Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2533 ggr
EvaG
0

Må bra tänk positivt

Efter regn kommer solsken!

Med andra ord efter något dåligt kommer något bra. Tänk positivt av något dåligt blir det alltid något bättre.

Det tror jag man mår mycket bättre av.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Leffe
0
Maria
0

Absolut. En stark tro på livet och ett positivt synsätt kan försätta berg….

Jag är helt övertygad om att männikans inre besitter en otroligt stor kraft.

Likaväl som denna kraft kan försätta människan i destruktiva handlingar så kan den göra precis tvärtom…Glad

/Maria

promenixan
0

Exakt, varför tänka negativt i förskott om saker tex? ta ut en massa sorger i förskott. Det kanske inte ens händer, och så har man gått och oroat sig och varit ledsen helt i onödan.

Nej, det är mycket bättre att förvänta sig att det ska hända roliga saker, då är man mer öppen för att se det roliga och bra i livet med Skrattande

Sajtvärd för mitt eget liv

Leffe
0
Anders 50
0

Brukar tänka: "Det ordnar sig alltid"  Och som regel gör det det.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Branneli
0

Som Alfons Åbergs farmor sa till Alfons med pappa; Det är bra att ni har tråkigt, för då händer det snart något roligt !!

Undrar ni hur det gick i boken? Joo, Alfons kompis som varit sjuk kom & ringde på dörren!!

promenixan
0

#5 javisst. Det är smart!

Sajtvärd för mitt eget liv

Maria
0

Det finns ju faktiskt studier på hur de människor  som trots svåra sjukdomar lever ett mer innehållsrikt liv (och längre) på grund av sin positiva inställning.

/Maria

Gittan
0

Tror att man över huvudtaget känner sig friskare om man orkar tänka positivt. Kan förstå att det ibland kan vara svårt att tänka positivt i mörkret. Det gäller att hitta det lilla minsta för sedan tror jag man hittar mer och mer positiva tankar.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

[kvasthilda1972]
0

Att vara lycklig har gjort så att jag mycket sällan blir förkyld och att min allergi är nästan borta. När jag bodde i Göteborg var det precis tvärtom…

Maria
0

Men hallå…Göteborg som är jordens paradis…Flört

/Maria

[kvasthilda1972]
0

#11 icke !!!!

Leffe
0

Är inte Göteborg Sveriges baksida?Foten i munnen

Maria
0

#13 Bästkusten vet la du…Flört

/Maria

[Sisa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om vi tänker att Livet är härligt, så blir det härligt…

Om du koncentrerar dej på din trötthet, alltid talar om den och beklagar dej inför alla, så ökar du tröttheten.

Prova koncentrera dej på den del av dej själv som mår fint och fungerar bra, så märker du skillnaden. Gå ifrån det du inte önskar i ditt liv, till det du vill ha mer av. Du ser möjligheterna, istället för problemen.

Du blir aldrig en vinnare, förrän du börjar tänka som en vinnare.

Sisa

Catwoman
0

Tror nästan att den här tråden är en av de bästa trådar jag läst på iFokus. Måste få säga tack till trådskaparen som startade den.

Var positiv -må bra

Bandy iFokus

[Sisa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När dagen är slut, tänk på dina personliga höjdpunkter

och tänk tillbaka på de positiva saker Du gjort under dagen,

som fick Dej på gott humör…

Sisa