annan än anafylaktisk reaktion) mot den aktiva substansen, något hjälpämne, tiomersal och mot spårrester (ägg och kycklingprotein, ovalbumin, formaldehyd, gentamicinsulfat och natriumdeoxikolat).
Sqaulene/Hajleverolja (10,6mg),
DL Alfa Tokoferol (11,86 mg),
Polysorbat80 (4,85 mg. Sorbitol, fettsyror etylenoxid),
Hjälpämnen: Polysorbat80, Octosynol10, Tiomersal (5mcg), Natriumklorid, Dinatriumvätefosfat, kaliumvätefosfat, kaliumklorid.
Emulsion: Natriumklorid, Dinatriumvätefosfat, Kaliumdivätefosfat, Kaliumklorid.
(Detta är ingredienslista juli 2009, men möjligheten finns att ändringar sker)
Adjuvanter (= tilläggsbehandlingar, i vaccinationer menas det att man vill öka reaktionen, snabbare effekt).
Squalene är en adjuvant. MR59 heter den squalene adjuvant som Novartis använt.
Squalene/Hajleverolja:
Squalene är egentligen ett kolväte och en antioxidant. Vi kan återfinna detta ämne i vår egen hjärna och nervsystem, där den har viktiga funktioner. Intas squalene tillsammans med exempelvis olivolja så kan du möjligen åtnjuta dess antioxidantiska effekter samt så kommer din egen kropps immunförsvar att känna igen ämnet.
MEN detta är den goda sidan av squalene.
Skillnaden mellan ”den goda” och ”den onda” effekten handlar om just hur squalene intas. Vägen det tillförs in till din kropp. En injicering av något ämne är aldrig en normal väg för att ämne att ta sig in i en kropp. Vid injicering av squalene ter det sig att verka som om immunförsvaret går till attack. Den attackerar då inte bara det squalene som injicerats utan går till fullständig attack på även allt naturligt squalene som finns i din kropp. Immunförsvaret kommer med andra ord att försöka förgöra varenda molekyl av squalene i din kropp, således förgörs det naturliga squalenet som har vitala funktioner i ditt nervsystem. Immunförsvaret förlorar alltså funktionen att egentligen känna igen vad som är ens egen vävnad och celler- denna autoimmuna reaktion är farlig och kan leda till nervskador och döden i sämsta fall.
Gary Matsumoto, journalist har undersökt frågan kring squalene. Han hävdar att det finns flera sjukdomar som direkt kan relateras till injiceringar innehållande squalene. Rheumatoid Arthritis (reumatism), Multiple Sclerosis (MS), Systemtic Lupus Erythematosus . Det finns omskrivet i 24 olika vetenskapliga artiklar i 10 olika länder om adjuvanten squalene och dess skadliga effekter. Karolinska Institutet. i Sverige har bland annat hittat squalene som gav en form av reumatism i djurförsök (endast squalene). ”The Polish Academy of Sciences” har visat (djurförsök) att squalene (endast squalene) kan katastrofalt skada nervsystem och hjärna.
Gulf War Syndrom. Studie publicerades 2002. Det finns starka bevis som tyder på att squalene (MF 59 Novartis squalene adjuvant, som för övrigt icke fanns godkänd att egentligen inkluderas i ett vaccin)är ansvarig för GW syndrom.
(Symptoms attributed to this syndrome have been wide-ranging, including chronic fatigue, loss of muscle control, headaches, dizziness and loss of balance, memory problems, muscle and joint pain, indigestion, skin problems, shortness of breath, and even insulin resistance. Brain cancer deaths, amyotrophic lateral sclerosis (also known as Lou Gehrig's disease) and fibromyalgia, Sjogrens syndrome, night sweats, low-grade fever, antithyroid effects).
Polysorbat 80 (Sorbitol, Fettsyror, Etylenoxid) Etylenoxid är giftig att inandas, ger lungskador. Används för rengöring av kirurgiska instrument, bakteriedödande.
Tiomersal – form av kvicksilver. Kvicksilver är ett gift och det finns inget acceptabelt gränsvärde för detta ämne. Kvicksilver förbjöds 1 juni 2009 i Sverige. Tiomersal togs bort från barnvaccinationerna under tidigare delen av 90-talet. Kemikalierna i Tiomersal är dödliga, kan orsaka cancer, hjärn- och leverskador. Nu skall tydligen Tiomersal ingå igen i ett vaccination tänkt att ge både barn, vuxna och gamla.
