utslag
Visste inte om detta var rätta platsen att fråga.
Men senaste dygnet har jag fått massa mysko utslag. Förutom att jag är helt mygg uppäten och inte fått sömn för det så har jag även fått massa utslag på vaderna och armarna.
Har ingen aning var de kan komma ifrån. Inte varit i kontakt med så mycket senaste dygnet. Mest varit hemma och slappat.
Röda utslag, flera fyllda med vätska. Någon som vet vad det kan vara?
Allergi mot myggbetten?
Nått tips på hur jag får dom att försvinna?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Kan det vara soleksem? Prova en mild kortisonsalva, receptfritt på apoteket.
jo jag började tro det med under dagen. efter kall dusch och endast hållt mig inne så har det börjat försvinna igen
Åh vet precis hur du hardet. Jag har aldrig haft soleksem innan men nu har det flammat upp och det håller i sig vill jag lova. Det går att köpa ett slags kylbalsam på apoteket som är en alovera gel. Kanon bra! Sen blandar jag även in kortison. Står dock på tuben att kortisonet inte ska användas i sår och jag har sår men det är bara att strunta i det.

Jag led svårt av soleksem som liten och när dom väl kommit är det bara att smörja in sig så dom inte kliar för mycket och sedan bära heltäckande kläder när man är i solen tills om är borta. Sen får man vara försiktig ett tag till.
Jag slipper soleksem när jag äter betakaroten, börjar någongång i februari och äter fram till oktober. Det ger också en djupare och hållbarare färg.
det kan kanske vara värmeutslag? Solexem brukar väl inte försvinna så lätt?
de blev mildare men försvann visst inte :-(.. trode det men de finns kvar. nu liar dom iaf inte.
jaaa, värmeutslag har jag visst. (hehe, mamma anlände hem och förklara) mitt blommar ut lite när som och stannar…

skillnaden på värmeutslagoch soleksm som jag förstått det är att värmeutslag gärna sätter sig i typ rmveck och så där det är lite trångt och fuktigt medan soleksen gärna hamnar på armarna eller axlar där solen ligger på mycket.
Men mitt kan omöjligt vara soleksem då det sitter kvar så länge sen jag var i solen sist. Det blir som bölder på armarna och magen framför allt. Det på armarna tillkommer bara då jag kliar på det. Medan det på magen alltid finns där för tillfället.