frukosttips!
Någon som har något bra frukosttips som inte tar alldeles för mycket tid att slänga ihop på morgonen?
Nu äter jag havregrynsgröt.
Jag känner att man vill ha lite annat ibland…
tips?

Kanske flingor med fil, eller youghurt?
Brukar slänge till med musli ibland.
Men sist jag köpte en müsli blev jag besviken. Läste inte tillräckligt på paketet, den var helt sockerförgiftad. Kunde lika gärna ätit typ cocopops eller något…
Man kan ju göra sinn egen mussli

Det roliga är att kellogs all bran innehåller mer kolhydrater än start…
Jag äter yoghurt med linfrön, solrosfröm och lite mandel och ett kokt ägg..

Jag och min sambo äter LCHF-kost och vi äter ofta bacon och ägg till frukost. Detta står vi oss på i 6 - 7 timmar och går dessutom ner i vikt av. Vi har verkligen börjat må mycket bättre med LCHF-kost. Omelett är också ett bra frukostalternativ.
Lycka till!

Jag äter oftast nåt med ägg, tex äggröra med lite rökt lax eller oliver. Det håller blodsockret på en jämn nivå och jag håller mig mätt länge.
jag varierar med olika gröt, ena dagen havregryn andra dagen boveteflinggröt, mannagrynsgröt, klappgröt, ibland tar jag bara macka o lite juice att dricka jag är mätt på bara macka en halv dag
Äggröra, keso och tomat.
Tidigare åt jag gröt men det mättade för dåligt, bytte till fil och müsli som jag stod mig fler timmar på men har nu jagat bort lite müslikalorier och käkar alltså ägg och keso istället. Vill man festa till det efter äggröran kan man hacka ett äpple och blanda med keso - lyxigt, sött och gott!
en fråga… blandar du äggröran och keson då? 
Nej, förutom i magen då. Alltså, jag lägger det bredvid varandra på tallriken men det går säkert bra att blanda också.
Låter mums!

Jag har "kommit på" en grej som är så himla gott…..keso, en liten klick vanilj kesella och hallon….mumma! Jag är dessutom mätt jätte länge…