Fosfater – alla fosfater kväver alla former av vattenlevande djur. Miljögift.
Dinatriumvätefosfat - Kallas kristallvatten, är mycket giftigt för vattenrelaterade organismer, klassas som farligt avfall, skall ej tömmas i vanligt avlopp, kan orsaka högt blodtryck, bristande sköldkörtelfunktion, höjt blodsocker, sömnlöshet, myrkrypningar, värk i handled/Karpal Tunnel Syndrom, lokal muskelsmärta.
Nedan är hämtad ur Läkemedelsverkets egen produktresumé/bipacksedel om Pandemrix (så kommer vaccinet heta)
”4.3 Kontraindikationer
Tidigare händelse av en anafylaktisk (dvs livshotande) reaktion mot någon av de ingående komponenterna i vaccinet eller spårrester (ägg och kycklingprotein, ovalbumin, formaldehyd, gentamicinsulfat och natriumdeoxikolat).
I en pandemisk situation kan det emellertid vara lämpligt att ändå ge vaccinet, förutsatt att utrustning för återupplivning finns omedelbart tillgänglig om behov uppstår.
Se avsnitt 4.4.
4.4 Varningar och försiktighet
Försiktighet krävs vid administrering av vaccinet till personer med känd överkänslighet (annan än anafylaktisk reaktion) mot den aktiva substansen, något hjälpämne, tiomersal och mot spårrester (ägg och kycklingprotein, ovalbumin, formaldehyd, gentamicinsulfat och natriumdeoxikolat).
Liksom för alla vacciner för injektion ska lämplig medicinsk behandling och övervakning alltid finnas omedelbart tillgängligt i händelse av en sällsynt anafylaktisk reaktion efter administrering av vaccinet.
Om pandemisituationen tillåter, ska immuniseringstillfället skjutas upp hos patienter med svårare febersjukdom eller akut infektion.
Pandemrix ska under inga omständigheter ges intravaskulärt.
Antikroppssvaret hos patienter med endogen eller iatrogen immunsuppression kan vara otillräckligt.
Ett skyddande immunsvar uppnås eventuellt inte hos alla vaccinerade (se avsnitt 5.1).”
Således bör då också nämnas lite runt Formaldehyd (spårrester som kan finnas i vaccinet)
Formaldehyd - Neurotoxin som orsakar cancer, insomnia, hosta, illamående, näsblod.
Viruset
Det sägs bestå av delar av virus från fågelvirus, svinvirus och det virus vilket skapade Spanska Sjukan-epidemin 1918/1919. Viruset kan enligt experter och vedertagen erfarenhet inte ha muterats till vad det är idag på naturlig väg utan måste ha skapats i laboratorium.
Detta virus används som skrämselredskap för att dra igång en massvaccinationskampanj över stora delar av världen, ledd av WHO och de ledande vaccinationsföretagen, bland annat Baxter.
Den äldre delen av viruset kan bara komma från de forskare som grävde upp lik av drabbade individer ur permafrosten uppe i norra Alaska för att återskapa det ursprungliga virusets DNA. Arbetet tog två år och var färdigt 2005. Det virus vi nu ser i cirkulation kan bara ha skapats av dessa individer vilka hade tillgång till nya levande varianter av det ursprungliga viruset från 1918 och vilka sammanfogade delar av dessa virus med andra farliga virus.
Vaccinet som nu produceras skall enligt tillverkarna ge skydd mot ett kommande virus (vilket man officiellt inte vet hur det kommer att se ut!). Detta är medicinskt vansinne då ett vaccin måste skapas av det virus man vill ha skydd emot. Ifall detta virus inte ens är känt kan vaccinet i bästa fall vara verkningslöst. Det går inte att skapa ett vaccin mot en smitta man inte känner i detalj eller har prov på.
Det vi vet kommer att hamna i vaccinet (enligt officiella dokument från WHO och Baxter) är alltså mer eller mindre korrekta delar av andra virus och den vanliga tillsatsen av adjuvanter (vilkas uppgift är att skapa en immunförsvarsreaktion i värden). Värdens immunförsvar skapar antikroppar och detta anses vara ett skydd mot smittan (även om mängder av undersökningar visat att en viss procent av dem som har antikroppar ändå blir smittade – en skrämmande lucka i vaccinationsteorin).
Motiveringen (till adjuvanter såsom Squalene /Skvalen) skall officiellt vara att de nya vaccinen innehåller så svaga virusdelar att kraftigare adjuvanter är nödvändiga för att skapa en immunreaktion i kroppen.
Detta går dock rakt emot WHO: riktlinjer för de nya vaccinen vilka instruerar vaccintillverkarna att använda hela levande virus!
Vaccintillverkarna har nyligen begärt och fått ansvarsimmunitet.
(http://birdflu666.wordpress.com/2009/07/18/us-government-gives-baxt…)
De kan alltså inte ställas till svars för de skador vilka vaccinet kommer att ge. Det vaccin de nu tillverkar har inte testats på någon! Det är helt otestat. De har fått dispens och vad som normalt tar flera månader att testa (för att säkerställa att bieffekterna är ”rimliga”) skall nu göras på fem dagar. Ett annat vaccin har testats på 5000 försökspersoner men resultatet är hemligt och vaccinet är inte det som nu tillverkas.
Sammanfattningvis: Ett otestat vaccin, skapat med vad vissa kallar ett biovapenvirus, innehållande levande hela designvirus, innehållande bland annat det dokumenterat dödliga ämnet squalene skall tvingas på hela befolkningen under mycket hård press och närmast hysteri. Flera länder i Europa har till och med ordnat så att det blir obligatoriskt – de kan tvångsvaccinera hela befolkningen.
Referenser:
Svininfluensan.org
Läkemedelsverket
Nu är första dödsfallet i svininfluensa konstaterat i Sverige. En person dog i hemmet i Uppsala och det är bekräftat att det var svininfluensan
Nån ska väl vara den första. Och troligtvis kommer inte personen i Uppsala vara den sista. Men folk dör ju i vanliga flunsor också så det är inget underligt med det. En del drabbas mindre illa av svinet än av vanlig flunsa. Andra drabbas milt av vanlig men får väldiga problem med svinflunsan. I stort sett enda skillnaden mellan en vanlig influensa och svininfluensan är väl att en vanlig influensa oftast drabbar äldre och svaga människor värst, medans svininfluensan går hårt på tillsynes helt friska. Hur eller varför lär vi aldrig få reda på.
Jennie
#97 Det innebär alltså att svensk ekonomi kommer att gå totalt åt pipan då det är de friska som arbetar i dagsläget. Ser bilden framför mig - Sverige står still., företag stänger på grund av personalbrist med mera. Det kanske blir de äldre och svaga som räddar landet från undergång
Ska vi ut och jobba nu igen? Bara hoppas att det inte blir så illa.
Jag kommer ta sprutan, då jag åker på influensan varje år och då har fått ligga inne på sjukhus och kämpa.
Väl mött, Tatsja
Bara två månader efter kvicksilverförbudet:
- Nu skall alla svenskar få vaccininjektioner med kvicksilver
28 augusti 2009
Thomas Karlsson
Generalsekreterare
Efter åratal av kamp mot användningen av kvicksilver i amalgam och i många andra produkter fick vi äntligen ett förbud den 1 juni i år.
Men den 24 juli – mindre än två månader efter förbudet - avslöjade Jönköpingsposten att det nya vaccinet mot svininfluensan kommer att innehålla konserveringsmedlet tiomersal som är en kvicksilverförening som innehåller etylkvicksilver.
När jag fick veta detta kontaktade jag omgående professor Maths Berlin som är ordförande i Amalgamskadefondens vetenskapliga råd och anses vara en av världens mest välrenommerade kvicksilverforskare.
Etylkvicksilver skadar hjärnans celler
Maths Berlin blev djupt bekymrad över myndigheternas beslut att köpa in 18 miljoner vaccindoser med 5 mikrogram etylkvicksilver i varje dos till hela svenska befolkningen. Etylkvicksilver tar sig lätt in i hjärnan och kan vara farligare än metylkvicksilver. Det sönderfaller snabbt till oorganiskt kvicksilver som effektivt skadar hjärnans celler. När detta inträffar under hjärnans utveckling hos foster och barn kan oreparabla skador uppstå med ett livslångt lidande som följd.
* Foster hos gravida.
Här kan den svåraste skadan uppträda eftersom fostrets hjärna är extremt känsligt för kvicksilver. De skador som kan inträffa kan leda till att fostret får hjärnskador som redan tidigt i livet kan yttra sig i form av diagnoser som autism, Damp/ADHD. Varje förälder som har fått barn med sådana diagnoser vet vilken smärta och oerhörd kamp det kan vara för att hjälpa sina barn till ett någorlunda drägligt liv.
