Mår så dåligt:(
Mår jätte dåligt har gjort en längre period de finns säkert ett liknande inlägg fast i annat forum som jag också skrivit! Folk har get mig jätte bra tips men jag kan trots detta inte glömma allt hemskt som har hänt mig! många gånger vill jag verkligen bara bort jag vet inte vad jag skall säga göra…vem pallar ens läsa detta….skriv gärna något bara vad som hälst:(

johan , du får inte ge upp , livet går upp och ner ,ibland är det jätte bra och ibland är det skit, vAD som helst kan hända och sen är allt solsken igen, 1000 kramar från mig till dig
förtjäänar inga tusen förtjänar en smäll på tjäften jag är en jävla fjolla:( hatar mig sj borde försvunnit för länge sedan faktsikt…..mitt liv kommer aldrig bli tillräckligt bra och allt hänger på mig sj o min självkänsla:(
#0 Du duger så bra som du är för det finns bara en av dig
Och liver går verkligen upp och ner i vågdalar och jagkan lova dig att efter regn kommer solsken
de är skam att ajg finns jag är till nytta alls borde tagit mitt liv rfedan när jag haft chansen men jag är så jävla kass:(
Du är inte alls kass
men hur kan du veta? du känner inte ens mig eller hur vet du ens vad ajg gjortvett du att de största misstaget i mitt liv var att komma till
Det finns inga mäniskor som är helt kassa
Vi har alla något bra i oss det gäller bara att hitta det
Och frågar du din mor så håller hon nog med mig i att du inte är kass

johan , nu blir jag arg på dig , livet är helt enkelt skitkul , du har bara missat allt kul, ta med dig några vänner i sommar och sen går ni till närmasta tivoli och åker den högsta bergodalbanan några gånger , sen kan ni gå ut på stan och dricka bärs ,eller spara ihop pengar och åk till thailand , det måste du göra innan du bestämmer dig för att göra slut på livet,.jag har haft dålig skälvkänsla hela livet ,men inte bryr jag mig om det, livet är kul iallafall. skaffa en katt ,av katter får man massor av kärlek om man inte kan få det va andra…
bra jag förjänar att strafffas med din ilska har inga vänner så i så fall får jag åka sj:( men vad skall man göra de är så de är.. får kanske acceptera de:(

men du har väl syskon. du kommer få vänner , det lovar jag.

men johan ,vad är det för hemskt som hänt dig,ursäkta om jag är lite nyfiken
förd e första föddes jag med ett handikapp jag aldrig kommer kunna accepterra! Och pga de har jag varit mobbad sedan jag började skolan och fram tills nu då nä'r jag jobbar och de fortsätter även här! och jag har en syster hon är en pärla men kan ej prata med henne om sådant alls faktiskt! sen har jag glöassögon vilket jag med blir mobbad för och mitt handikapp gör att jag ej kan ha linser…sen ser jag ju inget ut för världen ihäller

men lilla gubben, jag är helt säker att det finns vänner för dig,kan du inte göra roliga saker med din syster, det finns en fd brandman igöteborg som va med om en olycka ,hela hans ansikte blev förstört , han ser ut som en ödla i ansiktet ,men han har både fru och barn,men hans barn , förstår inte varför andra tittar på honom , för det är ju deras pappa och han ser ut så där…
Joghan att ha glasögon är väl inget farligt jag har själv haft det helalivet
Att man kan blui retad för att man har glasögon är något som alla som har haft glasögon helea livet har varit med om
Och vad hr du för handikapp du nämner inte vad det är
Jag har själv handikapp är numera blind och kan ju vara med här ändå
Jag har även ett rörelsehinder och en mindre hörsel skada och ändå tycker jag att livet leker och är värt att leva vidare
Det finns så många små glädjeämnebn i livet
Gör en lista på allt positivt som du upplevyt sedam du föddes så ska du se att det finns massor av positiva sidor i livet
De negativa sidorna är en droppe i havet i jämförelse med de positiva sidorna

