Träning alt. till simhopp
Nu sitter jag plötsligt här och inser att badhuset stänger på fredag (jag har vetat det ganska länge, men inte tänkt på det) och inte vt vart jag ska ta vägen då träningen (simhoppet) är allt för mej (även mellan våra riktiga träningstider har jag varit nere och tränat), men nu vet jag inte vad jag ska ta mej till då jag inte har badhuset på en månad. Så min fråga är nu till er, vet ni vad jag kan köra för träning som går ihop med simhoppet, men som är landträning (vi har mycket sällan haft landträning då vårat badhus inte är byggt för det så just nu sitter jag helt fantasilöst på vad jag kan göra för träning som passar till simhoppet).
Jag skulle vilja ha en studsmatta, men jag vet ej om jag har råd med det och dessutom bor jag i lägenhet så vet ej om det skulle funka med en studsmatta (även om det är väldigt lugnt här, fast det finns bar och unga här, men visst sen vet man ju inte vad som händer om det skulle komma upp en studsmatta).
Så det är väl nästan två frågor jag har.
1: Träningstips till simhopp på land.
2: Kan jag skaffa en studmatta när jag bor på andra våningen och ha ute? Fins det något markägaren (HSB) kan komma och säga?
Hopprep?
Säger jag som aldrig har tränat i hela mitt liv…
/Maria

Är det inte läge att träna andra kroppsliga förmågor när det nu är upphåll??
Jamenar.. skidåkare åker inte skidor året om.. på sommaren tränar de kondition o styrka och andra förmågor så de när väl säsongen kommer har de än bättre förutsättningar!
Pröva på ett gym.. där finns yoga som gör dig smidigare och mycket annat som kan förbättra din träning senare.. man skall träna så allsidigt som möjligt.. tänk om kulstötare bara tränade högerarmen!!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Tack, har nu så så smått börjat på natulus (får pengarna till det via försäkringskassan), det finns ingen yga där, men men. Det verkar toppen (har hittlills bara varit där två gånger för att få ett träningsprogram så tänkte köra igång mer nästa vecka).

Styrketärning är aldrig fel, smidighetsträning måste väl vara bra för simhopp? Kan tänka mig att den träning gymnaster ägnar sig åt skulle passa.. men yoga? Löpning är ju bra ekonomiskt och lätt, kräver inga tillbehör.
Angående studsmattan så gissar jag att du får den full med barn om du ställer den ute i ett område med hyreshus. Du har ingen kompis som bor med tomt som du kanske kan låna ett hörn av=)

Löpning komer jag aldrig ut på när jag är ensam. Sen är det så tråkigt när jag har dålig kondition som jag har nu. ;P Jag kan inget om vad gymnaster gör för träning. ;) Så ärligt talat vet jag inte vad och hur de tränar.
Tyvärr har jag ingen kompis som har någon, vet bara att det är någon (men la aldrig på minnet vem) som bor i lägenhet som ha studsmatta. Sen har jag kompisar på annan ort som också bor i lägenhet men som har studsmatta och där var det problem (ett litet) en gång men inget mer.

#5 vet hur det känns, är usel på löpning jag med, om ingen drar med mig ut. Men dom i simhoppsklubben då? Eller hoppar du själv? Kanske kan slå en signal till någon där och se om dom vill köra sommarträning med dig? Gillar du inte att ringa så använder väl nästan alla facebook nuförtiden.
Tja gymnaster… tränar stenhårt=p Njae men jag var väl inne på smidigheten där, har inte exakt koll på hur dom lägger upp träning=) Men jag antar att dom tränar gymnasitk=P

Tyvärr är det inte många som kommer att vara hemma under sommaren. Jag har inga problem med att ringa dom (har kollat in facebook och det är bara en som jag kan se som har det och det är min tränare).
Nej säger du det. :P Gud vad du är smart nu eller vad då? :P Jag skulle kunna tänka mej att börja med gymnastik på som kompiment till simhoppet, men tyvärr får jag åka vet ej hur långt det blir (finns inget i Karlstad för min del så får åka till Örebro och det funkar ju ej), sökte på gymnastik innan jag började med simhopp, men jag fick snabbt backa i det då det var för långt att åka. Men men. Nu har jag Natulus i alla fall så det bli i alla fall styrketräning under sommaren (sen blir det både hop-p och styrketräning när väl simhoppet kör i gång i höst igen).