Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettsjukdom-ohälsa
Läst 6603 ggr
Dollan
2009-07-20 14:46
0

Parvovirus

Jag fick förra sommaren Parvovirus och blev riktigt sjuk. Har fortfarande problem med vänster tumme och höger handled…. Riktigt j…..a ont. Har provat alternativ medicin, akupunktur, homeopatmedicin m.m. samt också (naturligtvis) LCHF mat. Den traditionella vården kan bara erbjuda kortison direkt in i lederna och det inget jag vill göra, så då kan jag inte räkna med hjälp därifrån heller.

Mår jättebra på denna kosten och tänker fortsätta med denna njutkost. Jag känner mej stark och smart!!! Har gått ner de 6 kilona som jag gick upp i vikt i samband med kortisonbehandlingen förra sommaren.

Är det någon som har erfarenhet av Parvovirus???

Anders 50
2009-07-20 16:32
0

Har aldrig hört att parvo-virus infekterar människan.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

promenixan
2009-07-20 18:45
0

Kul att du mår bättre av kosten och att vikt-nedgången kom på köpet, men jag håller med #1 har aldrig hört om detta innan.

Sajtvärd för mitt eget liv

mongu
2009-07-20 19:29
0

Hittade detta om parvovirus på Karolinska Institutets sida. Kopierar det hit.

"Parvovirus orsakar en av de få barnsjukdomar som inte kan vaccineras bort. Den brukar kallas femte sjukan eller örfilssjukan på grund av de röda utslagen som börjar på kinderna och sedan sprider sig ut mot kroppen. Andra symtom är feber och allmänna förkylningssymtom.

Vuxna som drabbas av parvovirusinfektion får ofta också ledvärk. Man räknar med att cirka 70 procent av alla människor har haft sjukdomen.

- För några grupper kan parvovirus vara farligt. Det gäller personer med olika immunbristtillstånd som organ- eller benmärgstransplanterade patienter. Infektionen kan också vara farlig för gravida. Det är den vanligaste infektiösa orsaken till fosterdöd.

Cirka två procent av alla transplanterade patienter drabbas av en parvovirusinfektion. Detta är ett problem, eftersom risken är stor att de utvecklar en livshotande blodbrist eller symtom som kan misstolkas som ett återfall i maligniteten.

- Vår forskning vill medvetandegöra den här problematiken. Parvovirusinfektionen är lätt att diagnostisera och går oftast att bota med hjälp av immunoglobulin."

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Anders 50
2009-07-20 20:11
0

Då tror jag att det är Parvo B19 virus.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

mongu
2009-07-20 20:18
0

Det verkar ju så

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Dollan
2009-07-21 14:22
0

Tack för era svar…..

Jag var hos läkaren i förra veckan och de tog en massa prover. Får se vad de visar.

Det där med immunoglobuli var nytt för mej. Ska kolla om det är något som kan hjälpa till att läka ut ledvärken. De sömnstörda nätterna håller på att driva mej till vaaaaaaansinne. Det är så jobbigt att aldrig vakna utsövd. Den enstaka nätterna som jag sover gott gör att jag blir lyrisk. Men dessa är alltför sällan förekommande. Men…"Worth waiting for"