* Barn i åldern upp till omkring 10 år.
Fem mikrogram etylkvicksilver vid två tillfällen är t ex en stordos för en tvåårings hjärna.
* Vuxna människor med genetisk känslighet för kvicksilver.
Sannolikheten är här inte stor att det kan leda till bestående skador, men den som har den här känsligheten kan få symtom från kvicksilvret i vaccinet. Dessbättre kommer hälsoproblemen sannolikt vara av övergående karaktär.
Vart tog förbudet mot kvicksilver vägen?
Man kan gott fråga sig vart förbudet mot kvicksilver tog vägen? Det regeringsbeslut om förbud mot varor som innehåller kvicksilver som trädde i kraft den 1 juni 2009, gör undantag för bland annat humant läkemedel. Den harmonierade lagstiftningen i EU är så stark på det här området att den råder över svensk lagstiftning och därmed inte tillät Sverige att förbjuda kvicksilver i läkemedel.
Socialstyrelsen utförde beställningen
Socialstyrelsen har fått i uppdrag av Regeringen att beställa vaccin mot svininfluensan till hela svenska folket. Läkemedelsverket har sedan uppdraget att ta ställning till om vaccinet skall godkännas.
Amalgamskadefonden har framfört skarpa synpunkter
Både Maths Berlin och undertecknad har kontaktat Läkemedelsverket och Socialstyrelsen och framfört skarpa synpunkter på beslutet att välja vaccin med etylkvicksilver som konserveringsmedel. Vi har begärt att Socialstyrelsen skall redovisa bedömningsunderlaget inför beslutet att välja ett vaccin med etylkvicksilver.
Via mejl har vi fått åtskillig information från Socialstyrelsen om beslutet men inget där vi kan finna att de redovisar något eget bedömningsunderlag. De hänvisar istället till Europeiska läkemedelsverkets (European Medicine Agencys som förkortas EMEA) bedömning som professor Berlin anser är felaktig på den punkten där de anger att tiomersalet skulle vara riskfritt. För ett sådant uttalande saknas underlag.
Myndigheternas enda åtgärd: Ge lugnande besked till allmänheten
Vi har också begärt att man tar fram ett alternativ som är kvicksilverfritt så att de som i vart fall vill välja ett sådant kan göra det. Myndigheterna har visserligen lyssnat när vi har framfört våra synpunkter men inte vidtagit några andra åtgärder hittills än att de har gått ut med lugnande information om riskerna med etylkvicksilvret på deras hemsidor.
Ett kvicksilverfritt vaccin diskuterades inte inför Socialstyrelsens beställning
Vid ett samtal den 12 augusti 2009 med Socialstyrelsen medgav de att de inte ens hade haft uppe till diskussion om de skulle välja ett kvicksilverfritt vaccin. Vid samtalet angav de att de inte heller hade fått in något anbud från läkemedelsbolagen Baxter Medical AB och Novartis som har utvecklat kvicksilverfria pandemivacciner. Socialstyrelsen begärde in anbud på pandemivaccin från flera läkemedelsbolag i maj 2007 för att förbereda sig inför en eventuell pandemi.
Baxter Medical hade lämnat anbud på kvicksilverfritt vaccin
När jag fick veta detta kontaktade jag Baxter Medical och ställde frågan om varför de inte hade lämnat något anbud till Sverige. En kvinnlig Medarbetare undersökte min fråga och återkom någon timma senare och berättade att de hade dokument på att de hade lämnat anbud på ett kvicksilverfritt vaccin till Socialstyrelsen redan den 8 maj 2007.
Tillverkningen av kvicksilverfritt vaccin är uppbokad
Enligt Socialstyrelsen är nu all tillverkning av kvicksilverfritt vaccin uppbokad och att det kan ta upp till ett år innan man kan få fram ett kvicksilverfritt alternativ. Kvinnan jag talade med på Baxter Medical kunde bekräfta att all deras produktion var kontrakterad till andra länder närmaste tiden. Inte ens de anställda på Baxter Medical i Stockholm kan få sitt eget kvicksilverfria vaccin utan är hänvisade till Pandemrix, det vaccin som Sverige nu har köpt in och som innehåller etylkvicksilver.
Det finns all anledning att oroa sig över situationen
Professor Maths Berlin anser nu att det finns all anledning att oroa sig över situationen.
