Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2609 ggr
Emaljoh4
2009-04-02 09:44
0

Blöder mycket..

När jag har mens så blöder jag mycket på natten…. Det innebär att det läcker.. Men jag fattar inte hur jag ska undvika att det läcker.. Jag använder nattbinda, men det hjälper inte.. Det läcker ändå.

Hur ska jag göra? Eller går det inte att göra nåt åt?

Kram Malin

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Salladshataren
2009-04-02 17:31
0

Finns tabletter på apoteket som man kan ta om man har stora blödningar vid mens Glad

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Fialotta2
2009-04-02 19:40
0

Om det finns en ungdomsmottagning där du bor, kan du gå dit och få råd och hjälp av personalen där.

Emaljoh4
2009-04-02 20:38
0

jag vet inte om jag blöder mer än någon annan på natten… Det är bara störande att det läcker. Det gör att jag inte sover över nånstans när jag har mens. Det känns pinsamt att blöda ner andras lakan Skäms

mongu
2009-04-02 22:32
0

Du använder nattbinda, eller hur? Finns det nån annan sort du kan testa om den har bättre uppsugningsförmåga?

Vet att jag upplevde också att jag blödde mera på natten. Varför det är så vet jag inte. Tycker spontant att det skulle va mindre när man ligger ner än när man är aktiv.

Kolla med barnmorskan på ungdomsmott. om det finns några tips.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

Emaljoh4
2009-04-03 09:07
0

#4 Ja, det gör jag… Har testat olika.. och alla har haft lika bra uppsugningsförmåga, men det hjälper inte direkt.

vicc
2009-04-03 12:06
0

använd tampong + binda då?

mongu
2009-04-03 12:09
0

# 6 Man ska inte använda tampong nattetid. Det finns risk för infektioner om en tampong får sitta en hel natt.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

vicc
2009-04-03 12:15
0

Jag har läst att man kan ha det på natten, bara man tar ut den så fort man vaknar. Oftast kan man ha i en tampong 8 timmar, precis så många timmar ska man sova varje natt.

mongu
2009-04-03 15:03
0

http://www.apoteket.se/rd/d/5231

"I informationen står också att man inte ska låta tampongen sitta inne för länge. Rådet är att aldrig låta en tampong sitta inne mer än fyra timmar i sträck. På natten bör man använda binda. Anledningen är något som heter TSS, toxic shock syndrome eller "tampongsjuka"."

Så här står det på Apotekets sida om tamponger och andra mensskydd. Det stämmer också vad jag fått lära mig under min utbildning till sjuksköterska.

Ha en bra dag! Mongu.