Varför mår jag så dåligt?
Jag har sökt hjälp hos massor av läkare… Husläkare, psykologer, gynokologer mm Det är inget fel på mig? Varför mår jag så dåligt?
Kan någon ge ett förslag varför jag har bla dessa symtom..
Trötthet, frossa, ont i leder o muskler, koncentrations svårigheter, huvud o värk i nacke, klåda mm
Alla prover på vårdcentral visar ingenting o jag har provat alla möjliga antidepressiva, smärtmediciner o hälsokost mm
Hur är det med sömnen för om man sover för lite så kan man få en massakonstiga krämpor
Hur är dina sköldkörtelvärden? Obalans kan ge många konstiga symtom.

De tidigare frågorna är bra och jag vill lägga till: Vad äter du för mat?
Hej!
Sömnen har alltid varit dålig så nu har jag fått sömntabletter o då sover jag ju bättre…
Min prover visar inget som de tagit på vårdcentralen men har faktiskt funderat på om det kan vara något m hormonerna.. Har läst om hashimotos o alla mina symtom stämmer in på detta…?? Men eftersom alla säger att jag måste vara deprimerad o utbränd så får man ju bara massa mediciner mot detta o hjälper föga. Man blir bara mer seg o olustig.
Min mat har ju blivit sämre då jag inte orkar bry mig om mat eller kommer iväg o tränar. Allt blir som en ond cirkel. Försöker äta mat 3 ggr dag med 2 mellanmål. Tycker att jag har hyfsat varierad kost. Äter vitaminer/mineraler o omega 3 varje dag

Jag tänker som Lava, vad äter du? Vad innebär "varierat" för dig? Kolhydrater? Socker? Vad för sorts fett?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Kött, fisk, kyckling, grönsaker, frukt, pasta, ris, potatis, cous cous, bönor mm
Äter inte socker annat än det som är i maten då såklart..
Fett ja, vi försöker använda olja o jag har inte smör på ex smörgås.. Men fettet i maten finns ju också.. Äter korv, bacon..

Du kanske skulle överväga att titta in på Kolhydrater i Fokus och se om det är intressant att ta bort just kolhydraterna (sockret). Många har blivit bättre på olika sätt genom att ändra kosten.
absolut, tack för tipset, allt är värt att prova 
THar läst aqllt ovan och tycker att du borde ta en sväng in till fibromyalgi.ifokus och läsa deras artiklar om symptom på fibro där. Det behöver ju inte vara det - men det kan.
Med vänliga hälsningar
Chess
Ja, tack ska kolla där också!
Jag har genom åren fått alla möjliga förslag men aldrig någon utredning vad det är…
Oftast så får jag höra att jag är stressad o deprimerad osv.. klart man blir det när man mår dåligt o inte klarar vardagen 
Kolla in min artikel om borrelia. Man måste kanske tänka i andra banor än vad man orsakar själv och kan göra.
Bara ett tips men kan vara värt att testa.
Lycka till.
/Maria
Det är så typiskt att så fort det dyker upp symptom som dom vet vad det är, så skyller dom på deppresion eller utbrändhet eller något sånt och ska dom pracka på folk antideppresiva mediciner som kan göra mer skada än nytta måmga gånger.
Jag tror till och med att dom kan skapa en deppression som egentligen inte fanns från början,genom att försöka få människor att tro att deras problem orsakas av det.
Även om många har stressrelaterade problem så är det inte självklart att det är det som är orsaken, du behöver få en ordentlig utredning och reda ut den verkliga orsaken till dina symptom.
~ mayolica ~
Fibromyalgi?
Hoppas att du får hjälp!
Tack för alla tips, skönt att någon lyssnar!!
Jag önskar jag kunde få en ordentlig utredning men det är ju svårt att få hjälp när ingen tar en på allvar… Svårt att orka med att söka all hjälp själv. Alla sjukvårdsinrättningar med långa väntetider o stöka m FK är bara det ett helvete i sig..
Vardagen tar all kraft med hem o två små barn.. Inte ofta jag tänker på mig själv.. Ska till husläkaren igen på tisdag men tror inte jag kommer någonvart där iallafall..
Ska ta tag i mig själv!!!
Ja gör det, tänk på att om mamma inte mår bra så ingen det.
Du är viktig i din familj, det kommer alla till godo att du mår bra.

prova med spikmatta , jag använder min varje dag , ibland 2 gånger per dag och mår himlans bra
#17 Är borttaget det var ett dubbelinlägg av #16
Var till vårdcentralen o lämnade prover de som jag kunde få svar på idag visade att jag hade högt blodsocker?? Ska söka lite om det på nätet men om någon vet någonting om detta så skriv gärna. Ska tillbaka igen för att kolla hur värdet ligger om några dagar.. De andra proverna tar tydligen några veckor att få svar på..
Vad låg blodsockret på och hur tog de det
Det finns nämligen två sätt att mäta det
Ett är genon att man sticker i fingret och får ett omedelbart svar
Det andra het h b a 1 c er och det visar långridssockret och det tas på fastande mage

