Hälsa iFokus

Hälsa

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2457 ggr
Elega
0

Hjälp mot acne

Jag en en tjej som fyllde 20 år för några månader sen.

Jag har alltid haft problem med acne, både i ansiktet, på bröstet och på ryggen och det dyker även upp finnar på andra ställen på kroppen titt som tätt.

Jag lider verkligen av detta och jag vet inte längre vad jag ska göra. Jag har provat massor med krämer och att sola kan jag inte göra, jag har röda pigment och har väldigt skör hy.

Iochmed att jag har mycket ljus hud lyser mina finnar väldigt mycket och med åren har det inte blivit bättre utan bara värre och värre. Det är både små och jättestora finnar och nästan som bölder ibland.

Detta ger mig väldigt dålig självkänsla och på somrarna vågar jag aldrig bada eller klä mig i linne. Jag kan heller inte gå utan foundation, för jag har massor av röda fläckar i hela ansiktet där finnar förr har suttit. Jag har inte lika mycket finnar i ansiktet och på bröstet längre men hela ryggen är helt täckt.

Jag önskar att ni kunde komma med goda råd om på vad jag kan göra, jag orkar inte må så dåligt på grund av det här längre, jag vill bara bli av med dom.

[SvenA]
0

Jag själv åt öljästablettermot detta fast jag vet inte om dessa fins längre

för det var på 1960 talet

linavdp
0

Det finns jättebra produkter på apoteket, men testa på en liten bit av huden först för jag fick en allergisk reaktion och blev helt svullen och snustorr i hela ansiktet! (Men finnarna försvann ;))

/Lina

Rovanja
0

Om du har riktiga finnar så har jag hört att man kan lägga en bomullstuss med äppelcidervinäger på i några minuter.

Det ska svida till ordentligt men dagen efter så ska finnen vara borta.

Har dock aldrig provat det själv men jag har haft vänner som provat.

Chestnut
0

Mår man psykiskt dåligt av sina finnar och har provat de mesta krämerna som finns på markanden (Apotek, kosmetika butiker med mera) tycker jag att man ska kontakta sin vårdcentral och få det utrett då det finns mediciner som man kan ta till i svåra fall.

Med vänliga hälsningar
Chess

Reining
0

En bomullstuss med koksaltslösning har jag hört ska vara bra, har dock inte provat det själv.

Maria
0

Håller med dig. Har man problem med acne så har man nog prövat alla möjliga knep. Men det finns mediciner och gör man en utredning innan så man vet att man inte har andra brister så tror jag detta är en bra väg.

/Maria

Henrik70
0

Jag vet att det inte alltid är så populärt att referera till sin egen sajt, men jag tar ändå risken. Här finner du en mängd länkar om hur acne kan botas.

britt-mari
0

Hejsan!

Jag har en dotter som haft problem med acne under flera år. Vi har nog testat det mesta och lagt en hel del pengar på "eländet". Man kan söka hjälp på vårdcentralen och testa "Tetralysal". Det fungerade riktigt bra. Man får dock inte äta det på sommaren eftersom det inte är bra att sola samtidigt. När hon ätit Tetralysal i ungefär 3 år tyckte vi att det inte gav riktigt samma resultat längre. Vi har även testat att äta "Vitamin B5" som också sägs vara bra för huden och speciellt acne.

Nu till det jag verkligen vill rekommendera. Tag kontakt med en hudvårdsklinik eller någon som håller på med ansiktsbehandlingar och be att få prova "Exuviance". Det är en serie hudvårdsprodukter som i samband med ansiktsbehandling har gjort underverk. Det är inte helt gratis, men det är värt varenda krona. Min dotter har i stort sett ingen acne kvar att tala om. Det är helt underbart. Jag vet hur jobbigt det kan vara med acne och hur smutsig och ofräsch man kan känna sej. Kika in på www. exuviance.eu så kan du få lite mer information. Vill tillägga att hon märkte förändring redan efter första behandlingen.

Lycka Till!!

Britt-Mari