Hård och öm mage/sida
Hej!
Har sen några dagar tillbaka varit hård och öm på magens nedre vänstra sida. Igår började jag känna efter och det hårda partiet med små "knölar" (som jag uppfattar det) Börjar på min vänstra sida precis under sista revbenet (alltså inte på sidan utav magen, utan sidan av kroppen) och fortsätter sen ner mot magens vänstra sida.
Är väldigt öm är jag känner på det.
Trodde först att det var tjocktarmen men den sitter väl ändå inte på sidan utav kroppen?
Hoppas det är någon som vet vd det kan vara. Ska självklart kolla upp det hos läkare om det blir värre, men vill först ha ett hum om vad det kan vara.
Tack på förhand!

Det kan inte va så att du är rejält förstoppad? Då kan man må riktigt illa och ha rejält ont.
Hur länge har du haft det?
Eller om du har sträckt dig kanske?
Tycker du ska söka läkare för att kolla upp det hela.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Har hemorrojder men är inte direkt förstoppad.
Tänkte att det hade med det att göra tills jag kände hårdnade på sidan av kroppen, känns så konstigt om tarmen skulle sitta där. Men jag är inte direkt någon expert av kroppen ;)
Sträckt mig har jag inte, vad jag vet iaf.
Får ta och ringa VC imorgon så jag får kolla upp det.
Tack för svaret :)

Kan du kanske ha ngn lättare infektion? Får man svullna körtlar i magen kan det ömma lite. Sk körtelbuk.