Har du sökt hjälp genom den alternativa medicin-kunskapen ?
Ett försök till att må bättre !! 
Jag hittade rätt person & har blivit hjälp på många plan i livet, mer hänger ihop än vad jag var medveten om. Det gäller att söka hos sej själv. Ibland kan man behöva hjälp för att hitta "rätt" tänk .
#20 - de tog flera rör med blod men just blodsockret fick jag svar på direkt, så jag antar att det är ett stick i fingret prov de tog på blodsockret.
Var o tog nya prover på blodsockret vilket visade bättre än de tidigare, de tog några andra prover också på bla levern.. tar en vecka att få svar så det är väl bara att vänta o se.
#21 Jag tycker jag har provat det mesta av hälsokost o så men jag antar att du menar på det mentala planet?? Vad har du för tips?

Jag menar en person som utför alternativa behandlingsmetoder.
Jag har själv blivit hjälpt. Han känner av var det felar i kroppen och ledsagar mej i livet…till viss del…
# 23 okey.. o vad är det han gör då?? Hur får man tag på en sådan ledsagare?? 
Är öppen för allt, ska ju vänta en vecka på mina provsvar iallafall 

Min kompis tjatade på mej i flera år…innan jag följde med henne till Örebro. Jag har 10 mil dit, men han har mitt förtroende…& har hjälpt mej med mycket. Jag tror att han bor i Karlstad nu & pendlar till Örebro. Om jag inte minns fel, finns det möjlighet att träffa honom där med…….tror jag…
Ahaa, har lite långt till örebro från göteborg.. men har svärmor i närheten av Karlstad så kanske ska ta en tripp o hälsa på.. lika långt men får träffa släkten då iallafall 
Har du någon länk eller så man kan få tag på denna man?!?!

Jag lämnade hans hemsida i din gästbok !! 
Tackar 

Hoppas att det öppnar något positivt i ditt liv !!
Hoppas du finner varför du mår som du gör. Önskar dig lycka till…..
Jag har till och från liknande symptom. Mina berodde på sköldkörteln men de vanliga proverna visade normala värden så det var först efter lite djupare undersökningar på sjukhuset av endokrinologen som hittade det.
Jag har också prövat med antidepressiva vilket jag tycker hjälper lite grann. Jag hänger mycket på kolhydrater.ifokus som någon nämnde ovan och försöker äta lchf.
Var nyss inne på alternativa behandlingar.ifokus och såg en artikel om kosttillskott del 2. Tänkte det kunde vara värt för dig att läsa den.
Kram
#31 Tack för tipsen.. Gick du privat till läkare på endokrinologen eller behöver man en remiss? Får du någon medicin mot detta?
Jag har idag fått svar på mina prover o läkaren skriver att samtliga prover är utan anmärkning. Vi finner således inget i dina prover som kan förklara dina kroppsliga besvär.. Nu vet ju inte jag exakt vilka prover som togs denna gång men leverprover, o något m reumatiska sjukdommar?, urin prov på sticka, samt mina blodsockervärden var höga först men är nu bra..
Ja jag vet inte hur man ska fortsätta.. ska absolut (o har) kolla in alla era förslag.. men ska man behöva ringa husläkaren igen o fråga om detta var allt, blir det inget mer?!? Proverna visar inget o därför är jag frisk??
Tappat orken lite…det är jobbigt att vara sjuk ;-)
Tack alla för tipsen!!
Man ska vara frisk för att orka vara sjuk
Jo precis min tanke 
LCHF mår man mycket bra av! Testa några månader vet jag 
LCHF är inte lösningen på allt som vissa tycks ytro
#36 Jag håller med dig SvenA.
Alla dietmetoder fungerar alldeles utmärkt och man mår oftast väldigt bra i kombination med att man minskar i vikt.
Vad som man däremot inte har en aning om är hur detta påverkar kroppen och hälsan på sikt. Om sisådär en 20-30 år så har vi svaren.
Det kanske visar sig vara alldeles rätt, vad vet jag.
Jag skulle aldrig våga chansa däremot utan jag vill äta en vettig, varierad och näringsrik kost med inslag av det jag tycker om.
Jag tycker att sunt förnuft ska råda vid viktminskning…inte fanatism.
/Maria
DDet enda säkta sättet att minska i vikt är att miska intaget av kalorier och röra på sig mer
#38 Håller med dig.
/Maria

