Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: motion-och-rörelse
Läst 2111 ggr
VonDrufva
0

Hjälp mig i min utmaning!

Jag är nysingel och mitt ex ser mig som en blobba- oförmögen att ta tag i mitt liv. OCH min kropp. Visserligen har jag gått ner en del i vikt- men oj, vad jag behöver träna. Så jag behöver HJÄLP! Mindre dallrig mage, mycket mer rumpa bland annat. Hur gör jag? Jag behöver övningar att använda hemma, då jag har barn att ta hand om.

Experter där ute?

Tack på förhand.

promenixan
0

Bry dig inte om vad ditt ex ser dig som Glad

Men visst är det bra att träna. Mitt förslag är att kolla på youtube, där finns massor av träningsvideos som är lätta att följa. Kostar inget heller.

Annars finns ju tidningar med bilagor osv.

Själv tränar jag pilates, (finns på youtube tex), jag promenerar, har en rockring som jag tränar med och gummiband. Variation tror jag är viktigt så blir man inte så fort trött på sin träning.

Viktigt är att du hittar det du tycker är kul, annars håller det inte i längden, men det visst du säkert sen innan.

Lycka till!

Sajtvärd för mitt eget liv

Tina-A
0

Jag har lagt upp en del träningsartiklar här inne på hälsa, med övningar man kan göra hemma. Där hittar du hemmaövningar för både mage, rumpa och lår :) Kika bland artiklarna!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Branneli
0

Nu vet jag inte hur gamla dina barn är, men stavgång & dina barn cyklar brevid = min första tanke när jag läste ditt inlägg.

Fundera på vad du kan ta med barnen på Glad.

Se möjligheter iställer för svårigheter Flört & lycka till !

VonDrufva
0

Tack, vad söta ni är som svarar! Nej, jag kan inte rikigt strunta i vad exet tycker. Jag vill attans visa honom och med råge. Så snaaaaabba resultat är jag ute efter :)

emmaostlind
0

De flesta brukar bli imponerade bara över att du dedikerar din tid till fysiska aktiviteter och bra kost, så redan genom att börja i någon ände och hålla fast vid metoden, så har du vunnit en hel del. Men nu tycker jag visserligen att du ska göra det här för din egen skull i första hand och inte för exets.

Jag tycker du ska utse någon metod och en träningsform som passar dig och sedan hålla dig till den. Byt bara metod om du själv inte mår bra av den. Skit i vad andra säger (tyckare finns det alldeles för gott om). Jag kör LCHF och oj, vad folk tror att jag ska få hjärtinfarkt och dö i förtid av igenkalkade ådror. Men jag mår bättre än ever! Pigg och välmående! Och förhoppningsvis på väg mot en viktnedgång. Skriv gärna meddelande till mig om du vill prata med någon som vet precis hur det känns att ha en dallrig mage.

Kram på dig

magnetblomma
0

Hej!

Jag har gått igenom samma sak som du gör just nu.

Jag använde mitt ex nedvärderande kommentarer till min morot.

Jag hoppade till musik för att öka konditionen.

Hantlar till att bygga o stärka kroppen finns bra info på internet.

Ändrade mina kostvanor.

Började sakta men säkert bygg upp mitt självförtroende och hitta mitt egenvärde.

Det finns en uppsjö av bra träningsvideor.

Gjorde träningstiden till en rolig stund för barnen

DU FIXAR DET!

Kram!

VonDrufva
0

Åh, vad fina ni är! Jag blir full av inspiration- nu jäklar!
Det är svårt, jag vet att det handlar om min egen självbild.

Det hjälper inte precis att exet börjat träna och ändrat sin kropp helt och hållet- ser bättre ut än någonsin och tycker det själv.

Attans, vad ont det gör i hjärtat.

siddelina
0

Köp en pulsklocka och ge dig ut i skog och mark och lunka. Börja lugnt och försiktigt med att promenera i början. Sedan lunkar du sakta sakta så länge du orkar. Träna 3-4 gånger i veckan, 30-60 minuter varje gång.

Med tiden kommer du att bygga upp en fantastisk kondition. Du kommer även att märka att kroppen blir smidigare, smalare och starkare. Framförallt ditt flås. Jag kommer fortfarande ihåg när jag provade jeans och insåg i provhytten att "WOW, vilken häck jag har fått!". Det var en kick vill jag lova.

Låt inte ditt ex nervärdera dig. Du är värd mycket bättre!

Komplettera med styrketräningsövningar, jag kan rekommendera Blossom Taintons dvd om yoga. Yoga är allsidig träning som stärker och formar kroppen.

Träna med musik. Jag springer fantastiskt bra till hiphop/tekno, det är monotont och ger mig kraft och styrka att orka fortsätta.

LYCKA TILL!