Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 2561 ggr
johan86an
2009-03-06 23:21
0

Mår så dåligt:(

Mår jätte dåligt har gjort en längre period de finns säkert ett liknande inlägg fast i annat forum som jag också skrivit! Folk har get mig jätte bra tips men jag kan trots detta inte glömma allt hemskt som har hänt mig! många gånger vill jag verkligen bara bort jag vet inte vad jag skall säga göra…vem pallar ens läsa detta….skriv gärna något bara vad som hälst:(

siberlina
2009-03-07 00:24
0

johan , du får  inte ge upp , livet  går upp   och ner  ,ibland  är det jätte  bra  och  ibland är  det  skit, vAD   som helst kan hända     och  sen är  allt    solsken   igen, 1000  kramar   från  mig  till dig

johan86an
2009-03-07 00:39
0

förtjäänar inga tusen förtjänar en smäll på tjäften jag är en jävla fjolla:( hatar mig sj borde försvunnit för länge sedan faktsikt…..mitt liv kommer aldrig bli tillräckligt bra och allt hänger på mig sj o min självkänsla:(

[SvenA]
2009-03-07 08:34
0

#0 Du duger så bra som du är för det finns bara en av dig

Och liver går verkligen upp och ner i vågdalar och jagkan lova dig att efter regn kommer solsken

johan86an
2009-03-07 08:40
0

de är skam att ajg finns jag är till nytta alls borde tagit mitt liv rfedan när jag haft chansen men jag är så jävla kass:(

[SvenA]
2009-03-07 08:48
0

Du är inte alls kass

johan86an
2009-03-07 08:58
0

men hur kan du veta? du känner inte ens mig eller hur vet du ens vad ajg gjortvett du att de största misstaget i mitt liv var att komma till

[SvenA]
2009-03-07 09:04
0

Det finns inga mäniskor som är helt kassa

Vi har alla något bra i oss det gäller bara att hitta det

Och frågar du din mor så håller hon nog med mig i att du inte är kass

siberlina
2009-03-07 09:28
0

johan  , nu  blir   jag   arg på dig , livet  är helt  enkelt  skitkul , du har  bara   missat  allt  kul, ta  med  dig   några vänner   i sommar  och sen   går ni till  närmasta   tivoli   och  åker     den högsta  bergodalbanan  några  gånger  , sen  kan ni  gå  ut  på stan   och   dricka  bärs ,eller  spara    ihop  pengar   och åk  till thailand ,  det  måste  du göra  innan   du bestämmer  dig  för att  göra slut  på livet,.jag har  haft  dålig  skälvkänsla hela  livet ,men  inte  bryr jag mig om det, livet är kul  iallafall.  skaffa en katt  ,av katter  får man  massor av  kärlek     om man inte    kan  få det va  andra…

johan86an
2009-03-07 09:30
0

bra jag förjänar att strafffas med din ilska har inga vänner så i så fall får jag åka sj:( men vad skall man göra de är så de är.. får kanske acceptera de:(

siberlina
2009-03-07 09:57
0

men du har väl  syskon.     du kommer   få  vänner  , det  lovar jag.

siberlina
2009-03-07 09:59
0

men johan  ,vad  är det  för hemskt    som hänt  dig,ursäkta om jag är  lite  nyfiken

johan86an
2009-03-07 10:18
0

förd e första föddes jag med ett handikapp jag aldrig kommer kunna accepterra! Och pga de har jag varit mobbad sedan jag började skolan och fram tills nu då nä'r jag jobbar och de fortsätter även här! och jag har en syster hon är en pärla men kan ej prata med henne om sådant alls faktiskt! sen har jag glöassögon vilket jag med blir mobbad för och mitt handikapp gör att jag ej kan ha linser…sen ser jag ju inget ut för världen ihäller

siberlina
2009-03-07 10:45
0

men lilla  gubben, jag  är helt  säker   att  det finns    vänner   för  dig,kan du inte göra    roliga saker  med din syster, det  finns  en fd  brandman   igöteborg    som va med om en olycka   ,hela   hans  ansikte blev     förstört , han ser    ut som en ödla   i ansiktet  ,men han har    både  fru och barn,men  hans  barn   , förstår inte  varför andra   tittar  på  honom , för    det  är ju deras pappa   och han ser ut  så  där…

[SvenA]
2009-03-07 10:48
0

Joghan att ha glasögon är väl inget farligt jag har själv haft det helalivet

Att man kan blui retad för att man har glasögon är något som alla som har haft glasögon helea livet har varit med om

Och vad hr du för handikapp du nämner inte vad det är

Jag har själv handikapp är numera blind och kan ju vara med här ändå

Jag har även ett rörelsehinder och en mindre hörsel skada och ändå tycker jag att livet leker och är värt att leva vidare

