Mensvärk, magkatarr och knäont
Så ser min dag ut idag. Allting på samma gång.
Så nu äter jag ordentligt med mat och väntar på att Alvedonen ska verka. Hade varit skönt att kunna ta något antiinflammatoriskt, typ Diklofenak med då pajar magen mer
. Hjälper inte Alvedon får jag ta en Citodon, kan inte ha så här ont hela dagen.
En väldigt positiv sak är dock det att imorgon har jag tid för magnetröntgen av mitt knä! Ni kan inte ana hur mycket jag har längtat efter det. Men samtidigt blir man lite nervös, vad händer om magnetröntgen inte visar på någon skada? vad händer om den visar på något allvarligt? Men ska bli så skönt att få veta samtidigt som jag inte vill veta.
De "röda" dagarna önskar man att man inte vore kvinna, förbannade mensvärk! Men förhoppningsvis släpper det tills imorgon, annars lär jag få svårt att ligga helt stilla under undersökningen.
Kram
Med vänliga hälsningar
Chess
Jobbigt att ha ont! Hoppas förresten att röntgen går bra!
På tal om smärtlindring, har du testat TENS eller spikmatta? TENS använder jag när jag har mensvärk och det funkar jättebra på mig.
Vill du veta mer om TENS, kan du läsa på http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Behandlingar/TENS/
och vill du beställa tensapparat kan du gå in på www.tens.se
eller höra med sjukvården om du kan få låna en.
Enligt vad jag har hört är också spikmattor bra för smärtlindring. Har aldrig testat själv, men är ganska sugen på att köpa en för att prova.
Lycka till!
#1 Tack. Mår betydligt bättre nu, efter att ha "bytt upp mig" till Citodonet.
TENS har jag provat på knäet funkade sådär, vet dock inte hur det skulle funka på mensvärken, får väl prova. Har inte heller testat spikmatta men är bra sugen eftersom jag lätt blir spänd i ryggmuskelaturen. Bara ekonomin som inte räcker till.
Vet inte hur jag ska kunna sova i natt, är så otroligt nervös, även om MRt'n inte visar på några skador (vilket ortopeden inte tror att den kommmer att göra) tar den ju inte bort mina problem och vad gör jag nästa gång knäskålen hoppar ur led?
Med vänliga hälsningar
Chess
Äntligen har mensvärken släppt helt för denna gång! en sak mindre.
MRT'n gick jättebra, va bra nervös innab och eftersom jag är rejält öm gjorde det ont men nu är den undersökningen avklarad. Lär få vänta till vecka 22 med svaret, är ju Kristi himmelsfärd på torsdag - alltså röd dag som sinkar dem. Vill veta nu så att jag slipper tänka på det!
Med vänliga hälsningar
Chess