- Det finns inget underlag som stöder att dosen 5 mikrogram etylkvicksilver i vaccinet är riskfritt och det finns dessutom underlag för skälig misstanke att det finns risker med den dosen av kvicksilver som finns i vaccinet. De undersökningar som Socialstyrelsen, Läkemedelsverket och EMEA stöder sig på kan inte utesluta en betydande risk för påverkan på hjärnutvecklingen hos foster och barn, menar Berlin.
Ingenting utesluter att 1 % av barnen kan få hämmad hjärnutveckling
Maths Berlin ställer sig nu frågan hur många barn myndigheterna kan tillåta att bli skadade av kvicksilvret i vaccinet.
- Hittills har inte någon undersökning presenterats som utesluter att 1 % av de exponerade barnen kan få en hämning av hjärnutvecklingen. Omkring 1 miljon barn som är under 10 år kan komma att vaccineras och då kan detta drabba ett stort antal av dem. Om det finns misstanke om risker och det saknas underlag för att bedöma storleken på risken skall försiktighetsprincipen gälla. I detta fall har uppenbarligen myndigheterna nonchalerat försiktighetsprincipen vilket är helt oacceptabelt menar Berlin.
Gravida och barn skall definitivt avstå från att vaccineras med Pandemrix
Pandemrix är i skrivande stund godkänt för åldrarna 18 – 60 år men kommer enligt Socialstyrelsen inom kort godkännas även för barn från 6 månaders ålder.
Professor Berlin anser dock att gravida och barn definitivt skall avstå från att vaccineras med Pandemrix.
- Jag anser att riskerna att få men för livet är för stora för barnen. Även som vuxen skall man avstå från vaccinet om man är känslig för kvicksilver. När myndigheterna påstår att vaccinet är säkert då lurar man folk. Myndigheterna måste helt enkelt ta fram ett kvicksilverfritt alternativ för barn och gravida kvinnor, menar Berlin.
Riskerna med etylkvicksilvret kan nå ut i media
Eftersom myndigheterna inte har lyssnat på våra varningsrop och istället har valt att mörklägga riskerna har Amalgamskadefonden nu kontaktat media. Vid pressläggningen av det här insamlingsbrevet har vi fått vissa öppningar på den fronten. Vi hoppas nu att inga andra storslagna nyheter dyker upp som tränger bort den information vi behöver nå ut med.
Vaccineringen kan rädda liv
Vi är väl medvetna om att vaccinering i en pandemisituation kan rädda många liv. Den influensa vi står inför är inte helt ofarlig. Risken att dö i influensan varierar dock kraftigt mellan olika länder. Enligt den statistik som redovisas från Världshälsoorganisationen när det här insamlingsbrevet skrevs har var 97:e person som insjuknat i Syd- och Nordamerika avlidit. Med de siffror som hittills redovisats för Europa har bara var 636:e avlidit. Sannolikt beror skillnaden i dessa siffror på möjligheterna att få professionell vård.
Socialstyrelsen saknar kompetens om riskerna med kvicksilver
Smittskyddsinstitutet och Socialstyrelsen bedömer att mellan 400 000 till 5 miljoner svenskar kan drabbas. Det är naturligtvis vällovligt att myndigheterna vill förhindra problem som en pandemi kan ställa till med, men man har uppenbarligen inte haft kompetens nog att inse att man borde ha avstått från att välja ett vaccin som innehåller etylkvicksilver. Därmed skapar man många nya problem.
Alla som vaccineras får inte skydd mot svininfluensan
Även om hela befolkningen vaccineras med Pandemrix lär vaccinet ändå inte fungera på alla. I de prototyptester som har gjorts har det visat sig att 16 % av de personer som fått vaccinet når inte upp till tillräckliga nivåer av antikroppar som kan skydda dem mot influensan. Denna mätning har gjorts tre veckor efter andra vaccineringen.
Tillverkaren friskriver sig från allt ansvar för biverkningar och skador
Det finns alltid mer eller mindre allvarliga biverkningar vid vaccinering som måste vägas mot fördelarna. Det här är naturligtvis ingen lätt situation. Det är som att välja mellan pest eller kolera i synnerhet för riskgrupperna som kan drabbas illa av etylkvicksilvret.
Läkemedelsbolaget som producerar Pandemrix är GlaxoSmithKline Biologicals. Företaget är världens ledande vaccinbolag. I sitt avtal med svenska staten friskriver sig tillverkaren allt ansvar för biverkningar och skador som kan uppkomma av vaccinet.
