Astma/andningsproblematik
Har dragits med andningproblematik i snart ett år. Fick först diagnosen astma, som sedan två astma-mottagningar sagt inte stämmer.
Reagerar på parfymer, starka lukter, när jag ätit socker och säd, stress mm,genom starkare symtom.
Har "bara" problem med inandning.
Har också, återkommande, ömhetskänsla över bröstet, som strålar upp mot halsen,till hakan, ibland en vecka i taget.
Någon som känner igen sig?
Ja absolut. Jag får det svårt vid starka lykter, djur osv. Blir ännu värre med symtomen om det är varmt och fuktig eller om jag är stressad. Kommer inte så ofta men det är väldigt panikartat när det väl dyker upp.
# Har du fått någon diagnos?
Massa allergier, borde nog gå och kolla detta men jag är inget för läkare..
Jag förstår dig. De är ett släkte för sig läkare, iallafall de flesta jag har mött. Det har blivit bättre, den yngre generationen ställer helt andra krav på läkare än min mormors och mors generation.
Ja jag har mest dåliga erfarenheter av läkare, dock några bra så klart:) men just en sak som dom är bra på är att skylla på att det sitter i huvudet och inte i kroppen bara för att de ska kunna säga något när dom intevet svaret.
#5 Ja, det är verkligen sant. De är väldigt snabba på det. Allt som inte läkare inte kan förklara kallas tydligen för ångest.