Kan hjälpa mot stress
Jag var utbränd rejält och gick Fundamentals en vecka för 4 år sedan. Det blev startskottet tillbaka till mig själv igen. För det finns alltid en djupare liggande orsak till varför det händer i ens liv.
Jag gick sedan 2 år grundutbildning i Göteborg på Psykosyntesinsitutet. Hade en lärare därdet första året. Garry Hutchinson heter han. Som tur var hittade han en kälrke i Sverige och bor nu här sedan något år. Han är en helt makalöst duktig och initiutiv terapeut som dessutom leder drömgrupper. Psykosyntes brukar kallas för en utbildning med själ. Om ni har möjlighet så gå och lyssna på dessa gratis seminrium med temat
"Who is running your life" Educational evenings with informal discussions around some psychosynthesis ideas
LUND Mon 9th march 18.30 IOGT Huset Bantorget 5 HELSINGBORG Tues 10th march 18.30 Roskildegatan 6 (över gården) MALMÖ Tues 17th March 18.30 Kärleksgatan 2A 211 45 Malmö KRISTIANSTAD Mon 23rd March 18.30 Södra Kaserngatan 7 HAMMENHÖG Wed 25th March 18.30 Valnöt and Kaprifol, Skolg. 20, 276 50 Hammanhög

Jag är makalöst trött när jag skriver detta efter fixande och firande av min numera myndiga dotter…
Så det står inte att han fann en kälke..utan en kärlek…
#0 Du måste undvika Engelska i dib´na inlägg då dessa blir helt obegripliga för oss med skärmläsare
Våra skärmläsare talar enbart Svenska så alla engelska ord blir bara en massa konstige ord utan någor sammanhang
#2 Hur ska man då göra om man vill tipsa om en bok, eller som i det här fallet ett seminarium vars titel är på engelska? Ska man låta bli att tipsa om det då?
Man kan väl översätta det till svenska

Ok.
Seminariet heter Vem styr ditt liv? Eller VEm är det som bestämmer i ditt liv kanske hellre.
Det är ett utbildande seminarium som beskriver och har diskussioner kring psykosyntesens teorier. En av dess stora grundpelare är att vi alla har delpersonligheter som styr våra val. Kanske vi har en stark inre kritiker. Den kanske hämmar oss för vi är misstänksamma mot allt men om man kan titta näramre på det och lära sig när kritikern behövs, för den har ju en bra sida också, så kan vi bli mer medvetna om syftet och den egentliga viiljan, vår inre röst.

Absolut. Jag blev medveten om sidor hos mig som bidrog till att dels vilja vara duktig och de krav jag ställde på mig själv, men också att kunna säga ifrån till min omgivning och inte bli "utnyttjad."
Man kan inte tro att jag skulle ha dessa tankar och sidor för utåt framstår jag som en ytterst klok och stark kvinna. Men jag har i många år levt i mina tankar, i mitt huvud och kopplat bort sambandet med mina känslor och kropp.
Det jag gillar med syntesen är den breda synen på människan och det fördomsfria och öppna förhållningssättet. Inom annan psykologi lutar sig mycket på teorier som den utbildade prövar. .Den som utbildar sig inom eyntesen gör ett enormt eget arbete själv vilket gör att den har själv mognat i sin yrkesroll. I detta är det olika metoder som hjälper till att känna in klienten, att känna av mellanrummetFör det som sägs är ju inte alltid det personen egentligen menar. Kroppsspråket kan visa annat.
Man jobbar med att hitta sin inre vilja.
Jag är så glad att jag fann syntesen. Min inre kritiker var mycket skeptisk och rädd till en början men när jags läppte på det blev det bra.
Kram

Piero Fiorocci," Bli den du är." Eller" Om viljan "med Roberto Assagioli.
Lättare börja med den första.