Ja det är ju förskräckligt att de börjat med kvicksilver igen. Vi gjorde ju oss av med termometrar med kvicksilver i. Men nu har glödlamporna sjungit på sista versen och in kommer kvicksilverlågenergilampor som man måste springa ut ur rummet om de går sönder för de innehåller kvicksilver ångor. Tänk så många barn som kanske har ner en lampa och sitter mitt i alltihopa.

jag förstår ingenting av detta längre…jag blir bara mer och mer oroad och mer och mer förvirrad!!!!
#94 "Fosfater - alla fosfater kväver alla former av vattenlevande djur. Miljögift."
Fosfater är inte miljögift som kväver alla vattenlevande djur. Det är näringsämnen som bidrar till övergödningen, men inget miljögift som sådant. De andra ämnena har jag ingen koll på, men om det fanns felaktig fakta där kan jag tänka mig att det finns mera.
/Johanna, biologistudent.
Fast, Johanna, det blir ju giftigt för miljön när det blir för stora doser av det. Då kan man kalla det ett miljögift.
#104 Det är inte fosfaterna i sig som är giftiga. Fosfor (som fosfater innehåller) är nästan alltid det näringsämnet som är begränsande i sötvatten. När fosforn ökar kan växterna växa mer och det kan även bli så kallad algblommning. Algblomningen kan ge upphov till gifter, men det största problemet är sen när algerna dör och ska brytas ner. När biomassa bryts ner är det mest effektivt för bakterierna att använda syre och vattnet blir således syrefritt och organismer som inte klarar dessa förhållande dör.
Här finns mer läsning om fosfater och en fin bild på fosforns kretslopp
Det har just kommit in en jätteintressant artikel om vaccinerna men då jag inte får ta upp dessa aspekter här så ber jag att hänvisa till den senaste artikeln i den här tråden
Här kommer lite info om svininfluensan och vaccinering 1976
http://gudomligkomedi.blogspot.com/2009/07/svininfluensan-1976.html
Jag har fortfarande kvicksilver kvar i tandlagningar och lever ännu
Det har jag med Leffe och skulle verkligen vilja ha bort dem. Men det är nu väldigt dyrt tack vare Göran Persson
Från Wikipedia
http://sv.wikipedia.org/wiki/Svininfluensa
Detta är inte någon ny sjukdom. Den gick redan 1976 och jag hade den. Jag var mycket sjuk i hög feber och svår värk, men som ni ser så piggnade jag till igen.
#109 Det sista kan jag hålla med om till 100 %
# 112 - Huuu vilken bild - men bra artikel.
Vitlök och honung är ett bra livselexir som man kan ta i förebyggande syfte.
Pressa en vitlöksklyfta och blanda med 2 tsk flytande honung. Detta kan man lägga på ett kex eller tunnbröd. För husfridens skull bör man kanske även bjuda sin partner på coctailen, annars får man kanske inte någon godnattpuss ;-)
Det är också bra att ta lite extra D-vitamin! Finns på apoteket.
Jag kör stenhårt med 2st "Mitt val Kvinna" varje dag. Gör att jag får i mig alla vitaminer och mineraler garanterat. Blir ju en del extra av mycket också i och med att man får i sig en del genom en hälsosam kosthållning också.
Jennie
mmm….låter bra Morgaine….Naturlig C-vitamin är också mycket bra och förstås kolloidalt silvervatten.
Jag har inte varit sjuk på 7 år..men…igår fick jag lite ledvärk och kände att något jobbigt var på G….så, jag började dricka silvervatten då och då under dagen…och idag är jag nästan återställd. Kanske var en släng av svininfluensan…dagen innan var jag på kanalens dag med massor av människor, så det var väl så jag blev smittad. Läste någonstans idag att ju tidigare man vidtar motåtgärder desstå bättre är det.
#113 Honung är något som inte går in i mig
Naturligtvis är det mycket viktigt att man tvättar händerna så fort man har varit ute.

VARNING! Jag misstänker att jag har fått svininfluensan. Sympton: hemmet ser ut som en stia. Allt känns grymt. Ingen knorr i tillvaron och jag vill bara tryna. Nöff på dig
Fniss 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
När jag stod vid Daneryds sjukhus och väntade på kommande jobb gick jag in på Apoteket för att kolla om de hade handsprit eller något liknande som jag kunde ha i färdtjänstbuss. Icke sa nicke det fanns inget

Sen är inte allt svininfluensa som man får. Det kan ju va en helt vanlig förkylning också.
