Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettläkemedel-vitaminer-mineraler
Läst 4047 ggr
tjoffsa
0

Akut hjälp!!!

Det här är jättejobbigt. vet ni kommer skratta. det gör jag inte än men kanske om de försvinner!!

Min kära sambo älskar att reta mig, speciellt tycker han det är roligt att dra i min näsa..

Nu ikväll vete tusan hur han gjorde men han nöp tag å drog utåt och nu har ju blodkärl spruckigt lingst ut på nästippen!!! jag ser verkligen inte klok ut! ilräd på nästippen är jag!!! Gråter

Jag kommer inte våga gå ut på flera dagar!! förutom på måndag då jag MÅSTE till min läkare för då har jag tid.

Jag hitta nå på nätet en salva som heter Hirudoid..mot bla blåmärken som påskyndar läkningen. Någon som provat på den??

usch de här är verkligen inge roligt!! tänk om de inte försvinner på flera vekor!!! Förvånad

Chestnut
0

Låter inte kul..

Har inte provat den, men låter som ett sprucket blodkärl och då kanske det hjälper alternativt kyla de första två dygnen och sedan värma? Är ju så man brukar göra med blåmärken (har dock aldrig haft i ansiktet).

Med vänliga hälsningar
Chess

Anders 50
0

#0 Sambon har använt den salvan till små ven-inflammationer på handen (blev blåmärken) och den hjälpte.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

tjoffsa
0

#1 jo jag testa ligga isbit på nästippen första timman, om blodkärlet då drog ihop sig..vet inte om de blev bättre.

#2 oj ja jag hoppas den hjälper. hur länge kunde de ta innan de försvann?? sambon har så dåligt samvete så kan visste inte hur han ska göra. han smörjer med de han har..idominsalva och försöker muntra upp så gott de går..

har sovit några timmar nu och tror de har blivit en minignutta bättre.

Han har lovar inte röra näsan fler gånger hädanefter..MORRR!!

Anders 50
0

#3 Det tog säkert ett par dagar innan de började gå bort. Så det är ingen snabbmetod.

Se upp för sambon i fortsättningen!  Och nyp tillbaks!   Glad

tjoffsa
0

#4 åh neeej!! måste bort inom 3 dagar..vad ska jag annars göra..kan ju inte ha plåster på nästippen heller!! Rynkar på näsan

jag var såå nära ta fram min elektriska insektsdödare och ge honom en omgång..

men han uppförde sig bra iallafall..

Anders 50
0

#5 Smink… hudfärgad??

tjoffsa
0

provat, men de syns igenom iallafall..kanske går bättre om några dagar. har väl inte så mycket annat val. Obestämd

Rovanja
0

Får hoppas ditt går bort. Jag har ett brustet blodkärl under mitt ena öga…och det har inte gått bort. Det har varit där närmare ett år nu. Obestämd

Men de flesta är ju bara tillfälliga! Säg gärna om du kommer på ett sätt att få bort det!

piri-piri
0

För att dölja rött ska man använda grönt, finns att köpa på sminkavdelningar.

Rovanja
0

Grönt? Det ska jag prova!

tjoffsa
0

grönt av vad? puder? går ögonskugga? ska man täcka över med vanligt puder sen eller täckstift??

Rovanja
0

Täckstift tror jag. Det är det enda jag vet man kan få tag på som är grönt.

piri-piri
0

Det är ett grönt täckstift som man lägger på det röda området och( grönt neutraliserar rött ) sen lägger man på sin vanliga täckcreme som har hudens nyans.

tjoffsa
0

Nu äntligen är det borta!! salvan var jättebra!! Nu törs jag visa mig ute Glad

Chestnut
0

#14 Härligt!

Med vänliga hälsningar
Chess