Att vara hundägare
Det ligger mycket i det du skriver. Jag tror att alla som har någon att ta hand om eller älska och bli älskad av lever längre. Med hunde har man dessutom den delen att man kommer ut och rör på sig
… och man har den finaste vän
man någonsin kan ha…
Även det mår man bra av!
Kram från Sisa 
Tror vi djurägare, speciellt med hund är motiverade att gå ut. Annars blir det nog att vi sitter inne och slappar.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Det är så rätt så det ni skriver båda två
Jag är tacksam för min tokfia. Fast just nu är alla hanar tokiga. Hon löper. Vi märker det på hanarna, eftersom hon är duktig på att städa. inte en blodfläck som vi ser här hemma. Men grannarnas hanar är helt galna.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag förstår att Du är en Lycklig Hundägare… Det är helt underbart att ha en hundkompis.
Jag har ingen hund just nu, har haft två Papillonissar tidigare. Men snart, då rätt tillfälle kommer, ska jag bli ägare till två nya små valpar. Jag vill inte leva utan hund, huset blir så tomt! Jag saknar dessutom alla fina skogspromenader i ur och skur.
Må så gott och hälsa Din lilla Tokfia från mej.
Kram / Sisa

Är det Din hund på bilden ?
Den är så fin… 
Sisa
Jag håller med. Vill bara tillägga att det gäller inte enbart hundar utan alla slags sällskapsdjur gör gott för människan.
Nu hjälper ju hunden till med motionen vilket inte en undulat gör, haha, men det finns en hel del studier hur djuren påverkar människan positivt genom att bland annat sänka blodtrycket.
Många dementa blir också lugnare av att ha djur i närheten.
/Maria
Hundar och hästar ger både motion och välmående :)
(fast hästen kan ju råka döda en, det gör sällan hunden..)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

#8 det är min hund Tia.
Det stämmer precis det ni säger.Jag är så glad att jag har min hund,man kommer ut hon får mig alltid att skratta.Och möter mig i dörren när jag kommer från jobbet.Skulle inte kunna leva utan hund.