Tyvärr så skrivs det upp så otroligt mycket detta med svininfluensa.
Vad vinner man på att skrämma upp en massa folk?
Ha en bra dag! Mongu.
#120 Där håller jag helt med dig

#115 Detta kan ju förklara ett och annat. Men är det inte något du glömt att berätta?
Finns det risker med att använda kolloidalt silver?
Ja, det finns risk för att kolloidalt silver kan ha skadliga hälsoeffekter, särskilt om man under längre tid tar produkter som innehåller silverföreningar eller kolloidalt silver.
Det finns uppgifter om personer, som efter långtidstillförsel av silver, även kolloidalt silver, har utvecklat så kallad argyria. Argyria karaktäriseras av en skiffergrå/gråblå missfärgning av framför allt hud och ögonvitor. Även inre organ kan missfärgas. Det är inte farligt, men naturligtvis inte önskvärt. Dessvärre är missfärgningen permanent och går inte tillbaka även om man slutar med silvertillskott.
Kan kolloidalt silver orsaka antibiotikaresistens?
I kosttillskott med kolloidalt silver kan en liten mängd av silvret finnas i saltform. Saltform är den enda formen av silver som har antimikrobiell effekt, vilket skulle kunna göra att bakterier som exponeras bli resistenta mot silver. Det är också tänkbart att denna resistens gör bakterierna mer motståndskraftiga mot olika sorters antibiotika.
Kan kolloidalt silver skada miljön?
Vi vet att utsläpp av silver kan ge skador på miljön, det har varit ett problem bland annat vid utsläpp från fotografiska laboratorier. Vi har ingen uppgift på hur mycket silver som kan släppas ut vid tillverkning och användning av kosttillskott som innehåller kolloidalt silver, men risken för miljöeffekter kan inte uteslutas.
Miljöeffekterna beror på i vilken form silver förekommer. Den giftigaste formen av silver är den fria silverjonen. Framför allt påverkas vattenlevande organismer.
Källa: Livsmedelsverket
Mitralis…jag har faktiskt sett en gubbe som blev blå av väldiga mängder silver under en mycket lång tid
Att fråga livsmedelsverket om kolloidalt silver är som att fråga Hitler om Anarkister.
Livsmedelsverkets uppgift är att skydda oss och de gör precis tvärtom…liksom strålskyddsmyndigheten…har de inget som helst intresse att skydda oss. Varför tillåter de aspartam och glutamat och genmodifierade produkter. De går i codex ärenden och förtalar naturprodukter som silver vilket är effektivt när aningslösa människor hämtar sin info därifrån…man vill ju gärna tro att LV vill skydda oss , men så är det inte…Inget illa ment mot dig Mitralis….de flesta tror på LV
Deras uppgifter är i 9 fall av 10 fabricerade lögner.
# 113 - Det är synd för honungen innehåller ju en massa av naturens läkemedel.
Men vitlök då, är det något som du kan tänka dig?
Annars så kan man köpa vitlökskapslar på hälsokost. Har kollat runt lite om vad man kan köpa för förebyggande. Röd Solhatt är ett naturmedel som är mycket verksamt och bra. Finns i Exberitox och Echinagard.
#124 Vitlök är gott!
Håller med leffe. Honung, nejtack. Vitlök. mums.
Väl mött, Tatsja
Artikel av Maria Whinter
Våga vägra vaccinera!
I Sverige går vi nu ut för att massvaccinera befolkningen, massmedia skruvar upp volymen för hysterin och staten försöker rädda produktionen.
Skalorna som används i syfte att skrämma upp befolkningen är ju snarare till för att mäta huruvida det är tid för att skapa åtgärder och i vilken form, än att det speglar den faktiska spridningen i världen. "Rött" anger alltså inte mängden smittade utan anger en bedömning utifrån WHO tillsammans med en uppmaning att förbereda sig och ha en beredskap för handen.
Svininfluensan uppstod även år 1976 och folk vaccinerades. Fler dog av själva vaccinet än av själva influensan. De som vaccinerades då är inte skyddade nu eftersom här har skett en mutation; det vill säga, en helt naturlig förändring av en levande organism. Vi kan ju också se att den "vanliga" influensan kräver ett visst antal liv varje år. Somliga blir riktigt dåliga, somliga inte lika hårt drabbade. Detta gäller även för svininfluensan. Det har de facto visat sig att de som insjuknat i svininfluensa inte är mer sjuka än i en vanlig influensa och man får räkna med vissa dödsfall även under den här influensavågen. Betänk att varje år stryker ett antal tusen personer med i sviterna av en influensa - det är ingen skillnad nu. Tvärtom har det visat sig att svininfluensan är ett relativt milt virus och troligtvis inte alls kommer att drabba särskilt hårt.