Det finns så många små glädjeämnebn i livet

Gör en lista på allt positivt som du upplevyt sedam du föddes så ska du se att det finns massor av positiva sidor i livet

De negativa sidorna är en droppe i havet i jämförelse med de positiva sidorna

siberlina
2009-03-07 10:56
0

sven A  ,har helt   rätt,  ……..    och man   blir inte lyckligare av att  man ser ut  som en mannekäng,ett tag  kanske , det är  inte   lycka att   va  vacker,gör  något  kul  av det  du har , ta  på   dig   ett  pAR    ROLIGA GLASÖGON. OCH   ta   livet med en  klackspark, jag va  hos en   psykolog   en gång, jag va  tvungen att   gå dit   för att  ta    ett  dna   test  , för att  se   om jag hadde   en  ärftlig  sjukdom .och hon  frågade    och vred på allt   för att se     hur   psykisk    stabil jag va,   tillslut  ´ när jag varit   där   5 gånger    så   suckade   hon och sa ,,,men man kan inte alltid   ta   livet  med en klackspark,,,,sån    är jag  ´,tar det  mestá  med en klackspark. det ska  du  ochså   göra johan…du är    värd     många  kramar , vi    finns här  för dig

bronzom
2009-03-07 15:12
0

Hej Johan !

Pä din profil kan vi se ett foto på dig, och du har verkligen inget att klaga på utseendemässigt.

Och även se ett inlägg från din 18 åriga flickvän. Undar om du driver med oss ?  Om inte så är det svårt att hjälpa dig, om du inte ger en minsta vink om vad dina problem består av.

siberlina
2009-03-07 17:49
0

men johan  du   ser ju jätte bra ut, och du har  flick vän,vad är  problemet,…här   är det  tydligen ingen ide   att  hjälpa    folk  , efter som dom bara  driver med  en…

bronzom
2009-03-07 20:35
0

Jag har en liten ide om att inlägget var riktat för att flickvännen skulle läsa de. i nån slags konflikt. Håller med dig "siberlina" att de är dålig stil att utnyttja folks vänlighet, och omtanke.

johan86an
2009-03-07 21:41
0

just nu förstår jag inte er alls skulle aldrig uttnytja någon annan men att jag ahr flickvän hjälper inte mitt självförtroende ett dugg! och de är verkligen så:(hon är en pärla de vet hon men dock saknas något! Som sagt utnytjar ingen på något sätt de vore fel av mig

siberlina
2009-03-07 22:02
0

johan  ,du skrev att  du inte hade några vänner,men du har flickvän, ni kan  göra massor av    roliga   saker tillsamans ,kan  ni inte  det , så   är det  konstigt….och du  är fin i glasögon

johan86an
2009-03-07 23:00
0

ser bettre ut utan och visst kan vi göra saker ja visst kan vi de…

men ibland så sitter vi bara här:S men de skall väl lösa sig får man hoppas

PimTheGreat
2009-03-08 10:06
0

Det är tragiskt att läsa att du mår så dåligt som du gör Johan, men samtidigt så är du ju medveten om det och BER om hjälp. Finns det ingen kurator eller spykolog eller NÅN du kan prata ut med. Det gör större inverkan på en än vad man tror!
Å du har inget att skämmas för utseendemässigt, såg bilden på dig på din profil. Alla har vi nåt handikapp eller avvikelse. INGEN är perfekt! Själv är jag hörselskadad på båda öronen och bär hörapparat. Fick en dotter som idag är 14 mån. hon är också hörselskadad…så alla har vi något! det är bara att göra det bästa av situationen och vara glad åt det man har.

Många styrkekramar från mig!!! Vem är flickvännen? Ser inte inlägget hon skulle skrivit

johan86an
2009-03-08 10:16
0

nej de måste vara de ps ds #16 menar och de har jag faktiskt skrivit sj! Skulle aldrig kopiera nått hon skrivit in i presentationen om de inte vore så att jag fått men skall kolal vidare kan ju vara gästis med inte kollat den än:P

bronzom
2009-03-09 12:25
0

Vill bara tala om att Johan nu har spärrat sin profil, och troligen fått "kalla fötter".Kommentaren från flickvännen låg under hans bild. Hon är också medlem på forumet.Men tydligen har han missat hennes kommentar.

PimTheGreat
2009-03-09 12:33
0

#24 hoppsan då…. vad hade hon skrivit då? (om man får undra….. ja e lite nyfiken människa..;-)

bronzom
2009-03-09 16:11
0

Ja det har ju stått att läsa för den som vill. Hon skrev bara rätt och slätt" Jag älskar dig !"

