Hälsa iFokus

Hälsa

Etikett: läkemedel-vitaminer-mineraler
Läst 4083 ggr
Moa-Lee
0

Skjuta-upp-mens piller?

Det är såhär att min mens har varit oregelbunden sen jag fick den första gången, och då menar jag att jag kan hoppa över 4 månader nån sväng.
Har kollat det här men ingenting är fel på mig.

Nu är det såhär att jag ska på konfrimationsläger på just det datumet jag hade mens sist (ca en månad sen) och jag vill verkligen inte ha mens just då..

Kan jag ta ett sådant piller på start-dagen, även om mensen inte skulle komma då? Kan det vara skadligt? Och kan mensen komma ändå?

Skulle vara tacksam för svar, för jag hade mens förra lägret också. Skrikandes

Maria
0

Jag har använt mig av dessa piller vid några tillfällen när jag rest utomlands och om jag inte minns fel så ska man börja ca. tre dagar innan beräknad mens.

Jag tror inte det är skadligt för dessa tar man ju bara vid enstaka tillfällen.

Hur det fungerar när mensen är så oregelbunden vet jag inte men rådfråga någon barnmorska.

/Maria

vtlk
0

Jag har tagit sådana piller på start-dagen men som sagt är det bäst att börja ta dem några dagar innan. Jag har tagit dem vid några tillfällen (t ex Roskildefestival och semester i Kina) då det verkligen inte passat med mens.

Lite svårt är det såklart om mensen kan vara oregelbunden men… Börja ta dem några dagar innan lägret så blir det nog bra. Eftersom man inte tar dem hela tiden så är det ju inte farligt.