Bröst Cancer
Hej, Jag skriver ett arbete om bröstcancer och vore glad om jag kom i kontakt med någon som har haft det. Som kan med hjälp av sina erfarenheter bidra med lite svar på mina frågor. Frågorna är ganska simpla, handlar mkt om den svenska sjukvårdens bemötande och inställning till vårdtagaren. /Cecilia

hej!
jag har inte bröstcancer , men min mamma har det. Vad iallafall hon fått erfara är ett väldigt gott bemötande. Och från misstanke till cancer och behandlig går det väldigt fort!!
Hon har fått mkt stöd och erbjudande om samtalsterapi från sjukvården.
Jag misstänkte själv en knöl i bröstet..även om jag bara är 25 så fick jag dagen efter komma till VC för undersökning.
Jag trodde knappt det va sant nästan..

Jag har inte haft cancer i brösten och igentligen inte cancer ens, men jag har haft en släckting till cancer och jag tängte bara att säga att I Jönköpings sjukhus borde få något pris, för deras barnvänlighet! Jag kom dit som jag vet inte, kanske 4 - åring och sedan jag blev lite äldre ÄLSKADE jag verkligen att åka till sjukhuset, jag skrek ja varje gång jag skulle till sjukhuset, barncancerfonden gjorde mycket för mig också, men det hade inte blivit lika roligt att åka till sjukhuset om man inte fick det trevliga bemötandet som jag fick :)
#2 Kul att höra att du bleb bra bemött

#3 japp :D