Bumbelboo, du kan undersöka mig om du vill, jag har ätit enli LCHF i 25 år (fast jag visste inte att det hette LCHF).
Sen håller jag dock med om att det är inte svaret på allas frågor och problem. Men kan ha allergier, sjukdomar och annat som gör att man inte tåler vissa saker. Och allt har ju inte med kosten att göra. Psyket är starkt.
#41 Tyvärr så står sig inte en person så högt när det gäller forskning
. Det handlar om gener, övrig livsföring osv.
Som jag tidigare skrivit så kanske det visar sig att det är jättebra…Vem vet…?
/Maria

En Ayurvedisk läkare eller hälsorådgivare gör en grundlig undersökning och pulsmätning. Den kan se var i kroppen obalasner finns och också kartlägga hur ditt liv ser ut för övrigt med hjälp av frågeställningar kring såväl mat som leverne för övrigt.
Det finns hjälp att få.
Men det är inte lätt. Tycker TV serien som gått nu där de går till boten med en person med diffusa besvär för att hitta en diagnos visar att det oftast finns något att upptäcka. Men det kostar ju sjukvården en del. Och då är det enklare att ge diffusa diagnoser .
#42 Har varit in o tittat lite på Ayurvedisk läkare men var så mycket så jag ska ta mig mer tid snart, tack för tipset!
Om jag hade sådana problem som du med trötthet osv. och läkarna inte hittar något fel skulle jag gärna prova med en kost som många blivit bättre med. Jag säger inte att det hjälper alla men det hjälper många. Du kan gå till kolhydrater i fokus och läsa lite.
Jag har ätit LCHF i fyra år och mår utmärkt.

Har du tagit Borreliaprovet än??
Läste precis en artikel här på hälsa och dina symtom var ju precis dom du radade upp. Borrelia, sa jag högt för mig själv direkt.
Testa dig!!
Mvh Crowone
#45 Jag måste få en ny tid hos läkaren… tar tid… de tycker ju eftersom de prover de tog inte visade någonting så är allt bra… Ska föreslå borrelia!
De frågade när jag ringde till VC när jag ville boka in en ny tid: men har du dina symtom kvar fortfarande?? Jag svarade lite chockad: jaa, bara för att proverna inte visade något så har inte symtomen försvunnit!!
Inga fel på proverna inga sjukdomar!!
Om det inte visar något fel på proverna och läkarundersökningen,så tycker jag att du ska söka något annat alternativ.
Titta gärna in och fråga på sajten "alternativbehandlingar ifokus" Där kan du läsa om vad det finns för olika altirnativa behandlingsmetoder och vad olika alternativ innebär,du kan oxå få bra tipps och råd där om vad som kan vara lämpligt.
~ mayolica ~

#45, exakt min tanke!! Jag var också inne och läste där, och det är precis samma symptom som du har, Jenny. Kolla här.
Ska inte borrelia bli bra utav antibiotika?? Det har jag fått en del senaste tiden mot lunginflammation o halsfluss osv..
Nu har inte jag varit in o läst än men ska göra det nu!!

Ska väl vara rätt sorts antibiotika antar jag.
Finns ju ett antal sorter och de tar ju inte allt.
#50 ja det brukar offta vara olika sorter,eller olika dosering. Jag brukar visserligen få samma sort eftersom jag inte tål vanlig penicilin,men jag fick dubbelt så stark dos mot borrelia fick oxå ta den längre tid.
Om du inte har tagit prov för borrelia så borde du göra det,tycker att det är konstigt att dom inte tog det provet. Tycker det verkar höra till dom vanligaste proven dom tar.
~ mayolica ~

Oj så många symtom där var på Borrelia! Läste på länken.
Jag hade Borrelia som upptäcktes av en slump då jag kollade leverfläckarna.
Det satt bakom knät och var ett riktigt läkarlexikonexemplar med röda fina ringar runt utslaget. Läkaren försvann utan att säga något och när hon kom tillbaka så hade hon med sig ett gäng läkarkandidater som tittade intresserat .Kändes konstigt. Läkaren berättade då för dem vad det var. Och där stod jag som ett fån. Fick jättestarka tabletter. Hade gått med detta i 3 månader och varit supertrött. Men inga fler symtom.
Läser om LCHF och vet inte vad det är. Finns det en särskild tråd för det? Jag tror mycket kan göras med kost men jag tror också att man känner på sig om något inte stämmer. Och då ska man följa upp det, tycker jag. Inte ge sig. Byta läkare tills man hittar den som tar itu med det på allvar.

Om du vill lära dig mer om LCHF och ställa en massa frågor, så gå in på Kolhydrater i Fokus.
Tack, har varit där o tittat, försöker att dra ner på kolhydraterna…