Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 6885 ggr
Salladshataren
0

Infektion i ögat

Jaha, nu har man fått problem med det vänstra ögat…

För några veckor sen fick jag knast i vänstra ögat. Imorse vaknade jag av att vänstra ögat är igenklibbat. Samt att den är väldigt irriterad och röd.

Några har sagt att jag ska till läkaren (var där igår så det känns pinsamt att gå dit igen…), men jag tror jag fått in sågspån (höll på med sågspån igår) i ögat.

Ska vänta och se imorgon hur ögat är, annars får jag försöka få en tid. Vilket inte är lätt nu när det är påsk…

Ska försöka bada ögat i ögonbad, för mamma glömde köpa hem ögondroppar.

Ska jag avvakta och se eller boka tid hos läkaren? Visserligen skaver det och svider.

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Chestnut
0

Tycker absolut att du ska gå till läkaren, så fort som möjligt. Om man har fått in något i ögat kan det bli jobbiga sår och irritation på hinnorna som kan bli svårläkta.

Men bada i ögonbad skadar nog inte.

Med vänliga hälsningar
Chess

[SvenA]
0

Du ska söka läkare omedelbart om det inte hjälper med att du har skjölt ur det

Du har bara två ögon och de går inte att byta ut dem

mongu
0

Misstänker du att du fått nått i ögat så ska du söka akut. Villl det sig illa kan det ge skav som ger sår så sök för det!

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Salladshataren
0

Har sovit i några timmar, och det har ändrats sig till smärta. Mamma säger det enda jag kan göra att badda ögat med kallt vatten så det stillar smärtan…

Ylva-Li
0

#4 åk till läkaren och få en tid snabbt till en ögondoktor. har du nåt i ögat kan det bli en skada på hornhinnan och det kan göra ont väldigt länge..

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[SvenA]
0

Har du värk ska du enligt min mening söka läkare genast

Det finns risk för andra skador och ögonen ska man vara väldigt rädd om skadas de så finns det inget att byta ut med

Salladshataren
0

Har skjölt ögat men det gör fortfarande ont. Sen måste jag åka jätte långt för akuten i närheten har stängt om nätterna och kvällarna. Har ingen lust alls att sätta mig i bilen och köra hur långt som helst, får vänta till imorgon.

Ylva-Li
0

#7 Ring imorgon och kräv att få en tid imorgon då. Glad
Lycka till!

Det kan ju också vara en infektion och då är det ju viktigt att få rätt "medicin" att skölja med.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[SvenA]
0

En infektion kan till och med slå ut synnerven och då blir man blind

mongu
0

# 7 Synd att du har långt att åka. Men det ska inte avgöra när det gäller ett öga. Då bör/ska man åka in.

Du borde ha gjort det med en gång du kände att det gjorde ont.

För det kan ge komplikationer och ögon har du bara två så var rädd om dom.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Salladshataren
0

Idag känns det bättre, är lite öm och irriterad i ögat. Så jag tänker inte gå till läkaren idag.

[SvenA]
0

Jag skulle nog gååtill en ögonläkare i alla fall

för man kan få så stora problem om det skulle vara något mer

Det är inte roligt att tappa synen det kan jag lova dig

Salladshataren
0

#12 Har hört att ett barn gick till ett sjukhus här hemma och blev blind pga en läkares slarv. Jag har ingen tillit för region skånes vård, tyvärr. Infektioner kan ändå gå över av sig själv…

[SvenA]
1

Det är bara att beklaga att du känner så och att vården fungerar så dåligt där

Visst kan infektioner gå över men de kan även få katastofala följder särskilt när det gäller ögonen

JMax
0

Usch! Mina ögon skulle jag inte vilja vara utan…jag hade nog sökt läkarvård

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Ylva-Li
0

En läkares fel är inte alla läkares fel.
Den läkaren finns antagligen inte kvar. Och det verkar inte ens säkert att det är sant?
Stanna inte hemma pga något sånt! Du måste söka sjukvård. Nu är det påsk och då är väntetiderna långa och det kan vara svårt att få rätt hjälp. Så åk in imorgon!! Snälla!

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

mongu
0

# 13 Visst kan infektioner gå över. Men varför sätta sina ögon som pant? Det är inte en spelbricka som bara går att byta ut.

Det finns bra och dåliga läkare precis som det finns inom alla andra yrken. Men man hör inte alltid talas om de som är i andra yrken om det inte är såna som har med människor att göra.

Jag har svårt att fatta att du sätter dina ögon på spel så här. Samtidigt så sitter du och skriver och anstränger ögonen. Det kan ju vara så att du egentligen ska vila dina ögon särskilt i det mest akuta skedet.

Så mixtra aldrig med såna här saker. Det är inte helt lätt om man förlorar sin syn.

Ha en bra dag! Mongu.