Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2252 ggr
Tixy
0

Konstig syn- och hörselupplevelse

För 1½-2 månader sedan hjälpte jag min pojkvän att bygga ihop hans nya skrivbord inne i hans rum. Oftast är det väldigt varmt där inne, och var det även denna gång. Hade druckit (enligt mig) tillräckligt med vatten under dagen.

Jag fick skruva lite på baksidan, in mot väggen. Därefter skulle jag krypa ut till framsidan. Medan jag kröp så försvann allt ljud som jag tidigare hörde, och synen blev som gul-röd aktig.
Tänk er som när man åker bil/buss och blundar, det man ser när solen tittar fram mellan trädens skuggor, ungefär så, fast värre.

Min pojkvän stod då och pratade med sin mor, som också var i rummet, och jag såg bara att dom rörde på läpparna, började tappa balansen och sådär. Så jag beslöt mig för att springa ner till undervåningen och sätta mig i köket och dricka vatten.
Efter kanske 10 minuter började jag höra och se korrekt igen, och då hade jag fått i mig två stora glas vatten.

Jag vet fortfarande inte vad detta kan ha berott på. Är det någon av er som har någon idé?

[Sisa]
0

Jag tycker du ska kontakta vårdcentralen

och berätta om ditt problem.

Lycka till från

Sisa

Maria
0

Jag har svimmat ett antal gånger i livet och du beskriver ganska bra hur jag känner precis innan en svimning. Just det här med hörseln och synen.

Har du lågt blodtryck? Blodtrycksfall kan ju kännas lite olika förvisso men jag skulle gissa på något sådant eller som du beskrev, värmen och ev. vattenförlust.

Har det inte hänt fler gånger så skulle jag i alla fall avvakta med att söka vård. Kroppen spelar oss spratt emellanåt utan att det behöver vara något farligt.Glad

/Maria

HannaM
0

Jag hade problem med någon mild form av migrän under tonåren och det yttrade sig lite lika. Jag hörde fortfarande men mycket svagare och såg färger framför ögonen.

mongu
0

Händer det igen ska du kolla upp det. Men det låter som blodtrycksfall. Kanske du trots allt druckit för lite. Det var varmt osv.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Tixy
0

Jag har ganska lågt blodtryck, som skjuter i höjden om jag anstränger mig. Kan, precis som ni säger, bero på blodtrycket.

Än så länge har det ju inte hänt fler gånger, men ska kolla upp det om det skulle bli så. :)

Tack!