Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: måste-skriva-av-mig
Läst 1702 ggr
[HeartQueen]
0

i krig mot sig själv

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad gör man när kroppen förklarat krig mot en?

För det känns verkligen så, min kropp verkar inte vilja att jag ska må bra..

jag är sjuk hela tiden, inte nog med att jag redan mår dåligt och har en massa problem i mitt liv. nä då ska min kropp krångla med, har ont i magen varje dag, åker på urinvägsinfektioner och virusinfektioner hela tiden, migränattacker som jag nyligen blivit diagnoserad och allmänt hänging och trött hela tiden. kan inte sova om nätterna heller och är oftast helt orkeslös..

Och när jag blir sjuk hela tiden ställer det till ännu mer problem eftersom jag äter waran, pga min mekaniska hjärtklaff. att vara sjuk, äta mediciner och att äta påverkar värdet väldigt mycket och det gör ju att man mår lite dåligt utav det med.

Det känns verkligen som om jag hamnat i en ond cirkel och jag vet inte hur jag ska ta mig ur den.

Jag mår skit pga att min kropp mår skit och min kropp mår skit pga att jag mår skit :S

Jag har så mycker problem att jag har blviti väldigt deprimerad pga detta, och då ska jag tillägga att jag redan haft depressioner fram och tillbaka under många år. Och att vara sjuk gör allting ännu värre.. mitt liv känns inte värt att leva eftersom jag inte klarar av att leva det som normalt. sjukdommarna hindrar mig. och allting känns hopplöst. det känns inte som om jag någonsin kommer att bli frisk, så varför fortsätta denna plåga, dag efter dag?

jag vet inte vad jag ska göra… oh det finns ingen hjälp att få. och jag är så rädd, för att jag vet att pga allt som varit tidigare i mitt liv så är det inte längre lika svårt att ta det avslutande steget…

jag går redan hos en terapeut och pratar, men det hjälper inte speciellt mycket… tyvärr. men det är ju de fysiska problem som ställer till allt, står i vägen och sakta dödar mig..

detta är helt jävla hopplöst, och jag vet inte riktigt varför jag skriver… behöver väll bara skriva av mig antar jag..

så tack för att ni lyssnade om det var någon som orkade läsa..

Maria
0

Jag blir så ledsen av att höra hur du mår och det finns väl inget direkt svar på vad som kan hjälpa.

Givetvis tror jag att du ändå är på väg åt rätt håll med att gå hos en terapeut. Att må dåligt själsligt påverkar den fysiska kroppen mer än vi anar.

Man kan faktiskt lära sig att leva med fysiska sjukdomar om man mår bra för övrigt hur konstigt det än låter så jag tror på prioritet "själen" kanske kombinerat med lagom motion, beroende på vad du orkar, och väl sammansatt kost.

Hoppas allting går åt rätt håll…

/Maria