Ann1
2009-03-09 17:44
0

Hej

När någon mår dåligt  så kan hurtfriska hejarop bara göra saken värre. Om jag säger : jag är ledsen och någon svarar- varför det? Vad har du att vara ledsen för? Ja, vad händer då? Kommer den personen berätta något om den känslan igen? Troligen inte. Jag tror det är bättre att lyssna. -Ok, du mår dåligt. Fattar. Och sedan fråga vidare. Det finns så mycket att vara glad för i livet men om någon inte ser det så beror det på något och då hjälper det inte att lägga över sin egen muntra känsla på livet. Tror på att använda sina 2 öron att lyssna mer än man pratar.

Ett litet boktips för den som mår skit, och även för andra som inte gör det:

Krama din skugga, av Debbie Ford.

siberlina
2009-03-09 20:36
0

jag  försöker  bara  peppa   andra   att   må bra   och ge    lite  goda  råd,   jag har  skälv  varit  med  om  mycket  hemska  saker i  livet.. jag har alldrig  mått   psykiskt  dåligt  ….jag  kan  inte skriva  hit     och bar a   säg  vad  synd  det är  om dig   och liksom bara  mjäka   med

Salladshataren
2009-03-09 20:47
0

Med risk för att låta väldigt elak. Jag blir ärligt talat trött på människor som göra flera likadana trådar på flera sajter och om samma sak! Då verkar det att de är bara ute efter att driva med en eller att gnälla och inte göra åt något det.

Du har fått många bra råd på psykologi.ifokus och ångestsjukdomar.ifokus, varför tar du inte åt dig dem och sök hjälp? Istället för att sitta och tycka synd om sig själv för att man inte mår bra?

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

bronzom
2009-03-09 20:52
0

Håller med dig "siberlina"! Tror inte "ann1" har följt denna tråd ordentligt. Nu rör det sig om en person som försöker utnyttja andras hjälpsamhet. Vilket är något helt annat, än vi trodde från början.

Vad johan86an gör är att skrämma bort snälla människor som bara vill väl.

Ann1
2009-03-09 23:51
0

Hej

Jag tyckte han skrev att han inte ville utnyttja någon tidigare på denna tråd. Och om han mår dåligt kanske han inte kan sortera och agera riktigt som han skulle vilja eller önska. Jag kan också känna en irritation när jag läser vad han skriver. Eller en frustration. Gör något, sluta gnäll!

Men försöker sedan förstå att han faktiskt mår dåligt. Kanske riktigt illa.

Om han skriver på alla trådar i världen kanske det är ett första steg att göra något. Och att var och en som skrivit kanske har en del i att han faktiskt gör något åt sin situation. Fast han "trilskas".

Jag tror att det är bra att tänka att ingen utnyttjar någon på dessa sidor. Och man behöver ju inte svara om det är nu är så. Jag tycker det finns så mycket misstro och empatilöshet i våra dagar så iFokus kan kanske vara en frizon. Och vad spelar det för roll om han driver med oss. kanske vi bara reagerar med en känsla av kränkning…

bronzom
2009-03-10 11:56
0

Hjälp !

ann1 !! Så det är ok att känna sig kränkt ? Jag har inget mer att säga i denna tråd. De får finnas gränser för mesighet !!!!!!

Maria
2009-03-10 13:19
0

Jag har också en känsla av att Johan86an driver med oss. Om inte så är fallet så är det väldigt synd om honom.

Jag känner i alla fall inte tillräckligt med empati för att komma med styrkeråd. Så all heder till dig Ann1 som orkar.

/Maria

Ann1
2009-03-11 00:38
0

Ja nu verkar ju det inte som käre Johan är aktiv här längre. Och jag hoppas han har tagit sig hjälp.

Jag tänker på det jag själv kommit fram till den senaste tiden. Att om jag blir trött för något som jag vill hjälpa någon annan med är det för att jag har egna uppfattningar , föreställningar om hur den ska reagera. Att mitt ego vill känna sig nyttig, behövd, duktig whatever. 

Jag tycker det var intressant att se bronzom s reaktion. Med alla utropstecken. Jag läste in en stor kränkning där. Det var ju inte min mening.

Jag har också haft lätt att känna mig kränkt men har fått insikt om att ta hand om den känslan. Och se var den kommer från, egentligen. Och att det bara är en känsla skapad av mina tankar om tidigare upplevelser.

Och det är väl ok att känna sig kränkt, det har man ju själv ansvar för. Det berättar ju något om en.

Alla känslor tycker jag är ok, för vi har ju de inom oss. Av olika anledningar. Värre att trycka undan dem.

Svårt att ha koll och ansvar på vad åsikter och tankar väcker i någon annan.

siberlina
2009-03-11 19:37
0

ann1.  Jag  tycker det är    kul att  peppa  andra   med    egna ideer  som man    skälv har bra erfarenhet   av.och jag tar  gärna till mig  av  andras    ideer