Hjälp! Namn på träningsform?
Hejsan :)
Jag tänkte be om lite hjälp.. jag har hört talas om en träningsform som i princip går ut på att man samlas i en grupp och ''leker'' i skogen, ledd av en tränare/nåt.
Det låter ju som ett bra sätt att få kondis och tappa vikt med tanke på att jag som hatar allt vad träning heter ;) kan ha kul och glöma att jag faktiskt tränar.. (gillar att använda kroppen men gillar inte monotona rörelser, träning utan nåt fysiskt mål osv. till exempel kan jag mycket väl gå 3 mil till en kompis, har jag gkrt, men att promenera en halvtimme utan direkt anledning går bara inte..)
Men vad kallas/heter detta? Och hur hittar jag nån grupp att gå med i i NV skåne? :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Kan inte hjälpa dig tyvärr, men det låter kul! Är också sån som har oerhört svårt att motivera mig till träning bara för tränandes skull..
Med vänliga hälsningar
Chess

#2 vad är det?

ok.. låter inte rikigt som det jag fått höra om, det skulle bara vara ganska lättsam lek och skoj.. :) Men ska kolla det!

Paintball är en sport som går ut på att deltagande spelare uppdelade i två olika lag ska eliminera spelarna i motståndarlaget genom att träffa dem med paintballkulor, runda gelatinskott fyllda med färg, med hjälp av ett vapen som drivs av komprimerad gas, kallat markör.
Stämmer inte riktigt in, men man är i skogen ibland i alla fall =)
#6 hehe, paintball känner jag ju till, men detta skulle vara nåt annat .P

Jag hade faktiskt inte tänkt på det, så..:P