För kort
hej! jag är en tjej på 13 år och är bara 150
jag äter normalt men alla andra växer ändå mycket mer än mig. när jag gick i 3-4an så var jag sjuk i halsfluss hela tiden och liksom stannade i längden ett tag. vet någon om det kan bero på att jag är kort eller är det något annat??
Vi är alla olika långa eller korta det beror på våra gener delvis så var är för kort
Och du växer ju fortfarande i några år så du kanske blir längre det är det ingen som vet ännu

Håller med om att det är så olika hur långa vi blir. Hur är det med dina syskon och föräldrar?
Sen händer det mycket just i den åldern du är. Man brukar växa till i puberteten.
När man slutar växa är också olika. Det sägs att flickor slutar växa ungefär ett år efter dom fått mens.
Det stämde i alla fall på min dotter och jag har hört flera som det också stämmer på.
Var rädd om dig!
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Alla är olika långa. Jag tror dock att du kommer växa en liten bit till. Du är trots allt bara 13 år. I regel växer vi tills vi är 16-18 år.
Jag har aldrig hört talas om att vi slutar växa ett år efter att vi fått mens. Jag fick min vid 9år, så för min del är jag glad att det nog inte stämmer. 
Visst kan det vara jobbigt att vara kort, men inget du ska hänga upp dig på tycker jag. Min äldsta syster, som idag är 40år, är 150cm. Hon må vara kort i rocken, men inte är hon på nåt vis sämre som människa. Det enda hon kan tycka är jobbigt är att inte nå upp till högsta hyllan i köket. Men då har hon sina längre barn och mycket längre man till hjälp istället. 
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Hehe det är ingen fara. Jag var 149 i sexan, och då är man väl 12-13 någonting. Typ kortast av alla. I nian var jag 169, växte alltså 20 cm på 3 år, och nu i ettan på gymnasiet är jag 170,5 . Medans min kompis som var 160 i sexan nu är 162.