Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: sömn-vila-och-avslappning
Läst 6144 ggr
LiveLoveLaugh
0

Min sambos snarkproblem håller mig vaken

Klockan är nu 05:07 och jag har inte gått och lagt mig än.

Varför? Jo för att min sambos snarkningar går mig på nerverna.

Har någon testat något preperat som funkar?

Som det ser ut nu får vi snart sova i vars en del av lägenheten :(

Jag kan inte ha öronproppar för då blir min tinitus värre. Då vi bor mitt i centrum så dränks mitt konstanta pip av bilar och annat cityljud som tur är så är min tinitus ganska lindrig men ja, jag kan i alla fall inte ha öronproppar.

Så jag tar emot tips med öppna armar! Gärna något specifikt som ni provat där er partner säger "oh äntligen!" hehe.

Sess
0

kolla här:

www.somnapne.se

Min man snarkar bara ibland och jag har kollat att han inte har uppehåll i andningen.

Själv har jag tinnitus sedan 22 år. Jag kör med musik i öronsnäckor hela natten för att själv kunna somna pga tinnitusen, det hjälper mot min mans snarkningar också…..

LiveLoveLaugh
0

Tack, jag ska kolla sajten :)

Jag brukade använda musik mot min tinnitus men jag gillar inte snäckor så jag använde hörlurar men det blev en dyr historia haha. Knäckte 2 par i sömnen.

Madde
0

#1: Jag har problem med sömnapne och gick in på den länk som du la ut.

Gud vad jag som har det känner igen mig, har aldrig läst om det någonsin.

Jag har som tur var äntligen sökt och fått en remiss för mina snarkningar och sömnapne.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

itcantbetrue
0

Har din man provat bettskena?

LiveLoveLaugh
0

Nej, det är den enda idén han helt säger nej till. Han vill inte sova med något i munnen, vilket jag kan förstå. Jag hade nog inte gillat det. Imorgon ska han ringa till vårdcentralen och boka en tid för rådgivning. :)

itcantbetrue
0

#5#

Varför inte? Vi har testat allt och bettskena eller separata sovrum är vad som gäller här. Bettskena fungerar jättebra och är en vanesak. Tog en vecka att vänja sig för maken. Det kan det väl vara värt?

Man orkar inte vara vaken natt efter natt i åratal. Vi gick till separata sovrum tills bettskenanan gjorde entré… SÅ skönt också att kunna åka iväg tillsammans och ha trevligt på semestrar då man ofta måste sova ihop. Tidigare var jag som ett vrak, fick sova dagtid när han var ute osv…

subtil
0

Inlägget orttaget av sajtvär då det inhöllotillåten reklam

moondancer
0

Snarkningar är jobbig, upptäkte jag på sjukhuset där jag har varit en vecka pga benbrott. Så skönt att vara hemma i egen säng, med ingen som snarkar i närheten.

Min mamma har en grej hon gör när pappa snarkar för störande, hon drar bara lite i kudden så att hans huvudställning ändras. Det verkar funka ganska bra

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus