Frusen Skuldra
Jag har haft det i min vänstra axel för 2 år sedan. Det var rent fasansfullt vilken smärta det gav. Kommer aldrig bli bra i den axeln, kan inte sträcka armen över axelhöjd fast jag trälat som en tok med sjukgymnastik och stretching.
Nu börjar jag känna samma symtom i höger axel, får panik. Jag har lästa allt jag kan ang detta och inget går att göra bara vänta in att axel leden skrumpnar ihop och förstörs.
Sedan jag hade inflamationen i den första axeln är den superkänslig för drag/kyla. Minsta lilla. Måste ha en schal omkring axlarna jämt.
Någon här som haft frusen Skuldra?

Förlåt, jag lyckades missa att det fanns en tråd om detta redan

Du ska ta kontakt med en sjukgymnast. För du behöver få hjälp med träning så du inte får en helt frusen shoulder.
Man kan "mota Olle i grind"
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

jag har en sjukgymnast så jag ska ringa till henne. När jag hade det i min förra axel så fick jag inte den hjälpen jag borde pga att min läkare inget sa ang träning. Däremot har jag enligt min sjukgymnast lyckats bra själv men det skulle börjats tidigare. Bara det att jag kan säga direkt att tidigare hade aldrig fungerat, för man kan inte bända och stretscha en axel som smärtar så fruktansvärt bara i stillhet. Minsta lilla så grät jag rakt ut för jag kunde inte nudda min axel ens. Så jag ska ringa direkt på måndag mongu så kanske man kan göra något.
tack för tips
Kram

Bra för om det inte är lika illa som i förra axeln så kan det ju gå att bota innan det blir så ont. För det gör ont!
Ha en bra dag! Mongu.
Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!
Hej. Jag har också haft frusen skuldra. När det börja göra ont i den andra tänkte jag. (ja det är inte skrivbart)
Bad att få komma till en ortoped. Som också gav mig en kortison spruta till. ( hade fått en av läkaren innan) Han menade att det är inpigment samt förslitning jag har i nuvarande axeln. KOmmer mer av det onda tillbaka i höst skulle vi överväga operation
Håller på med axelina rörelser som jag fått av sjukgymnasten.
Det viktiga är ju att jag får igång blodcirkulationen.
LYcka till till med dina axlar.
Var rädda om varandra
Jag har haft frusen skuldra i bägge axlarna i snart 2 år. Jag kunde inte göra något överhuvudtaget i ca 7-8 månader. När det gått 8 månader slutade jag med värktableterna för de hade för många biverkningar.
Jag sökte kiropraktor efter 11 månader då jag fått ischias, hon sa att det kom från skuldrorna och jag skulle ha kommit för längesedan.
Hon har hjälpt mej med min stelhet i axlar, nacke och skuldror. Så leta upp en duktig kiropraktor det är mitt bästa råd till dej!!
Lycka till…..
Vad är det för operation?
Sara
Hej om det var mig du menade.
Så är det ju så om man har inpigment ( eller hur det stavas) då blir muskeln klämd på ett ställe i axeln . Man behöver då slipa ner lite på nått ben i axeln. Om man söker på nätet efter det är det bättre beskrivet
. Om det blir aktuellt att göra det sa ortopeden att de även skulle göra något åt mina förslitningar
Natti på er
Var rädda om varandra
Ok, tack! Min mamma har detta på båda axlarna. Ska nämna detta för henne.
Sara

Idag har jag varit och fått kortisonspruta och redan kan jag röra armen lite mera innan smärtan kommer. Sprutan kändes inte alls.
Jag har impingement i höger axel och väntar på operation. Man kan stå ut med axelvärken, men det strålar ner i armen till fingrarna och det är besvärligt. De första två åren jag hade ont, så gav de mig bara piller mot inflammation. Så jag gick för länge innan de röntgade min axel. Tänk att man måste tjata sig till allt!
Vad bra att sprutan hjälpte! Hoppas du blir bättre. 

Tack, jag har sovit hela natten sedan innan jul.
Ont har jag fortfarande men inte alls på samma sätt. Armen är helt obrukbar mer eller mindre men nu kan jag börja göra lite lite…
Även lusten att finnas till har kommit tillbaka idag.
Det är alltid kul när det går framåt även om det går långsamt

ja man kan bli så glad för det lilla ibland;)