Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2153 ggr
Ninja
0

Sjukgymnastik

Hur kommer man i kontakt med en sjukgymnast? Vet någon vad det kostar, på ett ungefär?

fibro
0

Bara ringa en, finns i katalogen. 100 kr/ gång betala jag, så gäller högkostnadsskyddet oxo ;)

Ninja
0

Okej, det var så enkelt. Tack. :) Typiskt att det inte verkar finnas någon i Hofors där jag bor.. ;(

fibro
0

Ja, tack och lov slipper man remiss numera Flört

Jahaa, finns det inte??? Vad fisigt…ingen i närheten då???

Ninja
0

Nä, verkar finnas en inom två mil härifrån, och nästa blir lite drygt 3 mil. Det blir till att resa lite då, antar jag.

fibro
0

Hmm, trist. Men är du "mycket" dålig kan du kanske ta sjuktaxi? Kostar 75 kr.

Det gör jag då jag själv inte klarar att köra, bor 2 mil utanför stan jag med…Himla bra.

Ninja
0

Det går bra att ta bussen. Fick precis tag i en bekant som går till sjukgymnast, tydligen så finns en sjukgymnast på Hälsocentralen. Eniro ska man ine lite på alla gånger. :) 

Bara min dumma axel jag vill få ordning på någon gång.

mongu
0

Ofta finns det sjukgymnaster på VC. Så där är nog första stället att kolla på.

Men nu verkar det som du fått tag på en och det är bra.

Lycka till med din axel!

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Mainebusters
0

Bara att ringa en.. antingen inom landstinget eller en privat. Privata kan det vara svårt att få tid till har jag märkt.. 80 kr kostar det häromkring..

Som tur är så ingår det i högkostnadsskyddet. Det blir dyrt annars om man går 2-3 ggr i veckan.

Ninja
0

Ska ringa i morgon bitti, får se vad dom säger! Glad

Ninja
0

Nu har jag ringt (eftersom jag sov över igår) och fått en tid nästa vecka. Får se vad de säger! :) Skönt att det äntligen är på G, i år är det exakt 10 år sedan jag skadade mig och jag har väntat på att det ska bli bättre, men det vill visst inte bli så av sig självt.