Att massvaccinera kan ha en förödande effekt på ett virus som därmed blir resistent och startar en mutation, vilket skapar en ytterligare ny influensa som vi inte hinner skydda oss emot. Att vaccinera i förebyggande syfte kan alltså på lång sikt stjälpa mer än hjälpa. Även användandet av Tamiflu och liknande preparat, i förebyggande syfte är ren idioti då även detta innebär att man bidrar till att ett virus blir resistent och muterar. Tamiflu har visat sig ha en funktion först när man väl har insjuknat. Genom dessa åtgärder skapar vi i stället superbakterier som gör att vi i framtiden kommer stå helt försvarslösa, vilket vi på sätt och vis redan gör då vi vet att vi står i en situation där vi har tömt ut resurser som leder till stora svårigheter i genomförandet av en operation på grund av infektionsrisker vi inte längre kan åtgärda.
På kort sikt ger det att produktionen fortfarande är igång och samhällsapparaten snurrar, vilket är orsaken till en massvaccination i vårt land; en slags makadameffekt som skapar ekonomi inom läkemedelsindustrin just genom att skapa rädsla och masshysteri. För vari ligger annars rimligheten i att använda miljoner kronor till vaccinationer? Pengar som kunde användas mer konstruktivt under en lågkonjunktur. Vari ligger rimligheten att tvättsprit och liknande produkter säljer slut på apoteken, när tvättsprit bidrar till att tvätta bort alla sunda bakterier vi faktiskt behöver? Ett land som Sverige borde ha en befolkning med större kunskaper än så här och våga stå emot, våga vägra vaccin, våga vara kritisk och ifrågasättande. Hur många är medvetna om att vaccinationer ger fler dödsfall än själva influensan? Hur många sätter sig in i att vi skapar en ytterligare fördärvlig tillvaro genom dessa åtgärder? Hur många är medvetna om att staten vill ha ett tyst folk och därför inte utbildar invånarna? En dold diktatur.
Som om det inte vore nog med detta ser vi en kraftig tendens där de fyra A: na ökar; allergier, astma, ADHD och autism. Boven i dramat ser ut att kunna vara just vaccin och där gifterna i dessa bidrar till svåra tillstånd hos individen och där man inte kan tillfriskna utan att avgiftas. Eftersom det är så tydligt att just vaccin kan trigga igång dessa tillstånd och fler därtill, bör vi ha en mer restriktiv inställning till preparat som inte forskarna vet mer om än gemene man gör.
Vi behöver ha en mer avslappnad inställning till sådana här situationer där enda skillnaden mellan svininfluensan och en vanlig influensa är att vi känner till viruset i den sistnämnda och svininfluensaviruset är en ny typ. Man vidtar åtgärder nu som skrämmer upp både barn och vuxna. Barn får inte befinna sig i större sammanhang, får inte gå på cirkus och liknanden. Lättare torde det vara att tvätta händerna med tvål och vatten, äta sunt så att man stärker ett immunförsvar och bädda ner sig om man skulle bli sjuk, än att skapa denna masshysteri. Att insjukna handlar om att skaffa sig ett naturligt skydd och där med bli immun framgent, vilket i förlängningen ger att man inte blir lika mottaglig för framtidens nya influensavirus. Inte särskilt många fall av svininfluensa har uppträtt i Sverige och visst går ett virus tillbaka under sommaren och får fart under hösten men utifrån virusets milda grad lär vi inte drabbas mer än vanligt.
Tänk efter före. Våga bli sjuk i höst!
"Våga bli sjuk i höst" - Jag har inte råd att bli sjuk

Vem vill bli sjuk överhuvudtaget? 
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Jag känner att denna tråd har börjat uttjäna sitt ursprungliga syfte. Att sitta och dividera fram och tillbaka om huruvida man bör vaccinera sig eller ej lär inte ge mer än så här. Det finns rejäla argument från båda håll, det räcker så.
Det börjar bli dags att stänga denna tråd nu, innan det spårar ur.
Tråden får ligga kvar så att folk kan ta del utav diskussionen som varit och själv sedan ta ställning.