Ont i knäna?
Hej, jag bara undrar vad man ska göra om man har ont i knäna, hur mycket man kan sporta och sånt. Det jag har är bara en liten överansträngning.
Inte en susning, men logiskt bör du nog ta det lugnt ett tag….
Är det överansträngning bör man undvika att göra det som gör ont har jag fått höra. Men försöka att hålla igång i alla fall, annars blir det värre.
Med vänliga hälsningar
Chess
#2 Precis det jag tänker göra ^^
Tack för svaren!<3
Jag skulle personligen vila någon dag, kanske promenera lite lugnt i början och sedan börja träna i lugnt tempo så att det känns bra.
Se även till att ha bra skor så att det inte blir för stor belastning på knät, försökt att undvika platta skor (ballerinas osv.) och gå på rätt terräng, asfalt är enligt min läkare slitande för knäna (fråga mig inte hur).
Att gå i skog är jättebra, gärna med en massa pinnar och gojs (inte upttrampad, bred stig vill säga).
Med vänliga hälsningar
Chess

Massera in liniment i de långa lårmusklerna! Ex Faxmas Hot & Cold.
Jag är inte särskilt kunnig om knän men vet bara att dessa ska man vara enormt rädd om.
Har du kontakt med läkare om din smärta? I så fall kanske steg ett.
Sedan kan jag tänka mig att en kunnig sjukgymnast kan göra underverk eller åtminstone ge råd om vad man ska göra eller undvika.
/Maria

Sjukgymnaster kan göra jättemycket. det är bra att ta kontakt med en som är skicklig på knä för som alltid är träning A och O.
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Tack allesammans, jag kontaktade en sjukgymnast och den sa att det bara är att vila i några dagar. Nu har det gått över och jag har börjat träna igen :)