sven A ,har helt rätt, …….. och man blir inte lyckligare av att man ser ut som en mannekäng,ett tag kanske , det är inte lycka att va vacker,gör något kul av det du har , ta på dig ett pAR ROLIGA GLASÖGON. OCH ta livet med en klackspark, jag va hos en psykolog en gång, jag va tvungen att gå dit för att ta ett dna test , för att se om jag hadde en ärftlig sjukdom .och hon frågade och vred på allt för att se hur psykisk stabil jag va, tillslut ´ när jag varit där 5 gånger så suckade hon och sa ,,,men man kan inte alltid ta livet med en klackspark,,,,sån är jag ´,tar det mestá med en klackspark. det ska du ochså göra johan…du är värd många kramar , vi finns här för dig

Hej Johan !
Pä din profil kan vi se ett foto på dig, och du har verkligen inget att klaga på utseendemässigt.
Och även se ett inlägg från din 18 åriga flickvän. Undar om du driver med oss ? Om inte så är det svårt att hjälpa dig, om du inte ger en minsta vink om vad dina problem består av.

men johan du ser ju jätte bra ut, och du har flick vän,vad är problemet,…här är det tydligen ingen ide att hjälpa folk , efter som dom bara driver med en…

Jag har en liten ide om att inlägget var riktat för att flickvännen skulle läsa de. i nån slags konflikt. Håller med dig "siberlina" att de är dålig stil att utnyttja folks vänlighet, och omtanke.
just nu förstår jag inte er alls skulle aldrig uttnytja någon annan men att jag ahr flickvän hjälper inte mitt självförtroende ett dugg! och de är verkligen så:(hon är en pärla de vet hon men dock saknas något! Som sagt utnytjar ingen på något sätt de vore fel av mig

johan ,du skrev att du inte hade några vänner,men du har flickvän, ni kan göra massor av roliga saker tillsamans ,kan ni inte det , så är det konstigt….och du är fin i glasögon
ser bettre ut utan och visst kan vi göra saker ja visst kan vi de…
men ibland så sitter vi bara här:S men de skall väl lösa sig får man hoppas

Det är tragiskt att läsa att du mår så dåligt som du gör Johan, men samtidigt så är du ju medveten om det och BER om hjälp. Finns det ingen kurator eller spykolog eller NÅN du kan prata ut med. Det gör större inverkan på en än vad man tror!
Å du har inget att skämmas för utseendemässigt, såg bilden på dig på din profil. Alla har vi nåt handikapp eller avvikelse. INGEN är perfekt! Själv är jag hörselskadad på båda öronen och bär hörapparat. Fick en dotter som idag är 14 mån. hon är också hörselskadad…så alla har vi något! det är bara att göra det bästa av situationen och vara glad åt det man har.
Många styrkekramar från mig!!! Vem är flickvännen? Ser inte inlägget hon skulle skrivit
nej de måste vara de ps ds #16 menar och de har jag faktiskt skrivit sj! Skulle aldrig kopiera nått hon skrivit in i presentationen om de inte vore så att jag fått men skall kolal vidare kan ju vara gästis med inte kollat den än:P

Vill bara tala om att Johan nu har spärrat sin profil, och troligen fått "kalla fötter".Kommentaren från flickvännen låg under hans bild. Hon är också medlem på forumet.Men tydligen har han missat hennes kommentar.

#24 hoppsan då…. vad hade hon skrivit då? (om man får undra….. ja e lite nyfiken människa..;-)

Ja det har ju stått att läsa för den som vill. Hon skrev bara rätt och slätt" Jag älskar dig !"

