Allergier
Jag allergisk mot en hop saker.
Någon som vet något specifikt man kan undvika för att dämpa allergier?
Är överkänslig mot alla citrusfrukter, jordgubbar, mjölk, väldigt många kryddor och även allergisk mot äpplen.
Mer än att undvika just dessa saker, finnsd et något som man kanske kan tillsätta i kosten för att inte ha dessa allergier bestående?
Nej, du får nog undvika det du inte tål.. Du har det jobbigt som är allergisk mot så mycket. Hur går det med nötter? Min dotter tål varken nötter eller kokosnötter. Det sistnämnda räknas inte som nötter, så det kan bli besvärligt ibland, verkar inte vara så vanligt med allergi mot det.
Har du korsallergi?
Nötter tål jag utmärkt! Kan få lite ont i magen bara men jag tål det annars.
korsallergi som "björk-äpple-kiwi". Yes. Är allergisk mot allt det sammankopplade. Får röda utslag, "nässelfeber" över hela kroppen av äpple och kiwi och delvis även av pollen. där är det mest dock att jag blir rödfärgad av allt histamin.
Är inte allergisk mot allt det sammankopplade. utan bara för de tre sakerna jag nämnde!

Tar du några allergitabletter som du tycker fungerar? Mot mina allergier har jag Aerius, det är toppen!
Har provat klassikerna. cetrizin och clarityn och såna. inget fungerar bra.
Har haft dom med tidigare samt Zyrlex. Du kanske ska testa Aerius? De är inte receptfria tyvärr.
Men ett besök hos vårdcentralen kan nog ordna det då…
Det ska nog inte vara några problem att få dem. Barn från 12 år kan också använda dem.