Hej
När någon mår dåligt så kan hurtfriska hejarop bara göra saken värre. Om jag säger : jag är ledsen och någon svarar- varför det? Vad har du att vara ledsen för? Ja, vad händer då? Kommer den personen berätta något om den känslan igen? Troligen inte. Jag tror det är bättre att lyssna. -Ok, du mår dåligt. Fattar. Och sedan fråga vidare. Det finns så mycket att vara glad för i livet men om någon inte ser det så beror det på något och då hjälper det inte att lägga över sin egen muntra känsla på livet. Tror på att använda sina 2 öron att lyssna mer än man pratar.
Ett litet boktips för den som mår skit, och även för andra som inte gör det:
Krama din skugga, av Debbie Ford.

jag försöker bara peppa andra att må bra och ge lite goda råd, jag har skälv varit med om mycket hemska saker i livet.. jag har alldrig mått psykiskt dåligt ….jag kan inte skriva hit och bar a säg vad synd det är om dig och liksom bara mjäka med

Med risk för att låta väldigt elak. Jag blir ärligt talat trött på människor som göra flera likadana trådar på flera sajter och om samma sak! Då verkar det att de är bara ute efter att driva med en eller att gnälla och inte göra åt något det.
Du har fått många bra råd på psykologi.ifokus och ångestsjukdomar.ifokus, varför tar du inte åt dig dem och sök hjälp? Istället för att sitta och tycka synd om sig själv för att man inte mår bra?
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Håller med dig "siberlina"! Tror inte "ann1" har följt denna tråd ordentligt. Nu rör det sig om en person som försöker utnyttja andras hjälpsamhet. Vilket är något helt annat, än vi trodde från början.
Vad johan86an gör är att skrämma bort snälla människor som bara vill väl.

Hej
Jag tyckte han skrev att han inte ville utnyttja någon tidigare på denna tråd. Och om han mår dåligt kanske han inte kan sortera och agera riktigt som han skulle vilja eller önska. Jag kan också känna en irritation när jag läser vad han skriver. Eller en frustration. Gör något, sluta gnäll!
Men försöker sedan förstå att han faktiskt mår dåligt. Kanske riktigt illa.
Om han skriver på alla trådar i världen kanske det är ett första steg att göra något. Och att var och en som skrivit kanske har en del i att han faktiskt gör något åt sin situation. Fast han "trilskas".
Jag tror att det är bra att tänka att ingen utnyttjar någon på dessa sidor. Och man behöver ju inte svara om det är nu är så. Jag tycker det finns så mycket misstro och empatilöshet i våra dagar så iFokus kan kanske vara en frizon. Och vad spelar det för roll om han driver med oss. kanske vi bara reagerar med en känsla av kränkning…

Hjälp !
ann1 !! Så det är ok att känna sig kränkt ? Jag har inget mer att säga i denna tråd. De får finnas gränser för mesighet !!!!!!
Jag har också en känsla av att Johan86an driver med oss. Om inte så är fallet så är det väldigt synd om honom.
Jag känner i alla fall inte tillräckligt med empati för att komma med styrkeråd. Så all heder till dig Ann1 som orkar.
/Maria

Ja nu verkar ju det inte som käre Johan är aktiv här längre. Och jag hoppas han har tagit sig hjälp.
Jag tänker på det jag själv kommit fram till den senaste tiden. Att om jag blir trött för något som jag vill hjälpa någon annan med är det för att jag har egna uppfattningar , föreställningar om hur den ska reagera. Att mitt ego vill känna sig nyttig, behövd, duktig whatever.
Jag tycker det var intressant att se bronzom s reaktion. Med alla utropstecken. Jag läste in en stor kränkning där. Det var ju inte min mening.
Jag har också haft lätt att känna mig kränkt men har fått insikt om att ta hand om den känslan. Och se var den kommer från, egentligen. Och att det bara är en känsla skapad av mina tankar om tidigare upplevelser.
Och det är väl ok att känna sig kränkt, det har man ju själv ansvar för. Det berättar ju något om en.
Alla känslor tycker jag är ok, för vi har ju de inom oss. Av olika anledningar. Värre att trycka undan dem.
Svårt att ha koll och ansvar på vad åsikter och tankar väcker i någon annan.

ann1. Jag tycker det är kul att peppa andra med egna ideer som man skälv har bra erfarenhet av.och jag tar gärna till mig av andras ideer